Éppen a 2017-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a Renault visszatérő sportmárkája, az Alpine, mely rögtön egy igazán élvezetesnek ígérkező, retrós vonalvezetésű, de modern technikájú sportkocsival ront be az Audi TT és Porsche 718 Cayman vadászterületére. Villámgyorsan elkapkodta a közönség a bevezetés alkalmára készített Premiere Edition limitált szériát, ezért most újabb modellekkel rukkoltak elő az Alpine-nál.

Követi a bevált receptet az Alpine A110 Pure, mely a nevéből is sejthetően a letisztultabb, könnyebb változatot takarja, amiből minden felesleges dolgot kihajítottak. Sokat nem árultak el a modellről, csupán annyit, hogy ez a verzió leginkább versenypályán nyújt örömet és a súlya valahol 1080 kilogramm körül van. Szöges ellentéte a Légende változat, mely az alábbi képen a múltidéző felniket és az új Gris Tonnerre nevű szürke árnyalatot viseli. Ebben már sokkal több a bőr és a karbon burkolat, az üléseket pedig a Sabelt szállítja, szerkezetük könnyű és hat irányban állítható is.

Különleges modellekkel erősít az Alpine 1

Mindkét modell esetében megmaradt az eredeti technika, az alumíniumot gazdagon tartalmazó sportkocsit 1,8 literes, turbófeltöltéses benzinmotor 252 lóerőeje és 320 Nm nyomatéka mozgatja. Hozzá 7 sebességes duplakuplungos váltót társítottak. Álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a végsebesség pedig elektronikusan korlátozott 250 km/óránál. Az Alpine A110-es bevezető különleges kiadása 18,5 millió forintnak megfelelő összegbe került, ám a szélesebb körben elérhető modellek ennél valamivel alacsonyabb áron indulnak.