Új néven, új ötletekkel, normál és nyújtott verzióban érkezik Magyarországra a Peugeot Rifter. Elmentünk felfedezni a családi autót, amelyről kapitális oroszlán terelte el figyelmünket a Peugeot standján.
Sosem siette el a PSA áruszállítóból születő családi autóinak leváltását. Az első Partner-Berlingo generációt 12 év után követte a második, amely 10 év után adja át helyét a harmadiknak. A Partner Tepee egyúttal nevet váltott, Rifter néven folytatja, igényesebb belső térrel, modernebb szolgáltatásokkal. Feladata változatlan: családok, sokat cuccolók, térigényes hobbit űzők derűs mindenese lehet.
Egyelőre tanulmányautó a 4×4-es Rifter Concept a Dangel-féle összkerékhajtással
Sok kisebb-nagyobb megoldással lépett túl elődjén. Például külön nyitható a csomagtérajtó üvege, akárcsak a Traveller kisbuszon. Nagyon jól jön, amikor nincs hely kitárni az ötödik ajtót vagy kipotyogna valami a telerámolt csomagtartóból, amihez így felülről hozzáférhetünk. Hasznos, de nem új a lehajtható tetőrekesz, amelynek belsejéhez hátulról a polcot lehajtva, míg az utastér felől két kis tolóablakon át lehet hozzáférni.
Jövőre jön a hétüléses
Sikerült érdemben meghaladni az elődöt a hátsó sori levegőkilépőkkel, amivel nyáron enyhíthető a forróság a második sorban, ahová nemigen jut el a légkondicionálás elölről. A finomítások egyike a 8” képátlójú érintőképernyő a műszerfalon, az adaptív tempomat, a sávelhagyásjelzés és a holttérfigyelés.
Videó – Ilyennek kell lennie egy családi autónak
1/30 Ötletes, praktikus és hatalms a belső tér
Ötletes, praktikus és hatalms a belső tér
Fotó megosztása:
2/30
Fotó megosztása:
3/30 Rácz Tamás kollégámat is érdekelte a Rifter. 110 lóerős a benzines, 130 lóerős a dízelmotor
Rácz Tamás kollégámat is érdekelte a Rifter. 110 lóerős a benzines, 130 lóerős a dízelmotor
Fotó megosztása:
5/30 1996-ban jött ki az első Berlingo-Partner modellpár. Orruk idővel önállóvá vált
1996-ban jött ki az első Berlingo-Partner modellpár. Orruk idővel önállóvá vált
Fotó megosztása:
6/30 Idén az Opel is csatlakozik, az ő verziójuk ugyanabból az autóból a Combo Life
Idén az Opel is csatlakozik, az ő verziójuk ugyanabból az autóból a Combo Life
Fotó megosztása:
7/30 Kifejező, könnyen kimondható, kiválóan bejáratott nevet dobott el a Peugeot azzal, hogy Rifter váltja le a Partner Tepee-t, a személyszállító verziót
Kifejező, könnyen kimondható, kiválóan bejáratott nevet dobott el a Peugeot azzal, hogy Rifter váltja le a Partner Tepee-t, a személyszállító verziót
Fotó megosztása:
9/30 Elsőkerék-hajtású az új Rifter, a kapaszkodásban a Grip Control kipörgésgátló segít
Elsőkerék-hajtású az új Rifter, a kapaszkodásban a Grip Control kipörgésgátló segít
Fotó megosztása:
10/30 Fontos előrelépés a külön nyitahtó hátsó szélvédő
Fontos előrelépés a külön nyitahtó hátsó szélvédő
Fotó megosztása:
11/30 Nyol hüvelyk a kijelző képátlója
Nyol hüvelyk a kijelző képátlója
Fotó megosztása:
13/30 Rosszul kapcsolható a lötyögős váltó
Rosszul kapcsolható a lötyögős váltó
Fotó megosztása:
14/30 Áruszállító is lesz belőle, szerényebb felszereltséggel
Áruszállító is lesz belőle, szerényebb felszereltséggel
Fotó megosztása:
15/30 Lesüllyednek a támla lehajtásakor az önállóan variálható ülések
Lesüllyednek a támla lehajtásakor az önállóan variálható ülések
