Gajdán Miklóssal a Volvo jelenleg használt technológiájának egyik csúcs megoldását vettük szemügyre a Genfi Autószalonon. A Scalable Product Architecture (SPA) fantázianevű összkerékhajtás befogadására is képes architektúrában ez az elérhető legbonyolultabb hajtáslánc. Van itt minden, kompresszor, turbó, kizárólag a hátsó kerekeket hajtó elektromos motor, valamint egy agy, ami mindezt összehangolja.

A Volvo motorját kompresszor (mechanikus feltöltő) és turbófeltöltő is erőhöz segíti, a benzines önmagában 320 lóerős, a rendszer összteljesítménye pedig 407 lóerő. Mechanikus kapcsolat nincs is az első és hátsó tengely között, kardántengely egyáltalán nem megy a hátsó hídhoz. Logikus a kérdés, hogy mi van akkor, ha lemerülnek az akksik, de mégis szükség volna az összkerékhajtásra? Akkor a belső égésű motor melletti generátor termel annyi áramot, amennyi elég a hátsó kerekek hajtásához.

Megnéztük a Volvo evolúció legfejlettebb belső szerveit 1

Mivel a kardánalagút amúgy is kihasználatlan lenne, hogy mégse maradjon üresen a Volvo mérnökei oda tették a villanymotorok működéséhez szükséges akkumulátor csomagot. Duplán jó helyre, mert így védett helyen vannak a telepek, és értékes helyet sem vesznek el az autó csomagtartójából.