A moduláris padlólemezek ismérve, hogy a mérnökök módosíthatják számos paraméterüket. A Renault CMF-EV platform azonban a jelek szerint akár menet közben is átalakítható – legalábbis az a Morphoz villanyautó, amellyel most az új technológiában rejlő lehetőségeket demonstrálják.
A Morphoz igazi kettő-az-egyben autó: variálható a tengelytávja és a csomagtartója, és ezzel párhuzamosan a teljesítménye és a hatótávolsága is változik. Ez utóbbit nem korlátozásokkal, hanem cserélhető akkumulátorokkal oldja meg a Renault: a töltőállomásokon feltöltött akkuk várják az utazókat. A fel nem használt akkumulátorok akár a városi elektromos hálózatba is visszatáplálhatnak.
Városi és távolsági üzemmódban tehát eltérő méretű akkut kell magunkhoz vennünk. Rövid kivitelben 40 kWh kapacitású, 400 km hatótávolságú akkut kapunk, de ha messzire utaznánk, kapóra jön a 90 kWh-os akku, amely már 700 kilométerre is elvisz minket. Ha cserélés helyett mégis töltenénk, azt indukciósan, kábel nélkül intézi az autó, akár egy helyben állva, akár menet közben, a megfelelően kialakított útszakaszokon.
Bár a 273 centis városi tengelytáv sem rossz (a teljes karosszériahossz ilyenkor 440 cm), ha széthúzzuk az autót, az 4,8 méteres lesz, a növekedésből 20 centi jut a tengelytávra, és ugyanennyi a csomagtartóra. A hátsó ülések automatikusan hátrébb csúsznak, hogy még nagyobb legyen a lábtér, a jobb első ülés pedig 90 fokban átbillenthető – ilyenkor az ülőlap lesz a háttámla és viszont, az utas pedig nem hátra, hanem előre néz.
Animációkon keresztül könnyebb megérteni a Morphoz transzformerségét:
kattints ide a mozgóképekért.
A Morphoz képességei azonban ezzel még nem értek véget. Az autó 3. szintű autonómiára képes, azaz a vezetőnek nem kell a kormányon tartania a kezét (de szükség esetén be kell tudnia avatkozni.) Az ajtók nyitására, a rendszer indítására nem kulcs, hanem mobiltelefon szolgál, így az autót tulajdonképpen bárki használhatja – akár ad hoc, akár szervezett módon megosztható másokkal. A fedélzeti rendszereket mesterséges intelligencia vezérli, az esetek többségében anélkül teljesíti az utasok kívánságát, hogy gombot kellene nyomkodniuk vagy szóbeli parancsokkal vezérelniük az autót.
Hosszúság (m) | 4,4 / 4,8 |
Szélesség (m) | 2,0 |
Magasság (m) | 1,55 |
Tengelytáv (m) | 2,73 / 2,93 |
Akkumulátor | 40 kWh / 90 kWh |
Villanymotor | 136 / 218 LE |
Töltés | statikus és dinamikus indukció |