A Genfi Autószalonon az új Supra-koncepció mellett szomorkodó kis szürke ötajtós kapta a legnagyobb figyelmet a Toyota standján. Hiába, mégiscsak ez az új tömegmodell: az új Auris, amihez alig lehetett hozzáférni az érdeklődőktől. Pedig még csak ki se lehetett nyitni az ajtaját.
Az új kompakt Toyota formailag meglepően visszafogott. Az izgalmas külsejű (és sikeres!) C-HR után valami hasonlót vártunk volna, egy olyan Aurist, ami kicsit felforgatja végre a sok egyforma mai Golf-kategóriás autó ingerszegény egyöntetűségét. De nem. Ha a kocsi pár méterrel odébb és más emblémával, új Focusként, i30-ként, Astraként mutatkozik be, akkor is simán elfogadnánk.
A kocsi tengelytávja négy centit nyurgult, az első túlnyúlás két centit csökkent. Az új Auris 2,5 centivel alacsonyabb, hárommal szélesebb elődjénél. Hogy az utastér mennyire megy el európaibb irányba, hogy mennyire változik meg a kifutó modell fura, zűrzavaros, nehezen megszokható (bár a mindennapokban jól használható) műszerfala, arról ugye semmit sem tudtunk meg. Megtudtuk viszont, hogy dízel Auris nem lesz többé. Alapmotornak marad az 1,2 literes turbós benzines, egyelőre titkolt teljesítménnyel. A következő lépcső már egy hibrid, a Prius és a C-HR 120 lóerős benzines-elektromos egysége. És érkezik majd egy kétliteres benzinmotorral felszerelt erősebb hibrid is, 177 lóerővel; alig várjuk!
Az új Aurist az európai piacra a brit burnaston-i üzemben gyártja majd a Toyota. Az első autók valamikor a negyedik negyedévben érkezhetnek meg a márkakereskedésekbe.