Kiráztuk a Genfi batyut és találtunk még a sarkában olyan anyagot, amit sajnálnánk, ha örökre elveszne. Ez itt egy igen furcsa szerzet, sok arannyal és izgalmas múlttal:
A Golden Sahara II fantázianevű, plexibuborék-ablakos izét a GoodYear hozta el a Genfi Autószalonra, hogy megmutassa: már bő hat évtizeddel ezelőtt is voltak autóipari mérnökök, akik autonóm járművekben gondolkodtak. Meg mindenféle másban is, mint az áttetsző, sőt: világító gumiabroncs vagy a kívülről való félautomata parkoltatás.
Az alap egy igazi Jet Age-modell, egy 1953-as Lincoln Capri volt, amelyet tulajdonosa, Jim Street összetört, majd a baleset után a GoodYear segítségével egészen másképp épített újjá. Egy igazi jövőautója-tanulmány lett a kocsiból, elektronikus fékvezérléssel és kormányzással, kezdetleges ütközés-elkerülő rendszerrel és távirányítással.
A kocsit nemcsak a szarvkormánnyal és a pedálokkal lehet vezetni, hanem egy kombinált karral is, amellyel a gyorsítást-lassítást is lehet szabályozni. Az áttetsző gumikat szintetikus anyagból készítette a GoodYear, az ötlet gyakorlati értelme valami olyasmi volt, hogy az abroncsok így világíthatnak, lehet velük indexelni vagy piros fénnyel jelezhetik a többi közlekedőnek, ha nagyot fékezne a sofőr.
A szórakoztató elektronika fedélzeti televízióból, orsós magnetofonból és rádiótelefonból állt össze. A távirányítást egy Zenith-televízió akusztikus távirányítójával és egy térmikrofonnal oldották meg. A távirányító különböző hangeffektekkel küldte előre-hátra a kocsit és forgatta a kormányt, az ütközéseket pedig a lökhárító sarkaiba épített rádióhullámos érzékelők voltak hivatottak megakadályozni.
Ez itt a korabeli felvétel, épp az akkori Friderikusz show-ban mutatták be a gazdagon aranyozott csodaautót:
Az aranyozott rádiógombok (több mint háromezer van belőle a kocsin állítólag) és a szörnyen torzító műanyag szélvédő persze semmire nem való, csak a show-t szolgálja, ahogy a csomagtérfedélen lévő két gömb is, melyek között látványos szikrák ugrálnak, csak úgy. A Golden Sahara II több filmben is szerepelt a 60-as években, aztán szép lassan lepusztult, mígnem tavaly újra eredeti állapotára restaurálta új tulajdonosa. A kocsi jelenleg a Klairmont Kollections tulajdona, aki nem látta Genfben, Chicagóban nézheti meg!
De volt még ezen kívül más, igazán egyedi járgány is a Genfi Autószalonon. Ilyen például az egyetlen példányban létező, Rolls-Royce-alapokra épített filmbeli főgonoszoknak való járgány, vagy a nyomokban meteoritot is tartalmazó luxusautó, esetleg a bő 7 tonnás, orosz Putyin-mobil. Ha pedig még egyszer átfutnád a genfi listát, hátha kimaradt valami érdekes, akkor azt ide kattintva teheted meg.