Az erőátvitel terén egyértelműen az automata váltók fejlődtek többet az elmúlt évtizedben, megjelentek a duplakuplungos változatok, illetve a hagyományosabb szerkezeteknél egyre nő a fokozatok száma. Egyre nagyobb arányban szerepelnek nyolcfokozatú kivitelek, sőt már tervben van 9 és 10 sebességes is. Hiába váltak gyorsabbá, sőt üzemanyag-takarékosabbá az automaták, sokan vannak, akik a vezetési élményt, csak kézi sebességváltóval képzelik el. Ezek a szerkezetek viszont alig változtak, hosszú ideje a hat fokozat számított a csúcsnak.
Amikor kiderült, hogy a Porsche 7 fokozatú manuális sebességváltót kínál az új 911-eshez, sokan kétkedve fogadták, szükség van-e rá, jó megoldás-e. A választ nem tudjuk, de úgy tűnik, a német gyártó egy új frontot nyitott a sebességváltó-háborúban, a BMW pedig felveszi a kesztyűt.
Egy ismeretlen állítólagos szabadalmi rajzokat közölt egy fórumon. A rajzokon egy új hétfokozatú kézi kapcsolású váltó rajza, elméleti működésének vázlata szerepel.
Azonnal látszik, hogy nem hagyományos H kiosztásról van szó, hiszen ellentétben az 1-6 fokozatokkal a hátramenet és a hetedik fokozat a váltókar középállásából – az autó hossztengelyéhez képest – nem előre és hátra, hanem oldalirányban tér el. Erre az a magyarázat, hogy egyébként túl sűrű lenne a fokozat kiosztás, ami nyomán elfordulhatna, hogy valamely tapasztalatlan sofőr félrevált, ami a motor károsodásához vezethetne.
Nem véletlen állítólag az sem, hogy nem egy hagyományos váltókart látunk a rajzon, hanem a BMW által használ SMG automata váltójának fokozatválasztójához hasonló elemet. Állítólag ugyanis a fenti problémát nemcsak az újfajta fokozatkiosztással, de a mechanikus kapcsolat megszüntetésével orvosolná a BMW.
Azaz bár lenne kuplungpedál és a váltókart is mozgatni kellene – megmaradna a váltás érzete – a vezető fizikailag nem a váltófokozatot, hanem egy másik szerkezetet kapcsol a karral. A kapus szerkezet körül lévő mágnesezhető folyadék csak az elektronika által engedélyezett fokozatokhoz engedi tolni a kart, azaz szabályozza, hogy ne történjen félreváltás. Ugyanakkor egy ezzel kapcsolatban álló elektromechanikus eszköz elvégzi a fokozat tényleges kapcsolását.
Állítólag ezzel a megoldással nem jelent majd gondot 7,8 vagy akár 9 fokozatú manuális sebességváltó elkészítése sem. Az már más kérdés, hogy a sofőrök képesek lesznek-e, illetve akarnak-e használni egy ilyen szerkezetet.