Koszosan, de szárazon megnyerő a motor
Kutya baja nem volt, csak már nincs rá szükség

Kutya baja nem volt, csak már nincs rá szükség

Kutya baja nem volt, már nincs rá szükség


Néha még egy olyan hálás és megbízható autó is gondot okoz a tulajdonosának, amilyen egy Toyota Corolla. A piros ötajtósnak mennie kell, mert gazdája szolgálati autót kapott és a sajátját fenntartani fölös luxus, ráadásul napról-napra olvadnak le róla az ezresek.

Jó Corolla, kétmillió körül

Kis kutakodás után 2,1 millió forintos irányár tűnik reálisnak, benne százezres tartalékkal. Az autó 1,4-es, 2002-es, 64 000 kilométert futott, légkondis, szervizkönyves és nem volt vele balesete a tulajnak. Álló helyzetben húzta meg egy teherautó, amit hátsó sárvédő és a csomagtérajtó újrafényezésével kúráltak ki.

1,7 millió alatt nem is hirdetnek Corollákat

1,7 millió alatt nem is hirdetnek Corollákat

1,7 millió alatt nem is hirdetnek Corollákat


Kézenfekvő ötlet egy márkakereskedés, oda beadja és nincs vele gond – véli a Startlapnál dolgozó kollégánk. Pilisvörösváron meg is próbálják, de itt csak beszámítani hajlandók, ezért a tulaj inkább meghirdeti az interneten. Jelentkezőkben nincs is hiány, csak majdnem mind nepper.

A neppereket érdekli

Legtöbbjüket arról ismerni fel, hogy nem köszönnek, nem mutatkoznak be, és nem köszönnek el. Kettőt kérdeznek: törve volt és mennyi a vége? A napi 10 telefonálóból átlag 8 bizonyult seftesnek.

Magánemberek is érdeklődnek, csak kevesebben. Ketten meg is nézik, de egyikük 1,8 milliót adna csak érte, a másikat elriasztja az újrafényezett csomagtérajtó és hátsó sárvédő. A tulaj szerint stratégiai hiba tisztességesen és őszintén beszámolni a sérülésről, amit úgy értékeltek, hogy a vonat alól húzták ki a kocsit és ezért százezreket alkudhatnak. Azok is, akiknek a javítás fel sem tűnne.

Tízezrek az optikára
Behozza az árát a külső-belső kipucolás

Behozza az árát a külső-belső kipucolás

Behozza az árát a külső-belső kipucolás


Értékesítés előtt megéri egy kárpittisztítós, üléskiszerelős belső mosásra leadni a kocsit egy autómosóba. Ahol mi jártunk, ott 22 000 forint ateljes utastér felfrissítése és kitisztítása, a száradás idejétől függően egy-másfél napra kell otthagyni az autót.

A motormosást pár héttel-hónappal az eladás előttre időzítsük, mert a kiborotvált motortérről kezdők is tudják, hogy az olajfolyások eltüntetése a cél. Használt autónál a porszáraz, de egészségesen koszos-poros motortér kelt bizalmat.

Rendes fotókat töltsünk fel az autónkról, szánjunk időt a lemosására és a napsütötte oldalát fényképezzük! Alulról, távolról és nagyobb zoommal lekapva sokszor szebbek az autók, mint a fotómasinát a hűtőmaszkba nyomva.

Üvegelés a próbaúton

Útszél: itt ingyenes a hirdetés

Útszél: itt ingyenes a hirdetés

Útszél: itt ingyenes a hirdetés


A telefonálók jórészt tapló stílusa elveszi a kedvét az egésztől, irány egy murvás kereskedés. Lehetőleg egy minél nagyobb, jöjjön az AAA Auto!

Telefonon tisztázzák az adatokat és az elképzelést a vételárról. Miután ezt nem sokallja a vonal túloldalán ülő, emberünk lelép a munkából, kiautózik a fóti nagyközért mellé, majd jön a próbaút.

Egy kamu hibával és egy csúnya ajánlattal folytatjuk az AAA Autónál!


A próbaút nem sétakocsikázás, ami érthető. A kereskedés alkalmazottja a leszabályozásig üvegeli a motort, rossz úton sem sokat lassít, de ki kell bírni ezt a 20-30 percet. Jönnek kemény fékezések, ez is rendben, mert az ABS működését tényleg csak így tudja ellenőrizni. Aztán egy jobbkezes utcánál  megússzák az ütközést, mert elsőbbséget adnia nem sikerült.
Telefonon egészen más összegről volt szó

Telefonon egészen más összegről volt szó

Telefonon egészen más összegről volt szó


A nyüstölés utáni diagnózis: hüm, hüm, rossz a motorfék. Ez konkrétan ökörség, mert amíg a motor jár, addig a motorfék is működőképes. Az egész a hengerek sűrítésén alapul. Ha kompresszió nincs, a kocsi meg sem moccan, ha megy, akkor viszont van motorfék.

Mínusz 600 ezer

Egy nem szakértő talán elbizonytalanítható a meghibásodott motorfék bedobásával, de a mélyütés csak most jön: 1,3 millió forintot kínálnak az autóért. 1,7 millió alatt meghirdetve sincsenek 2002-től forgalmazott Corollák, ez meg ugye szervizkönyves, nem volt agyontörve, ötajtós, nem is futott sokat. Legfeljebb a piros szín szól ellene.

A balek, ha autót vesz

Ismerősünk egy A8-as Audit hirdetett meg az interneten 3,9 millióért. A kocsi nem kelt el, ezért feltette még egyszer ugyanazzal a telefonszámmal és képpel, de 3,6 millióért. A régi hirdetést lusta volt kitörölni, ezért aktív maradt. Csörög a telefon, egy úr megnézi és meg is veszi az Audit, csak a 3,9 millió forintot sokallja érte. Ismerősünk nagy duzzogva leengedte 3,7 millióra, és azóta sem érti, miért nem az olcsóbbik hirdetésre jelentkezett az illető. Egymás alatt voltak.

Szívás használt autóval 46
A franciák olcsóbbak a Corollánál


Arra bazírozhatnak, hogy az ügyfél nem akar dolgavégezetlenül távozni és lenyeli a megcsillantottnál százezrekkel alacsonyabb vételárat. Ha az eladó sarkon fordul, kicsit emelik a tétet, esetleg utólag telefonon jelentkeznek egy a reálishoz közelebbi ajánlattal. Tényleg elhangzik zárásként 1,6 millió Ft, de az ideges tulaj már letett arról, hogy itt adja el az autóját.

Nincs megoldás?

2 099 000 forintra kiírva, jelenleg egy kőbányai autókereskedésben vár új gazdára az autó, ahol jutalékért értékesítik. Az ottani értékesítők fogadják a telefonokat és intézik a papírmunkát a hitellel. Feltéve, hogy akad vevő egy szervizkönyves, átlagos futásteljesítményű és keveset fogyasztó Corollára, de reális áron.

A telepen lévő több Focus, Mégane és Astra G mutatja, hogy a kétmillió körüli és még viszonylag fiatal kompakt autók népszerűek, Corollából pedig eleve kevés van használtan. Érdeklődők mindig érkeznek, ezért a kereskedésben nem engedték lejjebb az árát. Ez egy jó autó, amely megéri az érte kért összeget – mondják.