Tízezreknek van
Egykor arra tippeltem, hogy az új Swift kikoptatja a kínálatból az Ignist, de azóta is sokezren választják minden évben. Az újonnan vezetett Ignis alapján nehéz úgy írni az autóról, hogy meg ne bántsam a tulajdonosokat, akik kemény részletekbe verték magukat érte.
Ők csak a következő két bekezdést olvassák el a cikkből, ahol megdicsérem a motort és a fogyasztást, aztán kattintsanak a második oldal aljára. Ott a megbízhatóságnak örülni fognak, de a használtak árát inkább meg se nézzék, akkora az értékvesztés.
Minden motor jó
Érdről egy sóskúti lovardába mentünk az autóval fotózni, a tulajdonos nagy barátja a lovaknak. Kétféle motor van az autóhoz, a kisebbik 93, a nagyobb ezerötös 99 lóerős. Az 1,3 és az 1,5 literes motorba is szorult élet vastagon, jó pörgős, igazi japán benzinmotorok. A kisebbik is elég erős, a nagyobbik végképp, csak az összkerék-hajtás kolonca lelombozó a ritka 4×4-es modellekben. Máshol viszont ezért a pénzért nehezen találni összkerék-hajtást, amivel az Ignis igazi ász nehéz körülmények között.
A fogyasztás az elsőkerekes 1.3-asban levihető 5,5 literre, átlagosan 6,5-7 litert mérnek a legtöbben. A városban előforduló 9-10 liter és az autópályás bő 8 viszont kiveri a biztosítékot annál, aki a nagyon takarékos előző Swiftből ült át. A dízelváltozat ráérősebb fajta, cserébe berendezkedhetünk százon 4,5-7 literes fogyasztásra.
Jöjjön a neheze!
Ebben a 2 éves Ignisben 92 442 kilométer van. A tulajdonos egy elátkozott Swiftből ült át, amit más közlekedők vagy ötször zúztak le alaposan. Ezt a kocsit is megtalálták már hátulról-elölről. Az első lökhárítón látszik is a színeltérés a javítás nyomán, hátul szebben dolgozott a szerviz.
A tulajdonos véleménye: Maros Istvánné, Suzuki Ignis 1.3 2004, 92 442 km Rengeteget autózom az Ignis-szel, amelyet egy ezerhármas Swift után vettem újan. A motorja hiába erősebb, nem megy úgy, mint a Swift. A másik problémám az autóval, hogy állandóan cüncög, hátul egyenesen zörög, az előző ezt nem csinálta. A vezetőülés kényelmes, a többi viszont nem, már a jobb első is rosszabb szerintem, mint az enyém. Nagy előnye, hogy bírja a strapát, nem kell rá költeni, eddig csak egy jobb első kerékcsapágyat és féktárcsákat kellett cserélni az olajon és a fékbetéteken kívül. Csak országúton és autópályán járok vele, hajtom rendesen, így fogyaszt 6,3 és 7 liter között. Sokat járok földúton, sehol nem akadt fel, ez az egyetlen, amit igazán szeretek benne a magas ülésen kívül.
|
Az Ignis csinos formaterve sokakat meggyőz, hogy városi terepjárójuk van. A magas üléshelyzet tényleg hasonlít a dzsipekére és a hórihorgas autó sokkal jobban boldogul földutakon, mint a mostani vagy az előző Swift.
Szép demokratikusan senkinek nem jut kényelmes ülés, magasságom miatt nekem külön ellenszenves az apró bútorzat. Az utasok közül kinek mi jut, abba kapaszkodhat, mert kevés az oldaltartás, de az Ignis-szel eleve nem kell kanyarban sportolni.
Lapozz! Ha szereted az Ignist, azért, ha sosem bírtad, akkor meg azért.
Gyenge adottságok
Konstrukciósan kicsit szerencsétlen autó az Ignis. Adott egy magas és keskeny kisautó, normális első és primitív hátsó futóművel. Ezekkel az adottságokkal a fejtéren kívül eleve nehéz jó térkínálatot, említésre méltó kényelmet vagy jó úttartást összehozni, nem is sikerült. Az Ignis egy szűk, kis csomagterű, kényelmetlen és az úton pattogó szerzet.
Legjobb benne a motorja. Kihúzatva tényleg él és nagyon meggyőző volt az is, hogy ebben a sosem babusgatott autóban porszáraz a motortér, nemhogy olajfolyás, még olajpára sincs közel 100 000 kilométer után.
Az Ignis részben hasonlít a Lianára, de pont fordítva esetlen. Kívülről az Ignis néz ki jól, de a pofás designon kívül nem sokat nyújt. A Lianával épp fordítva nyúlt mellé a Suzuki, egy viszonylag jó autót pocsékul sikerült becsomagolni.
Drága volt
Az autót azért merem így kritizálni, mert az első években olyan merészen árazták be, mintha valami egészen különlegeset tudna. A nagyságrendekkel jobban sikerült új Swift megjelenésekor engedtek a kő kopasz alapmodell 2,4 milliós alapárból. Akkor kettő, ma 2,2 millióról indulva az Ignác reálisabb ellenértéket nyújt, de ugyanannyiért a Swifttel sokkal jobb autóhoz juthatunk.
Esik az ára
A kedvezmény végképp leverte a használtak árait, rosszul jár, aki hamar kiszáll belőle. Három év alatt 1,4 millió forintra apad a legolcsóbb modellek ára. A vezess.hu keresőjében a cikk feltöltésekor 1,5 millió forint körül indultak az árak, ennyiért 1,3 literes és 2003-as évjáratú autókat kínáltak. Ignisből bőven van választék, a ritkább dízel vagy 4×4-es modellekre sem reménytelen a vadászat.
Ütésálló technika Az Ignis fiatalsága miatt számos hiba a garanciaidőbe esik, de ritkán van gond az autóval. A legendásan ütésálló Suzuki technika legtöbbször itt is makulátlanul robotol. Hűségesen viszi a családot, ha pedig mégsem, akkor inkább apróságok fordulnak elő, kivéve a sebességváltó nyelestengely-csapágyának elég gyakori hibáját és esetleg az elromló ABS-hidraulikát. A sok olajjárattal átfúrt tömb életét az mentheti meg, ha a tulajdonos nem hanyagolja el a fékfolyadék cseréjét kétévente. A gyári ablaktörlők például a Szaharában jól megállnák a helyüket, ám esőben rögtön nem az igaziak. A kisebb problémák közé tartozik az ajtószigetelések hibája, elszórtan a kalaptartó elrepedése. A váltógomb sok Ignisben elmállik, ha a váltó akadozik, nem kell hibára gyanakodni, ez ilyen. Fajsúlyosabb, de szerencsére nem gyakori meghibásodások érintik a futóművet. Cserére szorulhat a toronycsapágy és a lengéscsillapító elöl, és mint az összes elsőkerekes autónál, itt is ellenőrizzük a féltengely gumiharangjainak épségét. Ha szakadt, a bejutó zacctól gyorsan elváshat a féltengelycsukló. Dízelből kevés van, ezeknél esetleg a lelazuló turbócső okozhat galibát. A benzines motorokat talán szántszándékkal lehetne tönkretenni, maguktól nem szokott baj lenni velük, sem a periférikus szervekkel (pl. generátor, vízpumpa, önindító). |