Vadonatúj, fiatalos és progresszív vevőkört céloz meg a Lexus UX, a márka eddigi legkisebb szabadidőjárműve. A két évvel ezelőtt bemutatott előtanulmány radikálisan erőteljes, tiszteletlen dizájnja szinte maradéktalanul elveszett, az autó az NX-nél megismert formai vonalat folytatja – igaz, megjelenésekor ez még forradalminak számított a Lexusnál.

Nem merész, de jó még lehet 1

A CA-C padlólemezre épülő autó a gyártó szerint a kategória legmerevebb vázát, legmélyebb tömegközéppontját, és ebből adódóan legjobb vezethetőségét kínálja. Ehhez persze erőforrás is kell, az NX pedig vadonatúj fejlesztésű darabokkal debütál: az egyik a 178 lóerős UX 250h hibrid, a másik egy szintén új, különösen jó termikus hatásfokú (40%) benzinmotor – mindkettő esetben kétliteres, négyhengeres belső égésű darabról beszélünk.

Az UX 4495 mm hosszú, szélessége 1840 mm, magassága 1520 mm. A tengelytáv 2640 mm.

Nem merész, de jó még lehet 9

A dizájn ugyan nem radikális, viszont a beltérben felhasznált anyagok a Lexus jó szokása szerint meglehetősen furcsák: hajtogatott sashiko bőrbe burkolt, illetve a japán washi papír texturáját idéző felületek ejtik ámulatba az utasokat.