Használt autó: Toyota Corolla 1997-2001 1

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Kanizsai Anett, Toyota Corolla 1.4, 1999, 112 088 km

Kívülről elég csúfnak találom a Corollát, pont emiatt szerettem volna lecserélni egy négyes Golfra. Miután a legtöbb, autóhoz értő ismerősöm lebeszélt erről, marad a basedowos szemű japán limuzin.

Formáját leszámítva nagyon elégedett vagyok az autóval, semmi nem romlik el benne, nem fogyaszt sokat. Normál esetben 7-8 liter elég és van benne hely az összes apróságnak.

Hátul felnőttek nem férnek el, a Corolla hosszabb útra két embernek kényelmes. Egyszer nyestek elrágták benne a kábeleket, de más javításra nem volt szükség.


1997-ben a modellváltással a korábbi feltűnésmentes formaterv helyett sikerült emlékezetessé és összetéveszthetetlenné a Corolla fizimiskáját, legalábbis szemből. A nyolcadik generáció békalámpás arculatát a Toyota 2000-ben, a modellfrissítéssel hétköznapira cserélte.

Három és ötajtós ferdehátú karosszériával, ötajtós kombiként, valamint lépcsőhátú limuzinként volt kapható az autó. Négykerék-hajtású típus ebből a sorozatból sokáig nem volt, az 1997 és 2000 közötti Corollák elsőkerekesek. 2002 januárjában jelent meg hazánkban a kilencedik Corolla generáció.

Kétféle benzines és egyféle dízelmotor volt a cikkben bemutatott Corolla generációban. Az 1,4 literes benzines 86 lóerős, az ezerhatos 110 lóerőt ad le. A kétliteres szívódízel 72 lóerős.

Mindkét benzines nagyon jól sikerült motor. Fogyasztásuk 6 és 10 liter közötti, a menetteljesítmények már a kisebb motorral is jók. A benzines motorok kérik és bírják is a fordulatszámot.

G6 néven az ezerhatos, ferde- és csapotthátú Corollákból kapható volt egy sportmodell, hatfokozatú váltóval, méhsejtmintás hátlapú műszerekkel. A kamrás szívódízel szinte teljesen hiányzik a magyar piacról, nem igazán takarékos és lomha, de tartóssága átlagon felüli.

2000 tavaszán a modellfrissítés után az ezernégyes Corolla teljesítménye 97 lóerőre nőtt a VVT-i változó szelepvezérléssel. Az ezerhatos 110 lóerős maradt, de szintén változó szelepvezérlés kapott.

A hátsó dobfékeket tárcsafékek váltották fel. Új változat a 110 lóerős 1,8 literes benzines és az 1,9 literes szívódízel. Előbbi a kizárólag kombiként kapható összkerék-hajtású változat egyetlen motorja.

Elöl magas utasoknak is megfelel a térkínálat és az üléshelyzet, hátul kevés hely van a Corollákban. A háromajtós esetében szűk a csomagtartó is. A limuziné 390 literes, tágasabb a kombiénál, de 372 literrel az ötajtósé is megfelelően nagy.

A rugózási kényelem gyenge pont, hosszú utakon az ülések kényelme sem az igazi. Az úttartás biztonságos, de kanyarban gázelvételre, fékezésre érzékenyen reagál az autó.

Jellemzően óraműként üzemelnek a Corollák, a Toyoták kiváló minőségéről kialakult képet ez a sorozat is alátámasztja. Tipikus hibák nincsenek, minden alkatrész élettartama dicséretes, az autó megbízhatósága kiemelkedő.

Vásárláskor ellenőrizni kell a féltengelyek gumiharangját, ha szakadt, az még egy Toyota féltengely élettartamát is lenullázza. Néha a hátsó stabilizátor ágyazásánál látni túlzott holtjátékot, esetleg olajfolyás fedezhető fel a motoron és a váltón. A kis fordulaton gyenge ezernégyes motorral gyorsabban kopik a kuplung, mint az 1,6 literessel.

Nagyon tartós a kormánymű és a kerékfelfüggesztés a kerékcsapágyaktól a lengőkarokig. Problémamentesen működnek több százezer kilométeren át a motorok. Rozsdásodástól a 2-6 éves Corollák esetében még jó pár évig nem kell félni, a kipufogó is sokáig ellenáll a rozsdásodásnak.

1,4 millió forintért kaphatók a legolcsóbb békalámpás Corollák a hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján. A modellfrissítés előtti autók ára nagyjából 1,9 millió forintig kúszik fel. A ráncfelvarrás utáni, alig néhány éves autók vételára elérheti a 2,4-2,6 millió forintot gazdag felszereltséggel. Hazánkban sikeres volt a Harmony modell, amelyből használtan is többet látni.