Ahol más autóknál a hűtőmaszk található, ott a vezetőtámogató funkciókat kiszolgáló érzékelőket és egyéb eszközöket találunk a Polestar Precept tanulmányautó. Az átlátszó fedél mögött kamerák és radarok rejtőznek, míg az üvegtető alatt kapott helyet az autó lézeres szenzora.
A SmartZone névre keresztelt szenzormező mögött légelvezető nyílást találunk, ami javítja a négyajtós kupé légellenállását, és ezáltal hatótávolságát. Hátul függőleges légterelőket formáz a lámpatest. Szintén aerodinamikai jelentősége van a külső visszapillantó kameráknak. Mivel nincs hátsó szélvédő, belül sem tükröt, hanem visszapillantó monitort találunk – a szélvédő helyén a magasról nyíló csomagtérajtó és az üvegtető osztozik.
A Precept hatalmas, 3,1 méteres tengelytávja két szempontból is lényeges: egyrészt kiemelkedő férőhelyet biztosít a hátul utazóknak, másrészt így hatalmas akkucsomag fér el a két tengely között – hogy pontosan mekkora, azt majd március első napjaiban árulja el a Volvo társvállalata.
A Polestar igyekszik környezetbarát anyagokat felhasználni: a belső panelek és az ülések hátoldala len alapú kompozitokból készült, ami 50 százalékos tömegcsökkentést, illetve a műanyag hulladékok 80 százalékos redukálását eredményezi. Az üléskárpitokat újrahasznosított PET-palackokból szőtték, a comb- és fejtámaszok újrahasznosított műanyag dugókból készült, a padlószőnyeghez a tengerből kimentett halászhálót használtak fel.
A kezelőfelület szíve egy 15 colos, függőleges tájolású, központi érintőképernyő. A műszeregység szintén digitális, 12,5 colos, a két monitort megvilágított elem köti össze. A hátsó fejtámaszok között csiszolt üvegkristály betéteket találunk, amiben a Polestar holografikus emblémája lebeg.
Az autó intelligens szenzorokkal figyeli utasait: követi szemmozgásukat, és annak függvényében módosítja a kijelzőkön megjelenő tartalmat.
A Precept világpremierjére márciusban, a Genfi Autószalonon kerül sor.