Fakó, viszont számíthatunk rá. A Corsát az 1,2-es motorral vennénk meg

Autót a családnak másfél millióból

Autót a családnak másfél millióból


Majdnem új

Tehát kiskocsi legyen, és nem kerülhet többe 1,5 millió forintnál. A használtan ennyiért kínált autókat az elmúlt hat évben mind teszteltük, ezért eleve olyanokat kerestünk, amelyekkel mi magunk is eljárnánk. A városi minik (pl. Panda, Picanto, Twingo) családi autónak esélytelenek, ezért kiesnek. Elvárhatjuk a négycsillagos Euro NCAP töréstesztet is, amin elvérzik többek közt a Chevrolet Kalos. A négycsillagosak közül a Nissan Micra és a Mazda2 árban nem fér bele a keretbe, Honda Jazzt pedig még kétmillióért is nehéz találni. Ennyi pénz a dízelekre végképp nem elég, de még így is marad választék.

Másfél millió forintról van szó, de szeretnénk tényleg ennyiből megúszni az autóvételt. Ezért az átírásra (1890 köbcentiig köbcentinként 18 Ft, efölött 24 Ft), egy olajcserés szervizre és erre-arra 100 000 forintot tartalékolnánk. Marad 1,4 millió forint, amit ötféle kocsira költenénk.

Corsa vagy Fiesta? Fiesta vagy Corsa?

Az Opel Corsa helyett a Ford Fiestát is választhattuk volna, mert futóműve és váltója is jobb, térkínálatuk és biztonságuk egyenrangú. Színvonalas első üléseivel, kevésbé olcsó belső terével és az autópályán tétlen bal lábnak biztosított taposóval a Corsa hajszálnyival rokonszenvesebb. Észérvként pedig ott a takarékos és életképes 1,2 literes benzines. Ehhez a 75 illetve 2004-től 80 lóerős motorhoz ragaszkodnánk, ha szerencsénk van, négyéveset is találhatunk 1,4 millió körül. A Corsa tartós és megbízható kisautó, megéri az árát, mehetünk is tovább.

Tovább az orrunknál

Aki ésszel keres autót, mindig jusson túl a leggyakoribb modelleken. A „ki gondolná, de jó autó” kategóriát most a Hyundai Getz képviseli. Egy egészséges belső terű, használható kényelmű kisautó, ráadásul árban, biztonságban és térkínálatban is megfelel a kritériumoknak. Mindezek tudatában ne az 1,1 literesre vadásszunk, az a motor csak városba elég, az 1,3-as viszont teljes értékű. A Getznek típushibái sincsenek, épp 1,3-1,4 milliótól kapni használtan, de mivel újonnan keveset adtak el belőle, nem sokat tudunk válogatni.

Fiat Punto: ki kell fogni

A második generációs Fiat Puntót annak ellenére merjük ajánlani, hogy minőségéért biztosan nem írnánk gratuláló levelet Torinóba. De minden nyavalyája ellenére, mégis szerethető. A maga kategóriájában nagy és kényelmes autó, jól fogyaszt, vezetni sem rossz és az alapmodellek talán legjobb motorja a 60 lóerős 1,2-es. Városi autónak vagy az agglomerációból bejárni biztosan jó.

A Punto hibáiért és Yarisért meg a Fabiáért a kettesre kell kattintani


A Puntót ki kell fogni, volt aki nagyon rosszul járt vele, mások nem is értik, miért átkozzák a márkatársak. A betegségei között vannak jó sok pénzt felemésztők és idegborzoló apróságok is. A fajsúlyosak közé tartozik a váltó és a kuplung meghibásodása, időnként megadja magát az üzemanyag-szivattyú, a vízpumpa, a hengerfejtömítés és a lengéscsillapító. Ami árammal működik, az a Puntóban is képes időszakos parajelenségeket okozni. A kipufogó és a féktárcsák élettartamára sem lehetnek büszkék az olaszok, az olcsóságra utal a deformálódó ülésváz, a párásodó fényszóró, ezenkívül a szervokormány és a klímakompresszor is elhagyhatja magát.

Sokaknál nyerő a Yaris

A Toyota Yaris a másik véglet. Nem ilyen kényelmes, belül hatványozottan olcsó, csomagtere is szűkebb, de legalább mindig működik. Minőségén nem fogott a franciaországi gyártás, nagyon ritkán van rá bármilyen panasz. A Starlet utódját egyterűs hókuszpókuszokkal sikerült rövidségéhez képest tágas belső térrel felruházni. A trükk a tologatható hátsó üléspad, ezenkívül a magas üléshelyzetet szokták szeretni benne a nők. Sokan tudják, hogy a Yaris takarékos és strapabíró, ezért alig veszít értékéből. Az 1,4 milliós korlát csak egyliteres kocsikat enged meg 2000-ből. Esetleg gondoljunk arra, hogy a Yaris 1.0 árában azonos korú Corollát is kapunk.

Fabia: nehéz megkerülni

Ha ráfekszünk a keresésre, gyorsan kijön, hogy ennyiért a SEAT Ibizából sincs választék, Polóból úgyszintén, így a VW-konszern képviselete a Fabiára marad. Színvonalra a három kocsi egyformán jó, műszakilag szinte azonosak, de a cseh verzióból a legnagyobb a választék, az árak is alacsonyabbak és igazán súlyos baja sincs. Aki másfél millióig keres jó kisautót, az a Fabiát mindenképp nézze meg. A szervokormány és kesztyűtartófedél nélküli alapmodellektől Isten óvjon mindenkit, de akár egy 2003-as ezerkettes, akár a régi Skoda-motoros 1,4-es Fabiával megtalálhatjuk az igazit. Ha szerencsénk van és keményen alkuszunk, még a kombi vagy a lépcsőshátú karosszériáról sem kell lemondanunk.

Én tehát az öt típus közül választanék kisautót magamnak, amivel nyilván nem mindenki ért egyet. Marad még a honnan-kitől vegyük kérdés. Átverés ellen nincs biztosíték, de csökkenthető a kockázat magánszemélytől vagy szerződött márkakereskedőnél beszámított autót vásárolva. Egyre több márka kínál garanciális használt autókat, de a szolgáltatás megfizetése előtt nagyon nézzük meg, milyen javításokat és cseréket milyen mértékben is térít a forgalmazó!