Használt autó: Nissan Micra K 11

 

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Palócz Istvánné, Nissan Micra 1.3 SRi, 1999, 15 000 km

Kimondottan városi autónak, rövid utakra vettük a Micrát. Öt évvel ezelőtt a nagyon jó felszereltség miatt döntöttünk a Micra mellett, az enyémben van négy légzsák, klíma és ABS, az ablakot sem kézzel kell tekerni. Bár a Micra egy kicsi autó, a motorja nagyon erős.

Öt év alatt semmilyen gond nem volt vele, úgy hallottam, hogy nem csak a miénk ilyen megbízható, hanem a sokkal többet futottak is. A fogyasztás alacsony, pedig csak városban járok vele. Az akkumulátort kellett cserélni, más baja nem volt az autónak.


Rögtön egy sikerrel indult a második generációs, gyári nevén K 11-es Nissan Micra pályafutása, amikor megválasztották az 1993-as Év Autójának. A Nissan az 1991-es szavazáson egy második helyet már szerzett az első Primerával.

1998 tavaszán komolyabb átdolgozás következett. Ekkor módosult a hűtőmaszkformája és nagyobbak lettek az első fényszórók. A Nissan megerősítette a karosszériát, megjelent az övfeszítő elöl.

2000-től kissé nagyobb a benzines motorok teljesítménye, a 2001-es modellévre új első lökhárítót kapott a típus és mintázatlan fényszóróburát. Ebben a körben gazdagodott az utastér Isofix gyermekülés rögzítései pontokkal. A jelenlegi Micra 2003-ban jelent meg.

A Micra jellegzetesen régi vágású kisautó, tehát szűk és kényelmetlen, túlmelegedésre hajlamos fékrendszerrel és autópályán zajos motorral. A mindössze 206 literes csomagtartóba se sok minden fér, kibővítve viszont közel egy köbméter a kapacitás (960 liter).

Ránézésre a Micra rövidebbnek tűnik, mint amekkora. 372 centivel túllóg a városi miniken, inkább a kisautók méretosztályába tartozik. A japán kisautó ötajtós karosszériával is kapható.

Városi autóként jól beválik a Micra, kényelmetlenségénél rövid utakon fontosabb a jó áttekinthetőség, a könnyű vezethetőség, az egyserű parkolás. Az Euro NCAP törésteszten kétszer is szerepelt ez a típus, a frontális ütközésben gyatrán, oldalütközésben jobb eredménnyel. 5-ből 2 csillagot kapott.

Háromféle motorral készült a Micra Nagy-Britanniában. Az egyliteres benzines évjárattól függően 54 vagy 60 lóerős. Mivel a japán iskolával szemben nem 3, hanem 4 hengeres, járása kulturált. Nem igényel nagy lemondást, ha az ember megelégszik az ezres Micrával, a kis négyhengeres nem vérszegény a könnyű kisautóban. Nagyjából 5 és 7,5 liter közötti fogyasztás várható.

6 literrel számolva a Micra 42 literes tankja 700 kilométeres hatótávolságot biztosít, ami jó eredmény egy ennyire kicsi autótól. A Micra motorja volt az első 16 szelepes, két vezérműtengelyes motor az európai piacon az 1,0 liter alatti kategóriában. A Nissan automata váltót is kínált, az egyliteres benzines fokozatmentes CVT automatával volt rendelhető.

75 vagy 82 lóerőt teljesít a nagyobbik benzinmotor. A forgalmiban az 1,3 literes esetében 55, a 2000 második felében bevezetett, nagyobb hengerűrtartalmú motornál 60 kilowatt szerepel. Egy-hármas motorral a Micra kimondottan jól megy, fogyasztása átlagosan 7 liter körüli, nagyjából 5,5 és 8,5 liter között mozog.

1998 utáni Micrákban elvétve dízelmotorost is találni. Az 1,5 literes szívódízel piacra dobására az európai piac késztette a gyárat, a Nissan a Peugeot 106 vagy testvérmodellje, a Citroën Saxo dízelét vette át. A dízel Micra fogyasztása 4,5-6 liter közötti. Az 58 lóerős motor kellően erős a Micrához.

A Micra egyszerű szerkezetű autó és jó minőségű autó, amit kamatoztat is a hétköznapok során. A Nissanokra jellemzően kilométerek tíz és százezreit futja le meghibásodás nélkül. Hébe-korba elromolhat egy indításgátló, elvétve a motorból vagy a váltóból szivároghat a kenőanyag és nedvesség juthat a gyújtógyertyákhoz.

Elhanyagolt autókon elszakadhat az ékszíj, de ez minden autóra igaz és könnyen megelőzhető. A futómű is erős, a strapabírás a lengéscsillapítóktól a kerékcsapágyakig a felfüggesztés minden elemére igaz. Rozsdásodástól nem kell tartani, a tisztességes lemezekből, nagyon jó minőségben gyártott Micra sokáig ellenáll a korróziónak. Mivel városi használatban nem melegszik át rendesen a kipufogórendszer, a hátsó dobban megülő kondenzvíz rozsdásodást okoz.

Nagyon jó felszereltséggel és kevés kilométerrel a kétmillió forintot is megközelítheti egy 1.3-as Micra K 11 ára az utolsó gyártási évekből. 3-4 éves autókért 1,5-1,65 millió forintot kérnek. 1996-os autókat 900 000 forint felett kapni. A 10 év feletti Micrákat 800 000 forint alatt meg lehet venni.

790 000 és 1,9 millió forint között szóródott az eladó K 11-es Nissan Micrák ára a hasznaltautok.vezess.hu oldalon a cikk feltöltésekor.