Elhibázott termékpolitika következményeként, a most bemutatott Ford Fiesta, két modellfrissítéssel, 12 évig készült. A kilencvenes évek elején a legjobb kisautók közé tartozott, de a modellváltás halogatása miatt, a fő konkurensek elhúztak mellette. 1996. legelején kijött a modellátdolgozás utáni típus, amely Mazda emblémával a gömbölyű 121 utódjaként szolgált. 1999. szeptemberében, a Frankfurti Autókiállításon nem az utód, hanem csak a második ráncfelvarrás utáni típus jelent meg. A jelenlegi Fiesta 2002 óta kapható.
Kedvező vonása az 1989 és 2001 között gyártott Fiestáknak a kényelmes rugózás, a jó minőségű összeszerelés, a tágas belső tér, az elfogadható méretű (250 literes) csomagtér és a jóindulatú útfekvés. Szervokormány nélkül nehézkesen vezethető, rásegítéses kormánnyal viszont a legjobb kezelhetőségű kisautók közé tartozik. Nagy sebességnél a motorzaj erős.
Több lépésben bővült a Fiesta motorkínálata. Megjelenésekor 1,1 literes, 50 lóerős és 71 lovas egy-négyes benzinessel volt kapható. Előbbi nagyjából 6-9, utóbbi hozzávetőleg 6,5 és 9 liter között fogyaszt százon. 1991-ben jelent meg a nyomatékos, 1,3 literes négyhengeres. A 60 lóerős motor fogyasztása elfogadható, 8 liter körüli. 1993 végétől az 1,4 literes motor központi helyett hengerenkénti befecskendezést kapott, amivel 73 lóerőre nőtt a teljesítménye. Az ezernégyes motorokkal jól mozog a Fiesta. CTX néven az 50 lovas motorhoz fokozatmentes automata váltó is rendelhető volt.
1992-ben az Escortból ismert Zeta motorcsalád négyszelepes erőforrásai a Fiestába is bekerültek. Az 1,8 literes motorok a Fiesta S-ben 105, a Fiesta XR2i-ben 130 lóerősek. Ugyanebbe a családba tartozik a 90 lovas egy-hatos. Kapható volt az Escortból, illetve feltöltéssel a Sierrából és a Mondeóból ismert 1,8 literes dízel szívó változatban, 60 lóerővel. A hangos és kulturálatlan motor jól húz, fogyasztása 5 és 6,5 liter közötti.
Hosszú pályafutásuk alatt nagyon megbízható kisautóvá értek ezek a Fiesta generációk. A rozsdavédelem megfelelő, de a 8 év fölötti autók már rozsdásodhatnak. A kipufogót a városi használatban felgyűlő kondenzvíz túl hamar átlyukasztja. A kuplung is alulméretezett egy városi autóhoz, ezért gyorsan elkopik. Az első generációnál futóműben a kormányösszekötőkre kell figyelni, de a kerékfelfüggesztés más elemeinek elhasználódása is gyorsabb az átlagnál. A kormányművel ritkán adódik gond.
Féktárcsából és fékbetétből a gyors kopás miatt sok fogy. A fékvezetékek tartósságával minden rendben van. Az elektromos rendszerben ritkán adódik gond, csak a ritka gyújtáshibákat kell megemlíteni. A benzinmotorok élettartamával nincs baj. A dízel is tartós, de figyelni kell a fogazottszíj állapotára és előírás szerinti cseréjére.
90, 105 és 130 lóerős Fiestákból csak mutatóban találni nagy ritkán egyet-egyet. Széthajtott és agyontört sportmodelleket amúgy sem érdemes megvenni használtan. A korai autókból a kínálat legnagyobb részét a 60 és a 71-73 lóerős benzinesek teszik ki. 13-14 éves Fiestákat 360-400 000 forinttól kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk írásakor 17 Fiesta található az 1989 és 1995 közötti sorozatból. A dízelek ára legalább 460-480 000 forint. A széria legkésőbbi darabjaiért nagyjából 720-750 000 forint körüli összegeket kérnek az eladók.