Használt autó: Mitsubishi Colt-Lancer, 1987-1992 1

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Tóth András, Mitsubishi Lancer 1.5, 1991, 298 000 km

Korábbi munkahelyemen cégautóként szolgált a Lancer, 160 000 kilométerrel vettem meg. Azóta majdnem még egyszer ennyi kilométer van benne. Bejártuk vele egész Európát, nagyon megbízhatónak és kényelmesnek bizonyult. A 90 lóerős motorral városban nyáron a klíma, télen a szivató miatt fogyaszt 10-10,5 litert a Lancer, automata váltóval. Autópályán 6-6,5 liter elég.

Sok alkatrészből sajnos nem lehet utángyártottat kapni, a gyáriak elég drágák. A négyfokozatú automatától sokan félnek, de szerintem alaptalanul. Nekem semmi problémám nem volt vele. Kisgyermekes apaként szűknek találom a csomagtartót, ezért fájó szívvel lecseréljük az autót, valószínűleg egy Citroën Berlingóra.


1987-ben a Mitsubishi új modellel váltotta le alsó középkategóriás párosát. A Colt csak háromajtós, meredekhátú, a Lancer pedig ötajtós ferdehátú és kombi, továbbá négyajtós limuzin karosszériával volt kapható. A kombi a korábbi, szögletes karosszériával készült, csak az 1993-as modellváltással vette át az akkori új formát. A Colt már 1991 őszétől a gömbölyű karosszériával volt gyártásban.

Elöl bőséges a hely, a hátsó sorban a Lancer sem túl tágas, a Colt még szűkebb. A csomagtér csak a kombi esetében tágas, 462 literes. A limuzin és a ferdehátú Lancer 337 illetve 320 literje sem sok, a Colt 222 literes csomagtartója végképp túl kicsi. Az úttartás és a rugózási kényelem átlagos. Az ülések kényelmesek, a motorzaj nem jelentős.

1,3 literes, 75 lóerős és 90 lovas ezerötös, hengerenként háromszelepes motorral kelt el a Coltok és Lancerek legnagyobb része. Sportmodellként létezett 136 lóerős GTI, 1,8 literes, 16 szelepes motorral. Egyetlen dízelmotor szerepelt a programban, amely 1,8 literes és 60 lóerős volt.

Hasonló a 75 és a 84 lóerős motorok fogyasztása. Országúton-autópályán 5,5 és 7,5 liter közötti, városban általában 8,5 és 10 liter közé áll be. Az elsőkerék-hajtás mellett összkerekes Lancerek is kaphatók voltak. A kombi hátsó futóműve kevésbé összetett, egyszerű csatolt lengőkaros, míg a többi modell igényesebb, kettős kereszt- és egy hosszlengőkaros futóművet kapott. Az első McPhersonokban nincs konstrukciós különbség.

Nagyon megbízható autók a most bemutatott generációhoz tartozó Coltok és Lancerek, kevés gond adódik velük. Városban használt autóknál gyorsan kopnak a féktárcsák, a kuplungtárcsa élettartama sem kiemelkedően hosszú. A vezérműszíj megfelelő feszességére nagyon figyelni kell, mert átugrása vagy szakadása katasztrofális motorhibát okozhat.

Mint minden elsőkerék-hajtású autónál, a Colt-Lancer párosnál is figyeljünk a féltengely gumiharangok és a féltengely épségére. Igen tartós a futómű, egyedül a kormányösszekötő gömbfejek és rudak fáradása említendő meg. A rozsdavédelem nem rossz, de a legfiatalabb példány is 11 éves. A karosszérián, főleg a sárvédőíveken és a csomagtérfedélen gyakran találkozunk korrózióval.

Változattól függően durván 400 ezer és 800 000 forint között mozognak a Colt-Lancer árak a C50-es szériából. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis szerint korai C50-es Coltot 450 000 forint alatt is találni, a késői darabok ára elérheti a 750 000 forintot. Tágasabb Lancereket 450 és 800 ezer forint között kínálnak. Szokatlanul gazdag felszereltségű autókat is kifoghatunk, az általunk vezetett kocsiban négyfokozatú automata váltó, klímaberendezés és motoros tetőablak is volt.

Ez a Colt-Lancer generáció kiemelkedik korának japán autói közül. Megadja a távol-keleti kompakt autókra jellemző kitűnő megbízhatóságot és az európai modellekhez képest gazdag felszereltséget, de nem olyan nyers és sokkal kényelmesebb, mint sok japán kortárs.