Az összes hivatalos információt, műszaki paramétert ismertük már a Kamiq-ról, hisz egy héttel a Genfi Autószalon nyitása előtt megkaptuk ezeket a Škodától. A Vision iV-ről, az első MEB-ből, azaz a VW-csoport elektromos moduláris LEGO-készletéből készült első Škodáról viszont sajnos nem szerezhettünk semmilyen gyakorlati tapasztalatot: ebbe nem is engedtek beülni bennünket Genfben :-(

Az összkerékhajtású Vision iV-t két darab elektromos motor mozgatja, 306 lóerős összteljesítménnyel, 5,9 másodperces 0-100 sprinttel, de 180 km/h-ban korlátozott végsebességgel. A hatótávolság a 83 kWh kapacitású akkuval 500 km, a WLTP mérési standard szerint kalkulálva. A kocsi méretei: 4665x1926x1613 mm, tengelytáv: 2765 mm (hatalmas!). A tanulmányautó kerekei éppen úgy 22 colosak, mint a Rolls-Royce Phantomé. A csomagtér a villanyautók praktikus helykihasználásának köszönhetően 550 literes, de az utasteret csak négy személy számára formázták meg.

Kompakt crossover most, elektromos gyönyörűség később a Škodától 1

Ami esetleg átmehet a széria-Škodákba is a Vision iV-ből, az a kétküllős kormánykerék és a környezetbarát technológiával készült kárpitanyagok, a részben újrahasznosított poliészterből készült Dinamica (üléskárpitok) és az (állítólag) prémium-érzetű tapintást adó Ultrasuede. A szőnyegeket abszolút bio-anyagból, gyapjúból készítették. A lézerszkennerekkel támogatott helyzetmeghatározással a 3. szintű autonómia is megvalósítható.

Kompakt crossover most, elektromos gyönyörűség később a Škodától 19

Ez az az önvezetési szint, amikor az autó időnként, bizonyos meghatározott szituációkban (pl. autópályán haladva vagy dugóban araszolva) elengedett kormánnyal, de a vezető bármikori közbeavatkozásának képességét folyamatosan igényelve magát vezeti. Ez sincs már messze a közeljövő szériaautóitól, széria-Škodáitól: jövőre ígérik az első, erre hivatalosan is képes új autókat és az időnkénti önvezetést lehetővé tévő európai jogi környezetet!

Kompakt crossover most, elektromos gyönyörűség később a Škodától 20

Mint minden gyártó, a Škoda is a villamosításba menekül az egyre szigorúbb emissziós előírásoktól hajtva. A márka állítólag kétmilliárd euró beruházás mellett 2022-ig tíz, részben vagy egészében elektromos hajtással felszerelt modellt kínál majd a vásárlóknak.