1994-ben a Laguna I leváltotta a Renault 21-et. Az Evado tanulmányautóból 1995 őszén megjelent a kombi, Nevada/Grandtour néven. A kombi csomagterébe plusz két hátsó ülést lehetett rendelni. 1998 nyarán volt a modellfrissítés, a ráncfelvarrás utáni autókat a mintázat nélküli fényszóróborításról ismerni meg.
Ekkor jelent meg a 107 lóerős ezerhatos, a 120 lóerős 1,8 literes benzines és a közvetlen befecskendezéses dízel. 2000 őszén volt a Laguna II bemutatója.
Soktagú volt a motorválaszték. Kezdetben a 90 lóerős ezernyolcas volt az alapmotor, amely 7,5 és 12 liter között fogyaszt. 113 illetve 114 lóerős a kétszelepes kétliteres, amely kézi váltóval 8-13 litert fogyaszt. A négyszelepes kétezres 139 lóerős.
Ritka a háromliteres V6-os, amelynek nem megvásárlása, hanem fenntartása emészti fel a családi kassza tartalmát. A régi 167 lóerős volt, a PSA Peugeot Citroënnel kifejlesztett újabb hathengeres 194 lóerős. A magas biztosítási díjak mellett a 10-15 literes fogyasztás szól a V6-os motor ellen. Viszont a 190 lovas Laguna nagyon megy, finoman jár és szép a hangja.
Dízelmotorból 1995-től egy 2,2 literes, hengerenként háromszelepes egység volt kapható. Az örvénykamrás szívó 83, az 1996-ban bevezetett turbós 113 lóerős. A fogyasztás 6,5 és 10 liter közötti.
Mindkettő kulturált, a motor feltöltés nélkül is kellően élénk. A 7500 kilométeres olajcsere periódus ront a korai 2,2-es szívódízelek gazdaságosságán, a turbódízelekben elég 15 000 kilométer megtételével olajat cserélni.
Közvetlen befecskendezéses dízelmotor 1998-ban, az átdolgozással lépett be a képbe. A 98 lóerős 1.9 dTi nem olyan csendes és sima járású, mint a kamrás motorok, de másfél-két literrel kevesebbet fogyaszt náluk. Még jobb választás a közös nyomócsöves befecskendezésű 1.9 dCi 107 lóerővel.
Tulajdonságai alapján a Renault Laguna egy igen jól eltalált autó. Utastere tágas, a ferdehátú csomagtere bőséges, a kombié egyenesen gigantikus, a zajcsillapítás és a rugózási kényelem nem ad okot panaszra.
Biztonságosak a menettulajdonságok, az egyenesfutás jó, a fékek alpesi túrán sem melegszenek túl, a kidolgozási minőség jobb az átlagnál, a felszereltség az alapmodellekben sem szegényes.
Megbízhatóságával sem kell szégyenkeznie az autónak, ebben a tekintetben a Laguna átlagos. A motorok nem mutatnak tipikus hibákat. A ráncfelvarrás előtti autóknál gyakrabban van baj az önindítóval, az elromló generátorokkal, vízpumpával. Néha az indításgátló hibája bénítja meg az autót.
Esős időben a gyújtáselosztóba bejutó nedvesség okozhat gondot, az öngyulladásos dízeleknél ez a hibalehetőség kiesik. Főleg az első három évben gyártott autókkal fordulhat elő a gázbowden elszakadása, vagy a dízeleknél vezérműszíj-szakadás.
A rozsdásodás sokáig elkerüli a Lagunákat, csak a kipufogó válik gyorsan a rozsda áldozatává. A fékvezetékek és a féktárcsák tartóssága elmarad az átlagtól. A Renault Laguna sem híres a kerékcsapágyak tartósságáról, a szervokormánnyal is baj adódhat, jobb esetben csak tömítetlenség.
Ésszerű áron juthatunk hozzá a Lagunákhoz. Az 1994-es limuzinok induló ára 1,1-1,2 millió forint körül szóródik. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 32 Laguna I található. Az 1998-99-es benzines autók vételára kétmillió forint alatti. 2,5-2,7 millió forint körül megállnak az árak.