1998-ban lépcsőzetesen vezette be az Opel az új Astrát. Az Astra G három- és ötajtós ferdehátú, négyajtós limuzin karosszériával és kombiként kapható. A Bertone-nél készült kétajtós kupé és kabrió is az alsó középkategóriás típusból.
Az Astra alapjaira épül a Zafira egyterű, padlóba hajtható 6-7. üléssel. Az európai kontinensen ez a típus csak a második Astra, de mivel Nagy-Britanniában már öt Kadett generációt hívtak Vauxhall Astrának, ezért az első Opel Astra követte a számozást, és az E Kadettre az F Astra következett.
Kezdetben 65 lóerős volt az alap benzinmotor, a 2001-es modellévtől az 1,2 literes benzines teljesítménye 75 lóerő. 5,5-8,5 literes fogyasztása megbocsáthatóvá teszi gyengeségét. Alig fogyaszt többet a 75 lóerős, kétszelepes 1.6-os. A 2001-es modellévtől a kétszelepes egy-hatos benzines 85 lóerős.
Teljesítményben az 1,4 literes, 16 szelepes motor következik, amely 90 lóerős. A cikkben szereplő autó ezzel a motorral jól ment, fogyasztása városban 9 liter körüli, országúton 6-7,5 liter elég. A 100 lóerős ezerhatos szintén hengerenként négyszelepes. 100 lóerő az Astrában bőven elég, az autó élénk és fogyasztása sem rossz, 6,5 és 9,5 liter közötti.
Kevés Astrában dolgozik a 115, majd 125 lóerős, 1,8 literes motor és a 136 lovas kétliteresek száma is elenyésző. Itthon hiába keressük a 160 lóerős, szívómotoros Astra OPC-t. Turbós kétezrest is alig találni, amely erejével és – jól meghajtva – civilizálatlan fogyasztásával tűnik fel. Ritka a 2,2 literes szívómotor, amely nyomatékos, fogyasztása pedig 7,5-12 liter között mozog.
Korszakalkotó dízelmotorokat hiába keresünk az Astrában, a 82 lóerős kétliteres turbódízel (2.0 DI 16V) nem valami erős, az 1.7 literes sem sokkal jobb. A 100 lovas turbódízelből (2.0 DTI 16V jelöléssel) kevés van, a 2002 nyarán bevezetett 2,2 literes szinte ismeretlen a magyar piacon.
A kisebb dízelek 5 és 7,5 liter közötti fogyasztása mértékletes, a 125 lóerős 2.2-es nem ilyen takarékos, de nagyon erős. A dízelmotorok közül jól jár az ember a csak 2001 óta kapható Astra Eco4-gyel, vagy az ugyanezzel a motorral szerelt 1.7 DTI-vel. Az 1686 köbcentis dízel 75 lóerős és 4-6,5 liter között fogyaszt.
Kényelmesek az ülések, a zajcsillapítás megfelelő. Tisztességes a térkínálat a hátsó üléseken is. 370 literes a csomagtartó a ferdehátúban, ami tágasnak számít, a kombié nagyon nagy 480 és 1500 liter közötti, a limuziné szintén. Az Astra futóműve kényelmes rugózást és stabil úttartást biztosít, egészen jó érzés vezetni az autót.
Korai G Astrákon, főleg a 2000 február előtt gyártottakon jelentkezhet a fékbetétek nagyon gyors kopása. A féktárcsák tartóssága sem tartozik az autó erősségeihez, 30-40 000 kilométer után cserére érettek az első tárcsák.
Vásárlás előtt megér egy pillantást a kipufogók állapota, nem tartanak tovább az átlagnál. Olajfolyást a váltón és a motoron is tapasztalhatunk. Előfordulhat a fényszórók beázása. Az elektromos rendszeren belül a generátorral és ritkábban a motorirányítással lehet baj.
Több Astránál kifogásolható a minőség az utastérben, a vezetőülés nyikorgása és a műszerfal zörgése miatt. A hátsó ajtó kisablaka egyes autóknál beázik. Az Astrához gyakran keresett kopóalkatrészek árait a Hegyalja Kft. adatai alapján közöljük.
Míg a korábbi Astrák szemmel láthatóan rozsdásodnak, a G Astránál nem tapasztalni barnulást. A horganyzott karosszériára 12 év átrozsdásodás elleni garancia érvényes, ami a szervizkönyves autók esetében a legrégebbi G Astráknál is majdnem 7 év tartalékot jelent.
Jó az értéktartása a G Astráknak, a legolcsóbb autók sem vihetők el 1 650 000 forint alatt. A legkevesebbe az 1,2 literes modellek kerülnek. A hasznaltautok.vezess.hu oldalon bőséges a választék F és G Astrából. Arányaiban nagyobb a komolyabban motorizált, kombikarosszériás és jól felszerelt autók értékvesztése, néhány százezer forinttal drágábban sokkal jobban használható autókat kapni. A klímaberendezés nem csak kényelmes, de megkönnyíti az újraértékesítést is, előrelátóak keressenek légkondicionálós autót.