Az elektromos platformból adódó szerkezeti szabadság olyan formai játszadozást engedélyezett a Škoda formatervezőinek, amely a VW-csoport legmerészebb képviselőjévé teheti a cseh céget – vagy legalábbis annak elektromos tanulmányautóját.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó Škoda Vision iV elektromos koncepció teljesen sík padlólemeze rengeteg helyet biztosít az utasoknak. Mivel nincs szükség sebességváltóra, a tervezők fantáziája szabadon szárnyalhatott. Így jutottak arra, hogy a műszerfal aljából kiemelkedő nyúlványon helyezik el a kezelőszerveket, valamint napjaink legfontosabb autós rekvizitumát, a vezeték nélküli telefontöltő lemezt. Ez a piedesztál egyben a vezető térdének is támasztékot nyújt a hosszabb utazások alkalmával.
Maga a műszerfal sem lesz mindennapi: két, egymásra rétegeződő síkján alul vélhetően kapcsolókat, felül meg csupán a központi kijelzőt találjuk, de a két lemez között a légbeömlőtől a kijelzősorokig bármi helyet kaphat – vagy éppen semmi. A panel sziluettjét a Škodák motorházfedelének belépőéle ihlette.