Elérkezett az ideje, hogy hangyányit frissítsenek a W205-ös kódjelű Mercedes-Benz C-osztályon, mely hosszú évek óta a márka egyik legnépszerűbb modellje. Bár opciós tételek gazdag sorával és vezetéstámogató rendszerekkel is a kategória élén állt a C, most tovább finomították az autót és a ráncfelvarráson átesett változatokat a Genfi Autószalonon mutatta be a Mercedes. Természetesen nem maradt ki a sorból a sportosabb, Mercedes-AMG C43 4matic névre keresztelt változat sem, mely egyfajta köztes modell a népszerűbb C-osztályok és a vad AMG-k között.

Kívülről csak apró jelek utalnak arra, hogy nem egy sportosító kezelésen átesett C220 d-vel van dolgunk, az átdolgozott lökhárítókban lévő rácsozás és a sportosan egylamellás hűtőmaszkba szúrt AMG jel már sejteti, mivel van dolgunk. Oldalról csupán a hatalmas fékek és a sárvédőn megvillanó felirat tűnhet fel, a C43 hátulján pedig a kétszer két kipufogót érdemes figyelni. Természetesen ehhez a modellhez is elérhető az új Multibeam LED fényszóró és az S-osztályból leköltöző vezetéstámogató rendszerek sora.

Erősebb és okosabb lett a Mercedes-AMG C43 1

Erősebb és okosabb lett a Mercedes-AMG C43 25

A dizájnnál markánsabb változás történt a gépháztető alatt, ahová ugyan még nem költözött be az új fejlesztésű, villanykompresszorral megtámogatott sorhatos blokk, cserébe tovább reszelték a már ismerős 3 literes, V6-os turbómotort. Nagyobb feltöltőket kapott, melyeknek maximális töltőnyomása 1,1 bar is lehet. Természetesen mindkét csiga a hengersorok között kapott helyet, így javul a reakcióidő.

23 lóval 390 tagúra duzzadt a ménes, nyomatékból pedig 520 Nm akad 2500-tól egészen 5000-ig. A Mercedes-AMG C43 négyajtós változata 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a puttonyos változat csupán egytizeddel lassabb. A végsebesség 250 km/óránál elektronikusan korlátozott.

Erősebb és okosabb lett a Mercedes-AMG C43 26

Gyorsabb váltásokat tesz lehetővé az AMG kezelésén átesett 9 sebességes duplakuplungos váltó és az összkerék-hajtást is alapvetően hátsókerekes jellegűre hangolták. 31-69 százalékban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Aki pedig pályanapokon is be szeretné vetni az autót, annak hasznos lehet a telemetriát, köridőt és egyéb dolgokat rögzítő applikáció.

Hagyományos helyett már teljesen digitális a műszeregység és a Command rendszerben is megjeleníthetőek olyan információk, melyre az autóbolond valóban kíváncsi lehet a sportos Merci kapcsán, mint például az olaj hőmérséklete, a töltőnyomás, a g-erőmérő és hasonló finomságok, amiket jól esik nézni a sportülésekből.