Mindössze 3,1 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára, kilenc másodperc alatt százon jár, és akár 150 km/órával képes száguldani a Fiat 500 frissen bemutatott, harmadik generációja. Mindezt annak a 118 lóerős villanymotornak köszönheti a (már nem is olyan) kicsi kocsi, amely mostantól egyetlen erőforrásként rendelhető a típushoz (vajon lesznek Abarth verziók?)

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 1

Az autó 42 kWh kapacitású akkumulátora 320 kilométeres elméleti hatótávolságot kínál (WLTP-norma szerint). A gyárilag beépített 85 kW-os gyorstöltő rendszerrel 5 perc alatt 50 kilométerre elegendő energiát vehet magához az autó, a teljes töltés (85%-ra) mindössze 35 percet vesz igénybe. Ha nem terhelnénk feleslegesen az akkumulátort, plug-and-play (azaz telepítés nélkül használható) fali töltőegységet is vásárolhatunk az autóhoz, amely alaphangon 2,3 kW-tal tölt, de később 7,4 kW-ra növelhető a teljesítménye, így 6 óra alatt otthon is feltölthető lesz a kocsi.

A Fiat 500 háromféle üzemmódot kínál. Van a normál. Van az extra motorfékhatást (azaz megnövelt fékenergia-visszanyerést) kínáló ’Range’ üzem, amelyben a gázpedál felengedésekor intenzíven lassul az autó, így alig kell a fékhez érni. És van a ’Serpa’, amely mindent annak rendel alá, hogy célba (vagy legalábbis a legközelebbi töltőponthoz) érjünk: a végsebességet 80 km/órában maximálja, lekapcsolja a hűtést/fűtést, valamint érzéketlenné teszi a gázpedált.

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 25

Ami magát az autót illeti, azonnal látható, hogy a tervezők nem akarták elengedni a bevált, kortalan dizájnt, de részben modernizálták (levágott felső részű fényszórók, lemezsíkba simuló kilincsek), részben archaizálták (függőlegesre formázott orr-rész) azt. Az autó 6 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel szélesebb, a tengelytávot 2 cm-rel növelték, és a nyomtáv is megnőtt, ahogy maguk a kerekek is. A Fiat 500 emellett 2. szintű autonóm funkciókat kínál (sávban tartás, korlátozás-figyelő adaptív tempomat, stb.), infotainment-rendszere pedig Android-alapú.

Részletekbe menő műszaki adatok helyett elárulta a Fiat, hogy a modellt bevezető ’La Prima’ szériában kabrióként, ingyenes fali töltődobozzal megtoldva csinál kedvet a vásárláshoz, valamint hogy három olasz márka: a Giorgio Armani (divat), a Bvlgari (ékszer) és a Kartell (bútorok) is készített egy-egy egyedi példányt az autóból, amelyet jótékony célra el fognak árverezni. Mindhárom autó a fenntarthatóság jegyében született.

Csak villanymotorral kapható az új Fiat 500 26

Az autóról készült videókat ide kattintva tekintheted meg.