Végre-valahára saját szemünkkel is láttuk, saját fenekünkkel is illettük az első elektromos Jaguart Genfben. Az I-Pace álló helyzetben nagyon meggyőzőnek bizonyult, igazi prémiumtermék, élhető belterű, ergonomikus, kis praktikusságokkal megszórt, érdekes autó. És alig várjuk, hogy vezethessük is végre, mert hiába akarja a Jaguar az épp aktuális divathullám nyomásának engedelmeskedve szabadidő-autónak beállítani, valójában egy kifejezetten alacsony építésű kocsi ez, amiben eléggé lent ülünk ahhoz, hogy kedvünk legyen kipróbálni a padlóra rakott nehéz akkukkal jó alacsonyra vitt súlypont és az 50-50%-os tengelyterhelés-megoszlás ígérte klasszikus vezetési élményt is.
A Jaguar I-Pace legfontosabb műszaki paramétereit a korábban kiadott sajtóközlemény alapján ebben a cikkben foglaltuk össze. A lényeg, hogy elöl-hátul egy-egy villanymotort építettek be; ezeken belül kapott helyet a bolygóműves erőátviteli rendszer. Az összteljesítmény 400 lóerő, a teljes rendszernyomaték 696 Nm. Álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, végsebessége 200 km/óra. A tengelyterhelés 50:50 százalékos. A többit megtaláljátok a linkre kattintva.
Az I-Pace a Tesla Model X és a később érkező elektromos BMW X3 ellenfele. iszonyú erős, gyors, hatótávolsága hatalmas akkumulátorával csaknem 500 km
Az I-Pace a Tesla Model X és a később érkező elektromos BMW X3 ellenfele. iszonyú erős, gyors, hatótávolsága hatalmas akkumulátorával csaknem 500 km
Fotó megosztása:
A tengelytáv csaknem 3 méter, a két motoros szerkezetben könnyű volt kitolni a végekre a tengelyeket
A tengelytáv csaknem 3 méter, a két motoros szerkezetben könnyű volt kitolni a végekre a tengelyeket
Fotó megosztása:
Az I-Pace alaktényezője 0,29: ez is igazolja, hogy a kocsi valójában nem SUV, inkább egy prémium ötajtós
Az I-Pace alaktényezője 0,29: ez is igazolja, hogy a kocsi valójában nem SUV, inkább egy prémium ötajtós
Fotó megosztása:
Alumínium váz, alumínium lemezek. A kocsi teljes tömege viszont egyelőre titok
Alumínium váz, alumínium lemezek. A kocsi teljes tömege viszont egyelőre titok
Fotó megosztása:
Akkuk a padló alatt; az I-Pace tömegközéppontja arasznyival az F-Pace-é alá esik
Akkuk a padló alatt; az I-Pace tömegközéppontja arasznyival az F-Pace-é alá esik
Fotó megosztása:
Elöl egy motor, hátul egy motor, a rendszerteljesítmény 400 lóerő
Elöl egy motor, hátul egy motor, a rendszerteljesítmény 400 lóerő
Fotó megosztása:
Ennyi hely jut a csomagoknak
Ennyi hely jut a csomagoknak
Fotó megosztása:
Kényelmes a hátsó ülés, a helykínálat is rendben van
Kényelmes a hátsó ülés, a helykínálat is rendben van
Fotó megosztása:
Állítható az ülőlap hosszúsága is
Állítható az ülőlap hosszúsága is
Fotó megosztása:
Rengeteg USB csatlakozó található ebben az autóban is
Rengeteg USB csatlakozó található ebben az autóban is
Fotó megosztása:
A műszerfal egy TFT kijelző csupán
A műszerfal egy TFT kijelző csupán
Fotó megosztása: