Megérkezett a Peugeot 208 új generációja. A modell legnagyobb újdonsága, hogy az értékesítés első percétől kezdve elektromos hajtáslánccal is kapható lesz; az e-208 verzióról ide kattintva olvashatsz részletesen, alább az alapmodellel foglalkozunk.
A CMP platformra épülő autó átlagosan 30 kilóval könnyebb közvetlen elődjénél, amit kedvezőbb aerodinamikával, csekélyebb gördülési ellenállással és takarékosabb Euro 6d motorokkal fejel meg.
A háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor 75, 100 vagy 130 lóerős kivitelben elérhető, utóbbihoz alapfelszerelés, a középsőhöz opció a nyolcfokozatú automata váltó. A dízel 1,5 literes, négyhengeres, 100 lóerős, kéziváltós darab.
Az autóiparra jellemző, hogy a Peugeot előbb beszél a vezetőtámogató rendszerekről, mint a dizájnról: sáv közepén tartó technológia aktív kormányzással, gyalogos- és kerékpáros-mentő automata vészfékrendszer, vezető éberség-felügyelet, automata távfény, sebességkorlátozás és egyéb jelzőtáblák észlelése, holttérfelügyelet aktív elkormányzással – ezeket a rendszereket az automata váltós kocsikon megállásig aktív adaptív tempomat, valamint parkolórobot egészíti ki.
A dizájn egyébként a 3008 sikerét lovagolja meg, az autó megpróbál a szabadidőjármű törpe mása lenni, de a crossoveres formai megkötések nélkül: az összhatás sportos, kompakt és szikárabb, mint közvetlen elődje volt. Hatalmas oroszlán és hosszú LED-csík határozza meg az orrkialakítást, hátul a szokásos hármas osztású lámpatestek és az azokat összekötő sötét idom uralja a képet.
Az utastér szintén a 3008-ból merít, krómozott billenőkapcsolóival, lebegő központi érintőképernyőjével, mélyen ülő, apró kormányával és az automata váltó elektronikus karjával. Az utastér bővelkedik tárolási megoldásokban, finom kárpitokban és igényes burkolatokban. Az érdeklődők már márciusban előjegyezhetik autójukat, a megrendeléseket nyár végétől fogadja a Peugeot.