2000 tavaszán a Hyundai leváltotta az Accent első generációját. A második széria háromajtós ferdehátú karosszériával is kapható volt, de sokkal nagyobb számban futnak a négyajtós limuzinok és az ötajtós ferdehátúak.
Hirdetés
2002 nyarán vált megvásárolhatóvá Magyarországon az 1,5 literes turbódízel motoros Accent. 2003 elején némi frissítés következett be a típus életében a Hyundai Coupéra emlékeztető új lámpákkal. A cikkben szereplő autó még a modellátdolgozás előtti változat.
A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE:
Novák Botond, Hyundai Accent 1.5, 2000, 83 000 km
Kezdetben kicsit idegenkedtem az Accenttől, amely egy ideig cégautóként futott a munkahelyemen. A Hyundai ismertsége elég gyenge, sok előítélet él még az autóval szemben, pedig az Accent jó kis kocsi. Nagyon kényelmes az ülése, a 102 lóerős motorral hegyre föl is jól megy, a fogyasztása alacsony. 6,2 literes átlaggal járok, bár télen dugókban 13 litert is fogyasztott már.
A megbízhatóságáról is csak jót mondhatok, eddig nem volt vele baj, sem céges autó korában, sem a nálam töltött pár tízezer kilométer alatt. Hátránya a 15 000 kilométeres szervizperiódus és a drága márkaszerviz. Az Accentben tetszik a sok extra, még légkondicionáló is van benne.
1,3 literes motor hajtja az alapváltozatot, 75 illetve a későbbi modellek esetében 84 lóerővel. Automata váltóval ez a motor 86 lóerőt ad le. A motor erőnléte harmatos, a hosszú váltóáttételezéstől a lehetségesnél gyengébb a rugalmasság és a gyorsulás. A fogyasztás hozzávetőleg 5,5 és 10 liter között változik a körülményektől függően.
102 lóerő az ezerötös motor teljesítménye. Ezzel a benzinessel az Accent kifejezetten életrevalóan mozog, szerény fogyasztás mellett. 100-on átlagosan 6,5-7,5 literrel érdemes számolni. Hazánkban szinte ismeretlen a 105 lóerős, 1,6 literes motorváltozat.
Nagyon takarékosan vezetve 4 liter is elég a 82 lóerős, közös nyomócsöves befecskendezésű dízel Accentnek. A háromhengeres dízelmotor fogyasztása normál körülmények között nem emelkedik 7,5 liter fölé, a CRDi motor nyomatékleadása is jó.
Az Accentnek sem a zajcsillapítás, sem az úttartás, sem a hátul passzentos térkínálat nem tartozik az erényei közé. Az ülések viszont kényelmesek, ahogy a rugózás is jól megbirkózik a magyar utakon nehéznek mondható feladatával. A limuzin 375 literes csomagtartója kis megszorításokkal családi nyaralásokra is alkalmassá teszi az autót.
Nyugat-európai országúti segélyszolgálatok és vizsgáztató intézetek az átlagosnál jobb autónak tartják az Accentet, ami az első sorozatra is igaz, a mindössze négy éve gyártott második szériára ugyanez még inkább áll. A hibalehetőségek sora rövid, esetleg a generátor adhatja meg magát, ami az akkumulátor lemerülésével és az autó beindíthatatlanságával jár. Esetenként lambda szonda és kerékcsapágy hibák fordultak elő.
Csekély elterjedtsége miatt a 2000-tő gyártott Accentek esetében nehéz irányjelző árakról beszélni. A széria 2000-es darabjaihoz nagyjából 1,3 millió forinttó lehet hozzájutni. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 5 Hyundai Accentet találtunk.