Benne van az anyag
Tényleg muszáj fócvágennek ejteni?
Monolit tömbnek mutatja magát

Monolit tömbnek mutatja magát

Monolit tömbnek mutatja magát


Nem véletlenül ragaszkodik a 2003 őszén bemutatott Golf V-höz annyi tulajdonos. A negyedik generáció hibáit (szűk lábtér, akadozó váltó, közepes futómű) jórészt kikúrálták, a futóműve lényegesen jobb lett a független, négy lengőkaros hátsó felfüggesztésre történő átállással.

Észrevétlenül, szépen a kezünk alá dolgozik a mindennapokban. Finoman működik a kuplungja és a váltója, pont jó erőkkel lehet kormányozni. A Golfok kényelme átlagon felüli és az autó azt szuggerálja az utasoknak, hogy monolit tömbben ülnek, ebben aztán benne van az anyag.

Másodikra öt csillag

Valóban egy jól megépített, masszív autó, mégha az ötödik csillagról le is maradt a törésteszten. Az öt csillagot jelentő 33 pont kedvéért hekkelték bele az öv bekötésére való figyelmeztetést, így második nekifutásra megkapta az elismerést.

Jó vezetni a fejlett futóművel

Jó vezetni a fejlett futóművel

Jó vezetni a fejlett futóművel


Benzinesből a Golf minden konkurensénél nagyobb a motorválaszték. 75 és 250 lóerő között, négy vagy hat hengerrel, szívócső vagy közvetlen befecskendezéssel, turbóval vagy akár egyszerre turbóval és kompresszorral is választhatunk motort.

Nem jó az 1,6-os

Az 1,6 literes a leggyakoribb, ami nem azt jelenti, hogy jó is volna. Megbízható és hosszú életű, de aki ezt a motort szereti, az üljön át egy Corolla vagy Civic 1,6-ba, esetleg egy 113 lóerős Mégane-ba és meglátja, miről marad le. Lusta és nem takarékos a Golf 1.6. A cikkben szereplő autóval Kecskemétre ingázik a tulajdonosa autópályán, sosem sportosan és átlagosan 8 literből.

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es


Városban be lehet érni az 1,4 literes benzinessel is. Aki főleg rövid távokon jár és nem siet, olcsóbban elautózik vele az ezerhatosnál. Autópályán is belendül idővel, de országúton agyhalott. Nagyjából zéró biztonsági tartalékot kínál a motor, de a Golf V az alapmotorral is egy csendes, finom autó. Lassabban, de igazán kényelemben eljutunk vele mindenfelé.

Dízelek, sok pénzért

A 75 lóerős szívó SDi itthon ismeretlen. A turbódízelek erőleadása és fogyasztása is nagyon jó, megelégszenek százon 4,5-8,5 liter gázolajjal. A 90 vagy 105 lóerős 1,9 TDI gyengébb és takarékosabb, a 2,0 pedig mint az atom úgy megy és ahhoz képest még mindig keveset fogyaszt. Egy közös bajuk van, a kulturálatlan járás.

Mindjárt jön, hogy mibe kerül és miként használjuk a rétegvastagság-mérőt


A Golf V még csak 3,5 éve van piacon, ezért nem kell tőle rettenetes bajokra számítani. Költséges javítást a légkondi klímakompresszora okozhat, amelynek cseréjekor speciális célszerszámmal kell átmosni a rendszert, különben az új sem tart sokáig. Ilyesmit többnyire csak a nagyobb márkaszervizek végeznek, mert a berendezés ára kicsivel 1,5 millió Ft feletti.

Tovább tart a gyengébb TDI

A kényelem a Golf talán legjobb oldala

A kényelem a Golf talán legjobb oldala

A kényelem a Golf talán legjobb oldala


A TDI-ket, az összes többi turbódízelhez hasonlóan hidegen hajszolással lehet kinyírni. A nagyon drága dízelek közül az 1,9 literessel kevesebb gond adódhat. A kétezres nem ilyen strapabíró, meg sokan jobban is küldik, amit idővel megelégelhet. A rengeteg különféle benzinessel mechanikailag nem szokott gond lenni, néha egy motorvezérlés adja meg magát.

Drága szerviz 120 000-nél

Az emberek szeretik a nagyobb szervizszámlák jelentkezése előtt eladni az autót. 120 000 kilométernél – budapesti rezsióradíjjal – egy 150-180 ezer forintos munkára kell felkészülni, amiben benne van a feszítőstül cserélt vezérműszíj, a hosszbordásszíj és a vízpumpa leváltása. A 15 000 forint alatti cseredarab beépítésén kár spórolni, mert ha később a vízpumpa miatt külön kell szétszedetni az autót, az összességében sokkal többe kerül.

Dízellel használtan is drága

Dízellel használtan is drága

Dízellel használtan is drága


A testes autónál 45 000 kilométer körül valószínűleg esedékes egy fékbetétcsere, a tárcsa bírhatja 80-90 000-ig is. Egyszer-egyszer lehal egy ablakmosó szivattyú, néhány Golf zörög belül, de mindennel együtt tisztességes minőségű autó.

A törött autók kivédése

A Golf használtan sem olcsó autó, nem haszontalan állapotfelmérésre beadni a kocsit egy márkaszervizbe. Ennek költsége nagyjából egy munkaóra díja. A 15 000 forintnál nem magasabb összegért ellenőrzik, hogy sérült-e az autó, megmérik a lengéscsillapítók és a fékek állapotát, ellenőrzik a futóművet és lekérdezik a hibatárolót.

2,5 milliónál kezdődnek az árak

2,5 milliónál kezdődnek az árak

2,5 milliónál kezdődnek az árak


Aki saját magában bízik, nézze végig a karosszériát rétegvastagság-mérővel! Többfélét kapni belőle nagyjából 30 és 300 000 forint között. Egy olcsóbb hamar behozhatja az árát. A szabvány alapján 300 mikronig gyárinak tekintendő a fényezés, de az átlagos vastagság legtöbbször 120-180 közötti. A sokkal magasabb érték törött előéletre, gittre és újrafényezésre utal.

Árak: inkább 3, mint 2,5 millióért

Nincs jelentős árkülönbség az 1,4-es és az 1,6-os Golfok között, amelyek egyaránt 2,5 millió forinttól felfelé kaphatók. A kínálatban a hárommillió forintnál többre tartott autók dominálnak. Dízelből a magas felár miatt keveset találni, 3,5 millió forintnál is borsosabb áron.