VÉLEMÉNY AZ AUTÓRÓL: Szászfai Dóra, Mazda6 2.0 CD 120 LE 2003, 51 000 km
Előző autónk egy benzines Ford Sierra volt. Ehhez a méretkategóriához ragaszkodtunk, ezért lett az utóda egy Mazda6. Összességében a család benyomása nagyon pozitív az autóról. A 120 lóerős motor alapjárat körül enyhén adja csak az erőt, de utána nagyon húz. Többször is jártunk vele az Alpokban és a Tátrában, nagyon kényelmes autó. A motorja szerintem nem hangos és a fogyasztása is kedvező. A 45 000 kilométer átlaga 6,9 liter.
Egyszer az előfűtő szerkezetet kellett cserélni, mert a motor beindítása után nagyon büdös volt bent, de ez garanciában ment. A másik baj a félrehúzással volt, az autó erősen elhúzott jobbra, amit sokáig nem tudtak korrigálni. Ezt leszámítva az autó jól működik.
Vérfrissítés a Mazdának
Japánban Atenza, Európában Mazda6 néven fut a 626 utódja. A Mazdánál döntő vérfrissítést hozott a 626 leváltása. A 2002-ben bemutatott autó 2005 tavaszán érkezett el az apró változtatásokat hozó ráncfelvarráshoz. A típus kezdettől fogva kapható volt lépcsőshátú, ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával.
A Mazda6 egy tágas autó jó ülésekkel, nagy csomagtérrel, barátságos anyagminőséggel és eltalált futóművel. Nagy kár, hogy hátul alig van rakodási lehetőség az utasoknak, elöl sokkal jobb a helyzet. A felszereltség jórészt gazdag és az autóban minden funkció gyorsan kiismerhető.
A Mazda6 mérete ellenére sportosan vezethető. A kocsi ráadásul kényelmes is, leszámítva a benzines motorok intenzív zajkeltését autópályán. Autópályán a hatodik fokozat hiánya miatt magas fordulatszámon pörögnek a benzines motorok, ami a zajszintnek és a fogyasztásnak is rosszat tesz. A dízeleknél nincs ilyen gond.
Három benzines és két dízelmotor kapható hozzá, mindegyik négyhengeres. Az 1,8 literes alapmodell 120 lóerős. 7-11 liter közötti fogyasztása átlagos, de az autó legalább ezzel a motorral is normálisan megy.
141 lóerős az eggyel nagyobb benzines motor. A kétliteres gép átlagosan 9-10 litert fogyaszt, jó erőben van és élénken felpörög. Aki irtózik a dízelektől, az jól jár vele. Valamivel erősebb a 166 lóerős motor, amelyhez sajnos szintén csak a modellfrissítés óta jár hatfokozatú váltó. 1-2 literrel fogyaszt többet átlagosan, de aki nagyon sportosan vezet, annak talán jobb választás, mint a kétezres.
121 és 136 lóerős dízelekkel készült a Mazda6 a facelift előtt, mindkettő kétliteres. A fogyasztás átlagosan 6-7 liter körüli, ami egy ekkora családi autótól kedvező. Az átdolgozás előtti dízelek 310 Nm-es nyomatéka azonos, ezért a gyengébb is jó választás.
Szerencsétlen változat az összkerék-hajtású Mazda6. Egyfajta felállásban létezik, a 2.3-as benzines motorral és automata váltóval. A kötelező kombiságával nem volna bajunk. A modell gyártása egy időre meg is szűnt, de szégyentelen fogyasztása és lomhasága miatt nem sokról maradtunk le.
Megbízhatóságban a Mazda6 kiemelkedően teljesít. A gyár elkerülte az autó túlelektronizálását, ezért ami a Mazda6-ban van, az gond nélkül működik. A ma leggyakoribb hibaokokat ezzel rögtön ki is zárhatjuk, a mechanika tartóssága és minősége igen jó.
A német Auto-Bild szaklap 100 000 kilométeres tesztjén a Mazda6 egyetlen egyszer sem igényelt az előírt karbantartáson túl szervizlátogatást, ami egyedülálló eredmény. Az ADAC német autóklub 2004-es meghibásodási statisztikájában is a Mazda6 foglalja el a legjobb helyet a középkategóriában.
A gyár ennek ellenére többszöri visszahívásra kényszerült. Egyszer a dízelmotorok hirtelen leállása, egyszer pedig a fékfolyadék-szintet jelző műszer hibája miatt. A benzineseknél egy hővédőlemez utólagos beépítése vált szükségessé a tank és a kipufogó közé, amely megakadályozza a tank deformálódását a kipufogó forróságától.
A magas minőségi szint ellenére a Mazda6 sem mindig hibátlan. Az első féktárcsák rázkódást okozhatnak és a fényszórómagasság-állítás is elromlik egy-egy autóban. A futómű érzékeny a beállításra, a félrehúzást okozó elállítódás megszüntetése ad némi munkát a szervizeknek.
Az utastérben több kisebb hiba is előfordulhat. Helyenként zörgések tapasztalhatók, néhány autóban hamar elkopik a váltógomb borítása és a hátsó ajtó teleszkópjai is vacakolhatnak. Átvizsgálásra és olajcserére 20 000 kilométerenként van szükség.
A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 3,8 és 4,96 millió forint között mozogott a típus ára. A kínálatban a dízelmotoros autók vannak többségben, de a legolcsóbban természetesen az 1.8-as benzinesekhez lehet hozzájutni. A Mazda6 jó értéktartását bizonyítják a körülbelül 3-3,2 millió forintról induló árak.