Optikai és műszaki szempontból egyaránt sok közös van a VW Golf GT-triójának tagjaiban, így a cég egyszerre tartja a három modell premierjét.
Külső dizájn
A motorházfedél peremén végigfutó, színes csík (a GTI-nél piros, a GTE-nél kék, a GTD-nél ezüst), valamint a fényszórókban elhelyezett, erre rímelő LED-sávok alapozzák meg a hangulatot. Ez utóbbiak folytatásában fut a krómozás helyett kivilágított hűtőmaszk: ezt elsőként alkalmazza a Volkswagen. A hűtőrács alatt széles, egy darabból álló légbeömlőt találunk, méhsejt-szerkezetű rácsozattal. Újdonság még az öt darab LED fényforrásból álló, kereszt alakot formázó ködfényszóró.
Mindhárom típus versenyautós stílusban megformált, fekete oldalsó kötényt kap, amely összeköti az első spoilert és a hátsó diffúzort. Hátul újdonság a bal oldalról középre költöztetett típusjelzés, valamint a hátsó szélvédő fekete keretével vizuális egységet alkotó tetőspoiler. A kipufogók mindhárom verzión különlegesek: a GTI a lökhárító két szélén hordja a magáét, a GTD bal oldalt hozza ki a dupla végcsövet, a GTE pedig a lökhárító alatt elrejtett végződésen keresztül bocsát ki minél kevesebb káros anyagot.
A GTE utasoldali kerékdobján nem típusjelzést találunk, mint a másik két modell esetében, hanem töltőnyílást.
Utastér
Az érintésérzékeny kapcsolókkal (köztük az akár 210 km/óra sebességig aktív Travel Assist 2. szintű autonóm funkció kezelőszerveivel) felszerelt, multifunkciós sportkormány megőrizte a klasszikus háromküllős kialakítást; a középső küllő piros (GTI), kék (GTE) vagy ezüst (GTD) kivitelű.
Megmaradt a skótkockás üléskárpit, a szürke-fekete mintázatú szövetet piros, kék vagy szürke cérnával varrták, ahogy az utastér összes dekoröltése is a három típus jellegzetes színeit viseli (a GTD esetében szürke helyett feketét kapunk.)
A Volkswagen Golf mindhárom GT derivátuma digitális műszeregységgel, 10 colos infotainment érintőképernyővel, online kapcsolódással szolgálja ki a modern kor elvárásait.
Hajtásláncok
A GTD 200 lóerős dízelmotorja 400 Nm maximális forgatónyomatékot biztosít. A motor sorban elhelyezett, dupla SCR katalizátorral, valamint kettős AdBlue adagolással szolgálja ki egyszerre a hosszú távú utazások és a környezetvédelem követelményeit.
Utóbbi 245 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal szolgálhat. A sebességváltó hatfokozatú kézi egység, vadonatúj váltógombbal, vagy opcióként kérhető hozzá ugyanaz a hétfokozatú DSG, ami a GTD-ben szériafelszerelés, és amely az új, elektronikus vezérlésnek (shift-by-wire) köszönhetően még gyorsabban kapcsol.
A GTI szintjére emelt rendszerteljesítménnyel (245 LE), a feljavított aerodinamikának és az átprogramozott akkuvezérlésnek köszönhetően 60 kilométerre növelt tisztán elektromos hatótávolsággal érkezik az új GTE plug-in hibrid. A 150 lóerős benzinmotor mellé csatlakozó 115 lóerős elektromos egység kombinált rendszernyomatéka megegyezik a GTD modellével (400 Nm), elektromos üzemben akár 130 km/órával hasíthatunk.
Mindhárom típus közös jellemzője, hogy a műszerfalon elhelyezett startgomb pirosan pulzálva várja az indulási parancsot.
Futómű
Most először alkalmazták a VDM (vehicle dynamics manager) névre keresztelt, új menetdinamikai szabályozó rendszert, amely az elektronikus differenciálzár és az adaptív lengéscsillapítók munkájának összehangolásával biztosít fokozott vezethetőséget, anélkül, hogy az egyébként a komfort rovására menne. Az adaptív lengéscsillapítás normál, komfort és sport állásokat kínál, valamint egyedi értékek is megadhatók. A GTI és a GTD 15 mm-es ültetést kapott, a féknyergek mindhárom verziónál pirosak. A keréktárcsák 17-19 colosak lehetnek.