Karosszériája 5 mm-rel hosszabb, 30-cal szélesebb, viszont 24-gyel alacsonyabb, mint eddig, a tengelytáv 10 mm-rel nőtt: a Hyundai i20 nem csak tágasabb lett, de kiállása is megváltozott.
Ehhez igazodik az új formanyelv, az ’érzéki sportosság’ is, amely a hivatalos leírás szerint négy alapvető érték (arányok, szerkezet, dizájn és technológia) harmóniáját igyekszik megteremteni. A lapított hűtőmaszk és az oldalra kicsúsztatott fényszórók még szélesebbnek láttatják az autót. Ugyanakkor kifejezetten elegáns részletek is megjelentek a karosszérián – ilyen például a C oszlop krómdíszítése, amelynek formája ugyanúgy a nappali fény kontúrjára rímel, mint a hátsó lámpatestek vonala. A mélyebben húzódó, krómsávval jelölt övvonalnak köszönhetően nem csökkent az üvegfelület.
Az utastérről egyelőre csak rajzot közölt a Hyundai, annyit azonban elárultak, hogy akár két darab 10,25 colos monitor is örvendeztetheti a vezetőt: az egyik a műszeregység, a másik a központi érintőképernyő. A funkcionalitás értelemszerűen teljes körű, akad bőven vezetőtámogató, biztonsági és kényelmi szolgáltatás. Sőt, a Hyundai történetében most először akár Bose audiorendszert is kérhetünk.
A legizgalmasabb újdonság mégis a hajtásláncoknál érkezik: miközben bizonyos piacokon megmarad a 84 lóerős, 1,2-es benzinmotor, a legtöbb európai országban az egyliteres turbómotor lesz az egyetlen rendelhető verzió. Ez több kivitelben is elképzelhető: a 100 lóerős variáns önmagában vagy 48 V-os mild hibrid egységgel megtoldva választható, míg a 120 lóerős kivitelnél mindenképpen megkapjuk a 3-4 százalékos fogyasztáscsökkentést ígérő mild hibrid rendszert. Ehhez hétfokozatú DSG vagy új, hatfokozatú, intelligens kéziváltó társítható. Utóbbi gázelvételkor leválasztja a motort a váltóról (azaz kuplungol), így csökkentve a fogyasztást. Ha nincs mild hibrid, akkor hatfokozatú kézi váltó a DSG alternatívája.