Igazi klasszikussá érett a Simon Templar által is használt Volvo P1800-as kupé, melyet a svédek legfrissebb formanyelvével értelmeztek újra 2013-ban, a Concept Coupé-val. Ez a tanulmányautó valósul meg szinte maradéktalanul, de a szokásos hűtőmaszk helyett már a Volvo legújabb márkájának első modelljeként. A Polestar 1-et 2017 októberében mutatták be, de először a Genfi Autószalonon tapogathatta meg a nagyközönség a Polestar teljesen különálló standján.

Minden stíluseleme tagadhatatlanul Volvo a Thor kalapácsa fantázianevű LED-es fényszóróktól kezdve egészen az S90-esről ismert hátsó lámpákig. Megmaradt a letisztult vonalvezetés, az izmosan domborodó hátsó sárvédők és a laposan húzott tetővonal is. Az alapok is volvósak, a Polestar 1 fele részben az SPA platforma épül ez is, akárcsak az XC40-től a V60-ason át egészen a hatalmas XC90-esig. Ám ebben az esetben a karosszéria teljes egészében karbonból készül, amivel nem csak a súlyt csökkentették hatékonyan, hanem jóval merevebb is.

600 lóerős hibrid kupéval rúgja be az ajtót a Polestar 1

600 lóerős hibrid kupéval rúgja be az ajtót a Polestar 19

Folytatódik a Volvo rokonság a beltérben is, ahol az ülsek formája és a műszerfal is ismerős a legfrissebb modellekből, így a sokat vitatott érintőképernyős fedélzeti rendszer is átkerült a Polestar 1-esbe. A váltókar ebben az esetben is a svéd kristálymanufaktúra, az Orrefors műve. A kiállított autók csomagterében plexilap mögött láthatóvá tették a nagyfeszültségű, narancssárga színű csatlakozók, melyek igazán vagányul néznek ki, így reméljük, hogy a szériaautóban is megmarad.

Előzetes pletykák szerint a Polestar márka választéka leginkább villanyautókból áll majd, de a Polestar 1 hajtáslánca a T8-as kódú Volvo-khoz hasonlóan hibrid. A gépháztető alatt az új motorcsaládhoz tartozó 2 literes, négyhengeres turbós és kompresszoros benzinmotor található és a jelenlegi modellekben már egymaga is 310 lóerőt ad le (T6), ebben az esetben ehhez jön még a két villanymotor, melyek a hátsó tengelyt hajtják. A rendszerteljesítmény így 600 lóerő, amihez 1000 Nm nyomaték is csatlakozik. Teljesen elektromos módban a Polestar állítása szerint akár 150 kilométert is megtehet egy töltéssel.

600 lóerős hibrid kupéval rúgja be az ajtót a Polestar 20

Nagyjából 45 millió forintnak megfelelő összeg lesz a Polestar 1 ára. Az érdeklődés hatalmas, már hatezren jelezték, hogy vásárolnának az autóból, melyet a frissen felhúzott kínai üzemben gyártanak majd, kezdetben évi 500 autót terveznek készíteni.