Néha még egy olyan hálás és megbízható autó is gondot okoz a tulajdonosának, amilyen egy Toyota Corolla. A piros ötajtósnak mennie kell, mert gazdája szolgálati autót kapott és a sajátját fenntartani fölös luxus, ráadásul napról-napra olvadnak le róla az ezresek.
Jó Corolla, kétmillió körül
Kis kutakodás után 2,1 millió forintos irányár tűnik reálisnak, benne százezres tartalékkal. Az autó 1,4-es, 2002-es, 64 000 kilométert futott, légkondis, szervizkönyves és nem volt vele balesete a tulajnak. Álló helyzetben húzta meg egy teherautó, amit hátsó sárvédő és a csomagtérajtó újrafényezésével kúráltak ki.
Kézenfekvő ötlet egy márkakereskedés, oda beadja és nincs vele gond – véli a Startlapnál dolgozó kollégánk. Pilisvörösváron meg is próbálják, de itt csak beszámítani hajlandók, ezért a tulaj inkább meghirdeti az interneten. Jelentkezőkben nincs is hiány, csak majdnem mind nepper.
A neppereket érdekli
Legtöbbjüket arról ismerni fel, hogy nem köszönnek, nem mutatkoznak be, és nem köszönnek el. Kettőt kérdeznek: törve volt és mennyi a vége? A napi 10 telefonálóból átlag 8 bizonyult seftesnek.
Magánemberek is érdeklődnek, csak kevesebben. Ketten meg is nézik, de egyikük 1,8 milliót adna csak érte, a másikat elriasztja az újrafényezett csomagtérajtó és hátsó sárvédő. A tulaj szerint stratégiai hiba tisztességesen és őszintén beszámolni a sérülésről, amit úgy értékeltek, hogy a vonat alól húzták ki a kocsit és ezért százezreket alkudhatnak. Azok is, akiknek a javítás fel sem tűnne.
Tízezrek az optikára |
Értékesítés előtt megéri egy kárpittisztítós, üléskiszerelős belső mosásra leadni a kocsit egy autómosóba. Ahol mi jártunk, ott 22 000 forint ateljes utastér felfrissítése és kitisztítása, a száradás idejétől függően egy-másfél napra kell otthagyni az autót. A motormosást pár héttel-hónappal az eladás előttre időzítsük, mert a kiborotvált motortérről kezdők is tudják, hogy az olajfolyások eltüntetése a cél. Használt autónál a porszáraz, de egészségesen koszos-poros motortér kelt bizalmat. Rendes fotókat töltsünk fel az autónkról, szánjunk időt a lemosására és a napsütötte oldalát fényképezzük! Alulról, távolról és nagyobb zoommal lekapva sokszor szebbek az autók, mint a fotómasinát a hűtőmaszkba nyomva. |
Üvegelés a próbaúton
A telefonálók jórészt tapló stílusa elveszi a kedvét az egésztől, irány egy murvás kereskedés. Lehetőleg egy minél nagyobb, jöjjön az AAA Auto!
Telefonon tisztázzák az adatokat és az elképzelést a vételárról. Miután ezt nem sokallja a vonal túloldalán ülő, emberünk lelép a munkából, kiautózik a fóti nagyközért mellé, majd jön a próbaút.
Egy kamu hibával és egy csúnya ajánlattal folytatjuk az AAA Autónál!
A próbaút nem sétakocsikázás, ami érthető. A kereskedés alkalmazottja a leszabályozásig üvegeli a motort, rossz úton sem sokat lassít, de ki kell bírni ezt a 20-30 percet. Jönnek kemény fékezések, ez is rendben, mert az ABS működését tényleg csak így tudja ellenőrizni. Aztán egy jobbkezes utcánál megússzák az ütközést, mert elsőbbséget adnia nem sikerült.
A nyüstölés utáni diagnózis: hüm, hüm, rossz a motorfék. Ez konkrétan ökörség, mert amíg a motor jár, addig a motorfék is működőképes. Az egész a hengerek sűrítésén alapul. Ha kompresszió nincs, a kocsi meg sem moccan, ha megy, akkor viszont van motorfék.
Mínusz 600 ezer
Egy nem szakértő talán elbizonytalanítható a meghibásodott motorfék bedobásával, de a mélyütés csak most jön: 1,3 millió forintot kínálnak az autóért. 1,7 millió alatt meghirdetve sincsenek 2002-től forgalmazott Corollák, ez meg ugye szervizkönyves, nem volt agyontörve, ötajtós, nem is futott sokat. Legfeljebb a piros szín szól ellene.
A balek, ha autót vesz |
Ismerősünk egy A8-as Audit hirdetett meg az interneten 3,9 millióért. A kocsi nem kelt el, ezért feltette még egyszer ugyanazzal a telefonszámmal és képpel, de 3,6 millióért. A régi hirdetést lusta volt kitörölni, ezért aktív maradt. Csörög a telefon, egy úr megnézi és meg is veszi az Audit, csak a 3,9 millió forintot sokallja érte. Ismerősünk nagy duzzogva leengedte 3,7 millióra, és azóta sem érti, miért nem az olcsóbbik hirdetésre jelentkezett az illető. Egymás alatt voltak. |
Arra bazírozhatnak, hogy az ügyfél nem akar dolgavégezetlenül távozni és lenyeli a megcsillantottnál százezrekkel alacsonyabb vételárat. Ha az eladó sarkon fordul, kicsit emelik a tétet, esetleg utólag telefonon jelentkeznek egy a reálishoz közelebbi ajánlattal. Tényleg elhangzik zárásként 1,6 millió Ft, de az ideges tulaj már letett arról, hogy itt adja el az autóját.
Nincs megoldás?
2 099 000 forintra kiírva, jelenleg egy kőbányai autókereskedésben vár új gazdára az autó, ahol jutalékért értékesítik. Az ottani értékesítők fogadják a telefonokat és intézik a papírmunkát a hitellel. Feltéve, hogy akad vevő egy szervizkönyves, átlagos futásteljesítményű és keveset fogyasztó Corollára, de reális áron.
A telepen lévő több Focus, Mégane és Astra G mutatja, hogy a kétmillió körüli és még viszonylag fiatal kompakt autók népszerűek, Corollából pedig eleve kevés van használtan. Érdeklődők mindig érkeznek, ezért a kereskedésben nem engedték lejjebb az árát. Ez egy jó autó, amely megéri az érte kért összeget – mondják.