1993 decemberében, hét éves pályafutás után az Opel nyugdíjazta az első Omega sorozatot. Az A-szériát követő Omega B 2003-ig készült. 1997-ben oldallégzsákkal és a 100 lóerős DTI-vel bővült a kínálat. A típuson 1999 második felében volt jelentős modellfrissítés, a 2002-es modellévre pedig a hűtőmaszk módosult.
1999-re eltűnt a kínálatból a hengerenként kétszelepes, 115 lóerős benzines, az alapmodell a 16 szelepes Ecotec motoros Omega 2.0 16V lett. Nem sokkal később a 136 lóerős kétezres helyett a 2,2 literes blokk lett a belépőmodell motorja, 144 lóerővel.
A 2001-es modellévben a kétezres, 100 lóerős turbódízelt leváltotta a 2,2 literes DTI 120 lóerővel. 2000-ben a kisebbik V6-os motor hengerűrtartalma 2,6 literre, teljesítménye 170-ről 180 lóerőre nőtt. 2001 őszi fejlemény a közös nyomócsöves BMW hathengeres dízelmotor átvétele az akkori BMW 525d-ből. A 2.5 DTI 150 lóerős.
Főleg a Caravan nevű kombi örvend nagy népszerűségnek az Omega sorozatból. Csomagtere még a felső középkategóriás konkurensek közül is kiemelkedik. Az utas oldali ülés támlája előrehajtható, ha netán még a kombi Omega 540/1800 literes csomagtere sem volna elég nagy. A limuzin poggyásztere 530 literes.
Mesésen tágas az utastér is. Az ülések elöl nagyon jók, hátul is jónak mondhatók. A kívánt hőmérséklet oldalanként beállítható. A rugózás kényelme a kategória abszolút élvonalában van, a zajcsillapítás hatékony.
Ma már csak a BMW, a Mercedes-Benz, a Lexus és a Jaguar ragaszkodik a hátsókerék-hajtáshoz, de az Omega is hátsó kerekein hajtott. Ebből fakadóan a lágy rugózású autó kiválóan viselkedik, a legerősebb motorokkal sem rángatja a kormányt. Úttartása stabil.
Ízlés dolga, de az Omega B belseje nem valami elegáns, a kilométeróra és a fordulatszámmérő akkora, hogy a gyalogosok is leolvashatják őket. A műszerfali műanyagok puhák, jó tapintásúak.
Négy- és hathengeres motorokkal volt kapható a második Omega generáció. A 115 lovas kétliteres harmatosan gyorsul, de rugalmassága jó és finomabban jár az Ecotec kétezresnél. Kevés van belőle, de elfogadható választás, 10 literes átlagfogyasztással.
136 lóerős a piacon legelterjedtebb benzines Omega. A 2.0 16V hangossága ellenére jó társ lehet, fogyasztása 8 liter alá is levihető nyugodt utakon, a maximum 13 liter alatt marad. Nem tartozik a benzinfaló gépek közé a 2,2 literes sem, amely tisztességesen mozgatja a nagy Omegát.
170 lóerős a 2,5 V6, amely lendületesen megy és 8,5-14,5 liter között fogyaszt. Az MV6 jelű csúcsmodell háromliteres hathengerese 210 lóerős. Ezzel a motorral az Omega limuzin 240 km/h feletti végsebességre képes, míg az átlagfogyasztás csak bő 1 literrel magasabb a 170 lóerősénél. Két évvel az ezredforduló után a csúcsmodell a 3.2-es, 218 lóerős hathengeres Omega lett.
Fogyasztási rekordautónak nem alkalmas a BMW-től átvett, kamrás turbódízel az Omega 2.5 TD-ben, de szép hangja, kifinomult járása és a fordulatszámmal megjövő ereje a leginkább ajánlott motorváltozatok közé emeli a nagy dízellel gyártott Omegákat. A fogyasztás 7,5 és 12,5 liter között mozog.
Közvetlen befecskendezéses dízelmotorból három is volt az Omegában. A 100 lóerős kétliteres túl gyenge az üresen majdnem 1700 kilós autóhoz. A 120 lóerős jobban harmonizál a nagy tömegű autóval, 7-9 literes fogyasztás mellett. A 2.5 DTI közös nyomócsöves, fogyasztása országúton nagy sebességnél sem haladja meg a 8-8,5 litert, városban 11-12 liter a norma.
Főleg az első néhány évben gyártott autókra leselkedik számos kisebb-nagyobb meghibásodás. Típushiba a kipufogóleömlő tömítésének elfáradása. Ez az alkatrész csak igen bonyolultan cserélhető. Az üresjárat ingadozását, netán kihagyását az alapjárati motor tisztításával lehet orvosolni.
Szerencsére az Omegák nem rozsdásodnak úgy, mint a hasonló korú Astrák. A hátsó kipufogódob élettartama négy évnél kisebb. A segédberendezések közül a generátor javíttatására vagy cseréjére lehet szükség, a vízpumpa élettartama sem örök.
Szigorúan kell venni a vezérműszíj cseréjét az előírt futásteljesítmény után, különben a szíj szakadásával a dugattyú csúnyán belever a hengerenként általában négy szelep jó részébe. A motorokkal nagyon ritkán van baj, legfeljebb a magas olajfogyasztás borzolhatja a tulajdonos kedélyét.
Számos hibaforrást rejteget az utastér is. Az ülésfűtés sok más autóban is megadja magát 4-5 éves korban. Előfordulnak problémák a kapcsolók, a műszerfal, a forgatógombok háttérvilágításával, de a fényszóróizzók kiégése is sokszor előjöhet, ami a xenon lámpás autókra is vonatkozik. A fékbetétek és a féktárcsák az autó súlyához képest nem állják rosszul a sarat.
Jelentős előrelépést sikerült elérnie az Opelnek zászlóshajója minőségét és megbízhatóságát illetően a gyártás beindítását követő években. Az öt évnél fiatalabb Omegákra igazán lehet számítani.
Hazánkban jó közelítéssel 1,1-1,2 millió forinttól kapni Opel Omegát. Ennyit kérnek az 1994-es, jórészt alapfelszereltségű autókért, kétliteres benzines motorral. A hasznaltautok.vezess.hu oldalon 1,0 és 5,6 millió forint között találtunk B Omegákat a cikk feltöltésekor.
Aki minél kényelmesebb utazóautót keres autópályára, a nagy értékvesztés miatt jó vásárt csinálhat egy friss dízel Omegával. Néhány évesen már csak az eredeti ár felét érik az Omegák. A késői Omegák megbízhatóak, sokkal jobbak, mint a modellfrissítés előtt gyártottak.