Használt autó: Mitsubishi Colt 1992-1996

Használt autó: Mitsubishi Colt 1992-1996 19

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Nagy Sándor, Mitsubishi Colt 1.3 GLi, 1996, 106 000 km

Legeslegelső autóm egy teherautónak vizsgáztatott, 1988-as szívódízel Colt volt. 5,5 litert fogyasztott és csak kopó alkatrészt kellett benne cserélni, hamarabb lerohadt volna róla a karosszéria, semmint a mechanika megadta volna magát.

A jó tapasztalatok alapozták meg következő választásomat, ami szintén egy Mitsubishi Coltra esett. Sajnos ez benzines, az enyém vegyesen 7-7,5 litert fogyaszt, városban pedig ennél is sokkal többet.

Az ülése szerintem irtó kényelmetlen, deréktámasz sincs benne, normális oldaltartást sem ad. A Colt megbízhatósága miatt elvisz mindenhova, de kényelmetlensége miatt főleg városi autó. A sárvédőíveken megindult rozsdásodás nem vall jó karosszériaminőségre, viszont kiválóan működik és nyugodtan rábízhatjuk magunkat, a Colt biztosan nem hagy cserben.


1991 végén a Mitsubishi leváltotta a C50-es Colt sorozatot. A Colttal műszakilag azonos lépcsős Lancer lépcsős háttal és kombiként debütált 1992 végén, illetve 1993 elején. A japán autóknál bevett 4 éves periódus lejártával, 1995 végén-1996 elején jelent meg a következő sorozat.

A Coltot könnyű vezetni, a kormány sezrvo nélkül sem nehéz, minden kezelőszerv precízen és finoman működik, a pedálok könnyen járnak. A Colt helykínálata szerény, ami hátul ütközik ki, elöl jól elférnek magas emberek. A csomagtartó is kicsi.

Nagyon sok Colt fut a 113 lóerős, ezerhatos motorral. A sportos és erős motor autópályán 120-140-es sebességnél nem fogyaszt többet 7 liternél. Aki nem siet, hat liter alá is leviheti a benzinfogyasztást. Városban úgy 9 litert eszik a 113 lóerős Colt.

Nem igazán lehet kevesebbet tankolni a 75 lóerős, 1,3 literes négyhengeressel, mivel a kisebb motor autópályán nagyobb erőfeszítésre kényszerül, és persze a karosszéria is azonos. A cikkben látható autó például stabilan 8 litert fogyaszt, a 75 lóerő kényelmesen elviszi a Coltot.

Nem hiányzott a kínálatból a GTI sem, a Colt 1,8 literes, 140 lóerős és igen pörgős motorjával bőven hozza a sportos kompakt autóktól elvárható menetteljesítményeket. A Colthoz nem volt kapható a Lancerek szívódízele.

A Colt, mint a Mitsubishik általában, jó minőségével és megbízhatóságával sok örömöt szerez a tulajdonosoknak. A strapabíró futómű mellett a mechanika is bírja az igénybevételt.

A motorok és a váltók nem úsznak az olajsárban, meghibásodásuk megfelelő karbantartás mellett egészen valószínűtlen. Ha nedvesség jut be az elosztófedélbe, akkor a Colt sem indul, ez a törvényszerűség erre a problémamentes típusra is áll.

A motorokon esetleg a szelepfedél vagy a hengerfejtömítés szorulhat cserére, a segédberendezések (önindító, generátor, vízpumpa, üzemanyag-szivattyú) minden további nélkül végzik a dolgukat.

Mint több más Mitsubishi, mondjuk a Galant vagy a Carisma esetében, a Coltnál is alulméretezettek a fékek. Emiatt az első tárcsák hamar megvetemednek és ütnek, cseréjük pedig nagyon sokba kerül, költsége akár 50 000 forintra rúghat.

Meg kell nézni, hogy nem szakadtak-e a gumiharangok az első féltengelyeken, mert az elfogyó kenőanyag és a bejutó szennyeződés együtt lenullázhatja az amúgy tartós alkatrészt.

Rendszeresen ellenőrizni kell a vezérműszíjat és 90 000 kilométerenként előírt cseréjét sem szabad elmulasztani. A kipufogó átrozsdásodása nem vészesen gyors, viszont a rozsdavédelem nem jobb az átlagosnál.

Körülbelül 700 forinttól fölfelé találni Coltot a használtautópiacon. Ennyibe kerülnek a legolcsóbb Coltok 12 évesen, alapfelszereltséggel és ezerhármas motorral. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 660 000 és 1 165 000 forint között találtunk a cikkben szereplő generációhoz tartozó Coltokat az anyag feltöltésekor.