Úgy tartják, hogy a Type 13 volt az egyik első igazi Bugatti. Az 1910-es években született modellben még 1,4 literes, négyhengeres motor volt, ami a Zenith karburátorokkal 30 lóerőt adott le 4500-as fordulaton. Akár 125 km/órás sebességet is el tudott érni. A 2 méteres tengelytávú, laprugós autó mindössze 300 kiló és ezért rendkívül mozgékonynak számított, így sokszor sikerrel szerepelt hegyi felfutó versenyeken. Erre emlékeztek meg, amikor bemutatták a Bugatti Chiron Pur Sportot, ami jóval több egy aerodinamikai csomagnál.

Itt a Bugatti Chiron Pur Sport, amivel egy kicsit jobb autózni 1

Azonnal feltűnnek a hatalmas hűtőnyílások, de a leglátványosabb elem az 1,9 méter széles hátsó szárny, ami X motívumban folytatódik a szintén méretes diffúzor irányába. Ezt az elemet a sci-fikből és a motorsportból merítették. Rengeteg helyen használtak olyan könnyű anyagokat, mint az alumínium, a titán és persze, a szénszál erősítésű műanyag, ezért 50 kg-mal könnyebb Pur Sport a széria Chironnál. A kipufogóvég például 3D nyomtatott titánból készült.

Itt a Bugatti Chiron Pur Sport, amivel egy kicsit jobb autózni 25

Csökkentik a rugózatlan tömeget a könnyebb felnik, amikre új keverékű Michelin Bugatti Sport Cup 2 R gumik kerülnek 285/30 R20 és 355/25 R21 méretben. Ezek az abroncsok jobb tapadást és nagyobb kanyarsebességet engednek. A motor maradt a 8 literes, W16-os quad-turbó 1500 lóerővel és 1600 Nm nyomatékkal, de a váltót átdolgozták, a Pur Sporté rövidebb áttételű.

Itt a Bugatti Chiron Pur Sport, amivel egy kicsit jobb autózni 26

60 darab készült a Bugatti Chiron Pur Sportból, amiket bő 1 milliárd forintnak megfelelő összegért guríthatnak haza azok a szerencsések, akik téphetnek sorszámot ehhez az ablakhoz.