1995-ben a Távol-Keletről egy új márka érkezett meg hazánkba. A Daewoo típusai Opel modelleken alapultak, az Espero például az Asconán. A Daewoo Racer és a Nexia is az 1984 és 1991 között gyártott, E-sorozatú vagy csepp Opel Kadettre épült. Néhány évet várni kellett az európai exporttal, mert a Daewoo nem veszélyeztethette az F Astra piacát az elavult, de olcsó autóval.

Hazánkban 1996 végén megszűnt a Racer forgalmazása, a Nexiából 1998-ban még elkelt nem egészen 300 darab. A Racer és a Nexia ötajtós ferdehátú, limuzin illetve háromajtós ferdehátú karosszériával volt kapható.

Akár a Racert, akár a Nexiát nézzük, mindkét autó orrában 1,5 literes, négyhengeres benzines motort találunk. A teljesítmény 72, a Nexiában pedig 8 szeleppel 80, 16 szelepes hengerfejjel 90 lóerő. A 72 lovas egység kitartóan húz kis fordulaton, de lustán pörög föl, lomha benyomást kelt. A négyszelepes élénkebb.

A gyengébb motorral 6-7,5 literből kijön az ember 100 kilométeren, a 16 szelepes több benzint kér a jobb menetteljesítményekért cserébe.

Használt autó: Daewoo Racer/Nexia 1

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Szabados Éva, Daewoo Racer 1.5, 1995, 73 000 km

Néha felmerül, hogy le kéne már cserélni a Racert, de én nem engedem. A Racer tökéletesen megfelel a célnak, elég kényelmes is, nekem pedig nincs szükségem újabb, drágább autóra.

A Daewoo-nak alig volt baja az elmúlt években. Egyszer-egyszer beragad a kézifék, amit kalapáccsal javít egy ismerős mester. Néha rángatott a motor, ilyenkor a szervizben azt mondták, hogy a gyújtókábelt kellett kicserélni. Más gondunk még nem volt az autóval.

Átlagosan 6 liter körül van a fogyasztás. A Racernek nagyon nagy a csomagtartója, csak kormányozni nehéz, mert anno nem rendeltünk hozzá szervokormányt.

Magasra nőtt utasoknak elöl kellően nagy, hátul nem elég tágas az autó. Átlagos termettel számolva, négy ember jól átvészel hosszabb utakat is a Racerben. A zajszint nem zavaró, az ülések kényelme viszont kifogásolható, horpadt hassal, előregörnyedve kell ülni az első ülésekben. Az úttartás kicsit bizonytalan, a fékhatás átlagos.

Nem sok hibát produkál a Daewoo Racer vagy a Nexia, mindkettő tisztességesen összeszerelt és ritkán meghibásodó autó. Csak a gyújtókábel szorul gyakrabban cserére. Kidolgozási hiányosság a laza, zötykölődő első ülés. Vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a futóművet, megnézni, nem engedik-e az olajat a lengéscsillapítók. A rozsdavédelem alapos.

Használtan tovább kell keresni a Racert, mint egy Nexiát. A két típusból 1995 és 1998 között kerekítve 11 000 talált gazdára, ennek nagyobb része Nexia. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 4 Racer szerepelt. Nexiából újként is sokkal több talált gazdára, a használtak közül 19-et találni a hasznaltautok.vezess.hu oldalon.

Hozzávetőleg 600 000 forinttól juthatunk hozzá egy Racerhez vagy Nexiához, 1 050 000 forintnál többet klímás Nexiáért sem nagyon adnak. Az alapmodellből minden extra kimaradt, GSi modellként a Racerből is létezik gazdagabban felszerelt modell.

Aki nyugodt stílusban közlekedik, tartós és kedvező fogyasztású autót keres, továbbá nem zavarja, ha kocsiját egyesek lenézik, az nem csalódik a Racer alapmodellben sem. A Racer GSi vagy a Nexia erősebb változata nagyobb teljesítményt és többféle extrát is kínál.