Exkluzív, de konvencionális
Tömzsikre méretezték a hátsó ülést
Belefér egy lencsébe

Belefér egy lencsébe

Belefér egy lencsébe


Az alapötlet mai eszünkkel nézve is megállja a helyét: húzzunk egyedi karosszériát a strapabíró nagyszériás technikára. A Mazda ezt mindjárt több modelljével is megtette. A sima 626-nak a Xedoson kívül volt még egy szemrevaló és előkelő változata, az MX-6 kupé.

A Xedos-sorozat érdekes kísérlet volt a Mazda részéről. A kisebbiket a 626 mechanikájára építették, a Xedos9-et pedig a 929-ből hozták ki, amely a Mazda felső kategóriás modelljeként szolgált. A formatervük alapján mindkettő egy alomból való, de a nagyobbik évekkel túlélte a rövidebbiket.

Vonzóbb és kisebb

A Xedos6-os nemcsak vonzóbb és drágább a korabeli 626-nál, hanem jóval kisebb is. A térkínálata nyilván nem olyan, mint egy 626 kombiban, de ezért még senki nem zokogta tele a párnáját. A kisebbik Xedost önmagában a

Ezt nagyon megrajzolták a japók

Ezt nagyon megrajzolták a japók

Ezt nagyon megrajzolták a japók


formája eladja. Mit számít, hogy hátul kevés a fejtér, szűk a csomagtartó és műanyagból is láttunk már szebbeket más autók utasterében.

A „kisméretű luxusautó” felállás nyomán cseppet sem ritkák a légkondis autók, a cikkhez fotózottban is ott az AC-gomb. Az elliptikus formákból az utastérben is kapunk, ahol minden a jól megszokott egyenjapán helyen van. A műszerfalat nem spilázták túl: egy-egy nagy óra a fordulatszámnak és a sebességnek, két pálcika a benzinnek meg a vízhőfoknak és kész is.

Kicsi, de hathengeres

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést


Bármelyik motort is választjuk, a hajtáslánc igazán patent. Egész sok fut a hathengeresekből is, de a kisebb 1,6-osmotorokból lényegesen többet találni, a cikkben bemutatott autóban is ez a négyhengeres van. Sok rosszat a 8-9 liter körül fogyasztó kisebbikre sem mondhatunk, de a 144 lóerős kétliteres egészen más.

Nemcsak azért, mert jóval erősebb. A könnyű kasztni nem kihívás a nagyobbik motornak, de akinek ilyenje van, az a V6-os hangját is imádja. A fogyasztása miatt sem beszélnénk le senkit róla, a 8-12 liter nem sok.

Itt következne az átkattintásra buzdító szöveg. Nos, akkor talán kockáztassuk meg a lapozást!


Lezúzni drága

A dögös forma és a pörgős motorok adják a lovat a sportos vezetők alá, ami időnként csattanásokhoz vezet. Ha az autóelejét zúzzuk le, igyunk valami erőset a szám

Belül eltűnik az izgalom

Belül eltűnik az izgalom

Belül eltűnik az izgalom


la kézhezvétele előtt. A fényszórók zabálják a pénzt, de a többialkatrész sem olcsó. A sebességváltó javítása is nagy falat, ha épp a miénkről kell levenni a rontást.

A Xedos6-ban rengeteg villanymotoros kényelmi funkciót találunk, a tükrök és az ablakok mozgatása idővel elfáradhat. A futóműben a rugók szoktak néha elfáradni, a motortérben pedig a hűtésre kell odafigyelni. Megesik, hogy ereszt a hűtőrendszer.

Hat-hét kilótól

Lóerőből 107 vagy 144 lehet

Lóerőből 107 vagy 144 lehet

Lóerőből 107 vagy 144 lehet


A minőség ezúttal is pénzbe kerül, de az autó megbízhatósága előtt tényleg le a kalappal! Korához és árához képest vesződségektől mentes életet élhetünk vele, a siralmasan leharcolt példányokat kivéve.

Ha legalább egymillió forintot összespóroltunk a vételárra, akkor már bátran nekiindulhatunk a keresésnek. A legolcsóbb autók 600-700 000 forintnál kezdődő ára nem tükrözi a típus exkluzivitását, de a legtöbbre tartott kocsik ára sem éri el a másfél millió forintot.