A Cupra Leon hajtáslánc-választékát kombinálja terepkupé karosszériával a Formentor, a spanyol sportmárka első saját típusa. Csak a karosszéria egyedi persze, a technológia megegyezik a VW konszern kompakt modelleinél alkalmazottal.
A Formentor 4450 mm hosszú, 1839 mm széles és 1511 mm magas. Tengelytávja 2680 mm, csomagtartója pedig 450 literes.
Cupra Formentor |
Seat Ateca |
|
Hosszúság (mm) | 4450 | 4363 |
Szélesség (mm) | 1839 | 1841 |
Magasság (mm) | 1511 | 1601 |
Tengelytáv (mm) | 2680 | 2638 |
Csomagtartó (l) | 450 | 510 |
Az utastérben sötét alumínium és rézszínű részletek teremtenek minőségi hangulatot, a sportosságot kagylóülések hangsúlyozzák, de persze a lényeg a hajtásláncokban keresendő.
A csúcsverzió 310 lóerős turbómotort kap, a 2,0 literes négyhengeres legnagyobb nyomatéka 400 Nm, az autó összkerékhajtást kap. Ennél fenntarthatóbb opció a 245 lóerős, szintén 400 Nm nyomatékú hibrid egység, ami kezd a VW-konszern sztenderd sportmotorjává válni. A 150 lóerős 1.4 TSi mellé társuló 115 lóerős villanymotor és a 13 kWh kapacitású akkucsomag 50 km-es elektromos hatótávolságot kínál. A váltó mindkét esetben DSG, a futómű pedig adaptív.
A 2. szintű autonóm funkciókkal felvértezett Cupra Formentor értékesítése 2020 utolsó negyedévében kezdődik.