2007-ben mutatták be a BMW CS Concept névre keresztelt nagy kupé tanulmányt, amivel kapcsolatban rengeteg pozitív visszajelzés jött a közönségtől és a kereskedőktől egyaránt, így a BMW hamar bejelentette a gyártást. Két évvel később azonban elkaszálták a projektet, így a modellpaletta tetején trónoló négyajtós kupé terve is fiókba került. Stíluselemeit és az alapötletet ugyan használták a 6-os Gran Coupéhoz, de csak a 8-as megjelenésével tér vissza igazán a csúcsra.
Szinte már a küszöbön van a 8-as kupé szériaváltozata, így hamarosan érkezik a sorozat többi tagja is, a kabrió már borítékolható, az M8 Gran Coupe koncepció viszont azt is megmutatta, hogy milyen lesz a kínálat csúcsa. Igyekeztek minden BMW-s alapértéket egybegyúrni a határtalan luxustól a versenysporton át egészen az izmos utcai autókig.
Az eredmény igazán feltűnő és agresszív lett a BMW-től szokatlan színösszeállításban. Végre valami újat láthatunk a bajoroktól a sötétzöld M8-as formájában, melyet fekete és arany díszítőelemekkel tettek vadabbá. Szép kikacsintás a motorsportra – egész pontosan az M8 GTE-re – a sárga fényszóró, valamint a gigantikus méretű légbeömlők és az éles splitterként előrenyúló lökhárító is.
Minden megtalálható rajta, ami az M-es autókra ma jellemző a dupla lamellás hűtőmaszkon át a kopoltyúszerű levegő kilépőn át egészen a négy kipufogóig, ami felett hajszálvékony LED csík húzódik. Nem árultak el sokat a technikáról, de nagy valószínűséggel az M5-ösben megismert hajtásláncot párosították hozzá, tehát a gépháztető alatt 4,4 literes biturbó motor lakik legalább 600 lóerős teljesítménnyel. Ehhez kapcsolódik a 8 sebességes váltó, valamint az áthangolt xDrive összkerékhajtás, hogy kilinccsel előre is menjen a gép.
A BMW azt is elárulta, hogy 2019-ben érkezik meg a kínálatba a 8-as Gran Coupé és annak M-es változata.