1990-ben a Fiat az 1989-es Év Autója címet elnyert Tipo alapjaira kihozta a Temprát. Vele egy padlólemezre készült a Lancia Dedra és az Alfa 155 is. A Regata utódja szakított az előd keresztlaprugós hátsó futóművével. Egy évvel a limuzin után megjelent a kombi, a Tempra Weekend. A kombiból Marengo néven haszonjármű változat is kapható volt. 1993-ban a Tipót is érintő karosszéria megerősítésekből a Tempra is profitált, ami javított az elég gyatra passzív biztonságon. Ekkor módosult a hűtőmaszk, eltűnt a keresztben futó él. 1996-ban fejeződött be a gyártás Olaszországban.
Kényelmes a rugózás, az utastér öt felnőttet is jól kiszolgál. A lábtér és a fejnek jutó hely is tágas a hátsó sorban. Akár a limuzint, akár a kombit választjuk, óriási a csomagtartó. A limuziné 500 literes, a Tempra S.W. raktere 500/1550 literes. A zajszint átlagos, a kényelmes Temprával bátran elindulhatunk hosszabb utakra. A vezethetőség szervokormánnyal megfelelő. Az ülések és a menettulajdonságok jók, de terhelten a kombi elveszíti jóindulatát.
Sokféle motorral futott a Tempra. Befecskendezővel és katalizátorral 69, porlasztóval 76 lóerős az 1,4 literes motor, amely a Tipóhoz jó, a Temprában még éppen elmegy. A hazánkban eladott autók legnagyobb részét az ezerhatos, 78 vagy 84 lóerős motor mozgatja, egészen jól. Az 1.6-os Temprák fogyasztása városban 9-11 liter. Országúton és autópályán a kitűnő, 0,28-as alaktényező miatt jóval takarékosabb az autó, 6,5 és 8 liter közötti fogyasztásra érdemes felkészülni.
Gyártásban volt a 105 lovas ezernyolcas, illetve 113 lóerős kétliteres is. Átlagfogyasztásuk hasonló, mindkettő vegyes fogyasztása kicsivel 10 liter feletti, városban 11-13, országúton 8 liter körül fogyasztanak. A Tempra Weekendből a kétezres motorral létezett 4×4-es modell, amellyel itthon szinte egyáltalán nem találkozni.
Dízelmotort szívó és turbós kivitelben, 1,9 literes hengerűrtartalommal választhatunk az autóhoz. Előbbi 65, utóbbi változattól függően 90, vagy 80 lóerős. Fogyasztásuk 5 és 8 liter közötti.
Akiben van némi kedv és érzék a barkácsolásra, az maga is kijavíthatja a Temprában előforduló kisebb-nagyobb meghibásodások jelentős részét. Hol az elektromos rendszerben megy tönkre valami, hol a belső térben kell kiigazítani egy hibát, sok műanyag elem zörög. A műszerfali órák élettartama messze nem éri el a teljes autóét. Ellenőrizzünk minden elektromos fogyasztót, égőt, motort, kapcsolót az autóban, hogy működnek-e. Kiadást okozhat a féktárcsák hullámosodása és a fékbetétek gyors kopása. Gyakran találkozhatunk olajszivárgással a motoron és a váltón is, ami a tömítések cseréjével könnyen orvosolható. A futóműben a szilentblokkokat és a féltengelyek állapotát hasznos megnézni.
Nagyon tartós a rozsdavédelem, a Tempra karosszériáját hosszú távra megvédi a cinkbevonat. A lengéscsillapítók hamar elhasználódnak. Gyenge pont a hűtőrendszer, ezért figyeljünk a vízpumpára a tömítetlenség miatt, a hűtőcsövek szivárgására, lecsúszására. A ventilátor-hőkapcsoló hibája miatti túlmelegedés szintén bajt okozhat. A Temprával lerobbanhatunk az üzemanyagpumpa átlagnál gyakoribb meghibásodása miatt is. A gyújtásrendszerben laza kábelcsatlakozások állíthatják meg az autót. A hibák legnagyobb része olcsón javítható.
Hazánkban a Temprák 550 000 forinttól kaphatók, de a kínálat szerény. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk írásakor 13 Tempra volt. 750-800 000 forintért 1993-as, 1994-es autókat kapni. A késői, 7-8 éves változatok ára meghaladja az egymillió forintot.