Optikai és műszaki szempontból egyaránt sok közös van a VW Golf GT-triójának tagjaiban, így a cég egyszerre tartja a három modell premierjét.

Külső dizájn

A motorházfedél peremén végigfutó, színes csík (a GTI-nél piros, a GTE-nél kék, a GTD-nél ezüst), valamint a fényszórókban elhelyezett, erre rímelő LED-sávok alapozzák meg a hangulatot. Ez utóbbiak folytatásában fut a krómozás helyett kivilágított hűtőmaszk: ezt elsőként alkalmazza a Volkswagen. A hűtőrács alatt széles, egy darabból álló légbeömlőt találunk, méhsejt-szerkezetű rácsozattal. Újdonság még az öt darab LED fényforrásból álló, kereszt alakot formázó ködfényszóró.

20 fotó

Mindhárom típus versenyautós stílusban megformált, fekete oldalsó kötényt kap, amely összeköti az első spoilert és a hátsó diffúzort. Hátul újdonság a bal oldalról középre költöztetett típusjelzés, valamint a hátsó szélvédő fekete keretével vizuális egységet alkotó tetőspoiler. A kipufogók mindhárom verzión különlegesek: a GTI a lökhárító két szélén hordja a magáét, a GTD bal oldalt hozza ki a dupla végcsövet, a GTE pedig a lökhárító alatt elrejtett végződésen keresztül bocsát ki minél kevesebb káros anyagot.

Egyszerre debütálnak a VW Golf sportverziói 6

A GTE utasoldali kerékdobján nem típusjelzést találunk, mint a másik két modell esetében, hanem töltőnyílást.

Utastér

Az érintésérzékeny kapcsolókkal (köztük az akár 210 km/óra sebességig aktív Travel Assist 2. szintű autonóm funkció kezelőszerveivel) felszerelt, multifunkciós sportkormány megőrizte a klasszikus háromküllős kialakítást; a középső küllő piros (GTI), kék (GTE) vagy ezüst (GTD) kivitelű.

Megmaradt a skótkockás üléskárpit, a szürke-fekete mintázatú szövetet piros, kék vagy szürke cérnával varrták, ahogy az utastér összes dekoröltése is a három típus jellegzetes színeit viseli (a GTD esetében szürke helyett feketét kapunk.)

16 fotó

A Volkswagen Golf mindhárom GT derivátuma digitális műszeregységgel, 10 colos infotainment érintőképernyővel, online kapcsolódással szolgálja ki a modern kor elvárásait.

Hajtásláncok

A GTD 200 lóerős dízelmotorja 400 Nm maximális forgatónyomatékot biztosít. A motor sorban elhelyezett, dupla SCR katalizátorral, valamint kettős AdBlue adagolással szolgálja ki egyszerre a hosszú távú utazások és a környezetvédelem követelményeit.

13 fotó

Utóbbi 245 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal szolgálhat. A sebességváltó hatfokozatú kézi egység, vadonatúj váltógombbal, vagy opcióként kérhető hozzá ugyanaz a hétfokozatú DSG, ami a GTD-ben szériafelszerelés, és amely az új, elektronikus vezérlésnek (shift-by-wire) köszönhetően még gyorsabban kapcsol.

A GTI szintjére emelt rendszerteljesítménnyel (245 LE), a feljavított aerodinamikának és az átprogramozott akkuvezérlésnek köszönhetően 60 kilométerre növelt tisztán elektromos hatótávolsággal érkezik az új GTE plug-in hibrid. A 150 lóerős benzinmotor mellé csatlakozó 115 lóerős elektromos egység kombinált rendszernyomatéka megegyezik a GTD modellével (400 Nm), elektromos üzemben akár 130 km/órával hasíthatunk.

golf-gti-gte-gtd-motor

Mindhárom típus közös jellemzője, hogy a műszerfalon elhelyezett startgomb pirosan pulzálva várja az indulási parancsot.

Futómű

Most először alkalmazták a VDM (vehicle dynamics manager) névre keresztelt, új menetdinamikai szabályozó rendszert, amely az elektronikus differenciálzár és az adaptív lengéscsillapítók munkájának összehangolásával biztosít fokozott vezethetőséget, anélkül, hogy az egyébként a komfort rovására menne. Az adaptív lengéscsillapítás normál, komfort és sport állásokat kínál, valamint egyedi értékek is megadhatók. A GTI és a GTD 15 mm-es ültetést kapott, a féknyergek mindhárom verziónál pirosak. A keréktárcsák 17-19 colosak lehetnek.

blink