1995-ben a Sunny utódjaként jelent meg a Nissan Almera. Egy évvel később igen sportos GTI-vel és kétliteres szívódízellel egészült ki a kínálat. 1998-ban modellfrissítés következett. A facelift utáni autók fekete hátterű hátsó lámpájukról és megváltoztatott hűtőrácsukról ismerhetők fel. 2000-ben kijött az új Almera. A modellből ma a 2003-as modellévre időzített ráncfelvarrott változat áll a Nissan kereskedőknél.
Tágas a belső tér. A futómű közepes, a rugózási kényelem és a terhelten az úttartás sem éri el a kategória átlagát. A motorok zajosak, a váltó és a szervokormány pontos. A lépcsőshátú csomagtere igen nagy. Az árérzékeny magyar piacon népszerűek voltak a Fitt modellek, amelyek biztonsági felszereltsége erősen hiányos. Használtként válasszunk a legalább vezető oldali légzsákkal gyártott autókból. Az euro NCAP törésteszten az Almera, viszonylag szilárd karosszériája ellenére, rosszul szerepelt.
2000-ig a meredekhátú Almera Japánban készült, a modellváltást követően Nagy-Britanniában folytatódott gyártás. A limuzinok kicsit tovább, 2001 tavaszáig érkeztek Japánból. A brit Almerák minősége is igen jó, de a Japánban legyártottaké egy hajszálnyival mégis jobb.
Az első sorozatban egy 75 lóerős, egy-négyes motor hajtotta az alapmodelleket. Kedvező menetteljesítmények mellett 8-9 liter/100 km körüli városi fogyasztása sem rossz. Országúton hat liter elég lehet. Bő egy literrel fogyaszt többet az ezerhatos, 90 lóerős benzines. A kétliteres szívódízel itthon rendkívül ritka. A 75 lóerős dízelmotor egyszerű, de megbízható konstrukció. Fogyasztása 6-7 liter körül alakul.
A nehezebb Almera II-ben az 1,5 és az 1,8 literes benzinest is visszafogja a hosszú váltóáttételezés. Átlagos menetteljesítményeket nyújt a 90, majd 98 lóerős ezerötös benzines. A 114 lóerős, 1,8-as négyhengeres sem teszi túl élénkké az autó mozgását. Az átlagfogyasztás 8 liter körüli a kisebb motorral és nagyjából 9 a nagyobbikkal.
Párját ritkítja az Almera megbízhatósága. Minden szerkezeti elem tartóssága átlagon felüli. A karosszéria rozsdavédelme is jó, csak elszórtan fordulhat elő hólyagosodás a csomagtérajtón. A futómű erős, jól viseli a magyar utakat. Az ebbe a generációba tartozó Almerák közmondásosan problémamentes autók.
A dízeleket nem forgalmazta a hazai importőr. A szürkeimportban vagy használtként beérkezett a maroknyi autó alapján nem beszélhetünk irányadó árakról. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján nagyjából 1 400 000 és 3 000 000 forint között mozognak az árak. A 98 utáni modelfrissített változatok körülbelül 1 700 000 forintos ártól indulnak.