Érdekes projekteket karolt fel korábban a Jaguar klasszikus autókkal és márkaörökséggel foglalkozó részlege, több legendás versenygép sorozatát folytatták vagy éppen fejezték be méltó módon, ezek mellett azonban teret adnak a különleges felkéréseknek is. Az egész talán ott kezdődött, amikor a márka formatervezője Ian Callum saját ízlése szerint modernizált egy Mk II-est, ami annyira jól sikerült, hogy egy kisebb sorozat gyártásának is teret engedtek.

Most az Iron Maiden dobosával együtt ünnepelték meg a Jaguar XJ ötvenedik évfordulóját. Nicko McBrain kedveli az autókat, a Jaguar-ral meg különösen jó kapcsolatot ápol, ő a márka egyik leghíresebb rajongója, így már korábban is dolgoztak az ő különleges kérései alapján. Most azonban minden eddiginél nagyobb átalakítást végeztek, aminek alanya egy 1984-es évjáratú Jaguar XJ6-os.

Stílusos Jaguart készítettek az Iron Maiden dobosának 1

Stílusos Jaguart készítettek az Iron Maiden dobosának 21

Több mint 3500 mukaórát szántak az XJ6-osra és ebből a dizájnstúdió igazgatója, Wayne Burgess is kivette a részét. A folyamat során nagyjából 4000 alkotóelemet újítottak fel vagy terveztek újra annak érdekében, hogy a klasszikussá érő modell megfeleljen a modernebb elvárásoknak.

Újratervezték az első és a hátsó lökhárítókat is, de nem hagyták maradéktalanul műanyagon, az élükre egyedileg tervezett króm betét került. A nem túl jó fényerejű fényszórókat LED-es lámpákra cserélték, a szélsőkbe még kör alakú nappali menetfény is jutott. Mivel a dobos egy ideje már Amerikában él, ezért nem hagyták le róla a helyi előírásoknak megfelelő szélességjelzőket sem.

Stílusos Jaguart készítettek az Iron Maiden dobosának 22 Stílusos Jaguart készítettek az Iron Maiden dobosának 23

Vadító, vörös bőr borítja az autó belter nagyobbik részét, köztük az áttervezett üléseket is. Alakítottak a műszerfalon, melynek tetejét fekete bőrbe húztak, hogy passzoljon a kézzel készített fekete szőnyegekhez és a finom alcantara tetőkárpithoz. A sportos, lyuggatott háromküllős kormány mellett a dobokra utaló dekorbetétek kerültek az autóba. Az érintőképernyős Alpine fejegységről kezelhető navigációs rendszer és újabb klímaberendezés is került az XJ6-osba. Mivel zenészé lesz az autó, a hangrendszert sem bízták a véletlenre, bizonyára remekül szól az 1100 wattos hifi, a gombok Marshall erősítőről származnak. Talán éppen a masszív audio rendszer okán bélelték ki az autót némi extra hangszigeteléssel.

18 colos, fűzott felnik kerültek az autó alá, amin 235/45 R18-as Pirelli P Zero gumik feszülnek. Ez nagyban különbözik az eredeti mérettől, ezért a fumóművel is törődtek, hátra állítható lengéscsillapítókat szereltek a jaguárosok. A motor maradt 4,2 literes, sorhatos, de feldobtak rá három darab SU karburátort az E-Type-ból, mert ez Nicko kedvenc beállítása. Hozzá egyedi kialakítású kipufogórendszer készítettek.