Fotó megosztása:
17/30 Az elődben is szerettük a polcos üvegtetőt
Az elődben is szerettük a polcos üvegtetőt
Fotó megosztása:
18/30 Legfeljebb 775-4000 liter közötti a csomagtér kapacitása
Legfeljebb 775-4000 liter közötti a csomagtér kapacitása
Fotó megosztása:
19/30 Erre a polcra pont rátehető a lecsukott babakocsi vagy bármi más. A kalaptartó fent is rögzíthető, akárcsak a régi Scénicben
Erre a polcra pont rátehető a lecsukott babakocsi vagy bármi más. A kalaptartó fent is rögzíthető, akárcsak a régi Scénicben
Fotó megosztása:
21/30 Egyelőre tanulmányautó a 4x4-es Rifter Concept a Dangel-féle összkerékhajtással
Egyelőre tanulmányautó a 4x4-es Rifter Concept a Dangel-féle összkerékhajtással
Fotó megosztása:
22/30 Vonzó benne a tetősátor
Vonzó benne a tetősátor
Fotó megosztása:
23/30 A Dangel egy francia 4x4-specialista, az 504 kombiból is készítettek összkerekest
A Dangel egy francia 4x4-specialista, az 504 kombiból is készítettek összkerekest
Fotó megosztása:
25/30
Fotó megosztása:
26/30 Jó magasra kell felülni a szériaközeli tanulmányautóban
Jó magasra kell felülni a szériaközeli tanulmányautóban
Fotó megosztása:
27/30
Fotó megosztása:
29/30 A Citroën megtartotta a Berlingo nevet
A Citroën megtartotta a Berlingo nevet
Fotó megosztása:
30/30 Emeletnyi magas a standot uraló oroszlán
Emeletnyi magas a standot uraló oroszlán
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az új Peugeot Rifterből a genfi standon látott ötszemélyesek mellett 2019-től hétüléses és nyújtott tengelytávú családi autó is készül. A 4,4 méteresből is vehetünk hétülésest és a 4,75 méteresből ötszemélyest, a hossz és az ülésszám nem egymás függvénye. Alaphelyzetben 775, maximum 4000 literes, tehát négy köbméteres bendőt lehet megtölteni biciklikkel, bútorokkal, sátrakkal.
Egy benzines, egy dízel
Összesen két motor lesz a Peugeot Rifterhez. Az egyik a 110 lóerős, háromhengeres, 1,2 literes turbó, a másik az új 1,5 HDi 130 lóerővel. Alapesetben a kézi váltók hatfokozatúak, a dízelhez lesz nyolcfokozatú automata is.
Mivel a kocsi az EMP2 padlólemezre épül, amire a Citroën C4 Picasso, a 308 és az 5008 is, eredendően elsőkerék-hajtású. A genfi standon azonban ott volt a 4×4-es átépítésekre specializálódott, francia Dangel összkerekes koncepcióautója, tetősátorral és a kaland ígéretével. Ami viszont a szériamodellben is adott lesz, az az elődből átvett Grip Control kipörgésgátlás, az adott talajtípushoz igazítható érzékenységgel.
Combo Life: beszáll az Opel is
A Riftert nem lehet testvérmodellje és elsődleges konkurense nélkül értelmezni. A Citroën vidám és praktikus családi autója megtartotta a Berlingo nevet, amit a gyáriak berlengónak ejtenek. Jó húsz éve a gyárlátogatáson járó kollégák mesélték, hogy előfordult Citroën-kormányos Partner vagy Peugeot-volános Berlingo, mert a két autó első generációja ugyanúgy nézett ki. A 2008-as teljes modellváltással jobban megkülönböztethetővé váltak az ikrek, ami a harmadik nemzedékre még inkább igaz.
1996-ban jött ki az első Berlingo-Partner modellpár. Orruk idővel önállóvá vált
Harmadik testvérük az új Opel Combo Life, mert az Opel a FIAT Doblo emblémacseréje helyett az új, francia tulajdonos autóját veszi át. Orruk eltérő, de értékeik hasonlóak. Kíváncsian várjuk, mit mutatnak a hármas ikrek menet közben.