1988-ban a Merkur, a szocialista érában az autók importját és elosztását végző szervezet, új kisautót vezetett be a magyar piacon. Az újdonság az 1984 és 1988 között gyártott Suzuki Alto indiai licencmodellje volt. A legutolsó Marutik 1994-esek.
Hazánkban Suzuki-Marutinak is hívják az autót, legtöbben egyszerűen Marutinak mondják. Nálunk az indiai gyárat csak a DX 800-ról ismerik, de az egyliteres motorral szerelt Gipsy terepjáróból is fut néhány.
Konstrukcióját tekintve minimálautós a Maruti. A hátsó futómű merev tengelyes, ráadásul laprugós, amilyen sokáig a Fiat Pandában is volt. A kocsiból hiányzik az elektronikus gyújtás és a szervofék is. A vékonyka lemezek balestnél nem sokat emésztenek fel az ütközési energiából, a Maruti ebben veszélyesebb, mint a Suzuki Swift.
Egyféle ötajtós karosszériával, egyen felszereltséggel és egyetlen motorral volt kapható a Maruti DX 800. A háromhengeres motor 29 kW-os, ami 39,54 lóerőnek felel meg. Üresen a forgalmi szerint 640 kilós a Maruti, nem csoda, hogy az élénk motorral kifejezetten dinamikus az autó. Jó a gyorsulás és a fogyasztás is minimális. Városban 6-6,5, országúton 5 literrel érdemes számolni, pedig a váltóból kispórolták az ötödiket. A négyfokozatú váltó nagyon jól kapcsolható, rövid úton jár.
Kiválóan áttekinthető a Maruti, jó menetteljesítményeivel kitűnő városi autó. A kényelem nem erőssége az autónak, főleg a hátsó kerékfelfüggesztés primitívsége miatt kényelmetlen a rugózás. Akik első autónak, tanulási célból vennének 800-as Marutit, figyeljenek arra, hogy gyors kanyarban a gázt elvéve rosszindulatú lehet az autó és úthibákon elpattoghat.
A térkínálat a 330 centis hosszhoz képest jó. Hátul a lábtér sosem tűnik el, aminek az az oka, hogy az első üléseket legfeljebb 175-180 centis emberek tudják kellően hátratolni. A fejtér mindkét sorban nagyon tágas. Japán eredete miatt a Marutiban a konstrukció éltes kora ellenére van belső levegő keringtetés.
Megfelelő az alkatrészellátás, utángyártott alkatrészeket is kapni. A Maruti 800 motorjával a legritkább esetben van baj. A futómű is bírja a strapát, csak a hátsó lengéscsillapító és az első futóműben az alsó gömbfejek fáradását kell megemlíteni. Hátsó lengéscsillapítót nagyjából 7000 forintért találni.
Amivel a szerviztapasztalatok szerint mégis gond adódhat, az a széteső váltórudazat. Gyorsan kopik a kuplungtárcsa, amelyet a szerkezettel együtt kell cserélni, mivel annak élettartama sem túl hosszú. Ennek az is oka lehet, hogy arányaiban sok idős hölgy jár ezzel a típussal. Időnként a gyújtórendszerben a megszakítót kell cserélni, de a nem elektronikus gyújtás jól megállja a helyét. A rozsdavédelem átlagos.
Használtan a Maruti DX 800 nagyon jól tartja az árát, méretéhez és komfortjához képest sokba kerül. Hozzávetőleg 300-320 000 forintért fellelni az olcsóbb Marutikat, az árak 600 000 forintig is felmennek. Ennyiért viszont sokkal komolyabb autót – mondjuk Suzuki Swiftet – is kapni, ami megfontolandó alternatíva. A hasznaltautok.vezess.hu oldalon a cikk feltöltésekor 27 darab 800-as Maruti található. A városi autóként használt 800-as Marutik futásteljesítménye általában nem magas. A hasznaltautok.vezess.hu oldalon a Maruti 800 nem a Suzukik között szerepel, hanem Maruti márkanév alatt, a 800-as modellt kiválasztva.