Szia András! Egy „low-budget” vásárlással kapcsolatban szeretném tanácsodat kérni. Első használt autó után nézelődünk a párommal, 4-500 ezres kategóriában, 1200-1600 köbcentis motorral. Igazából a hétvégi utak miatt vennénk, csak ritkán használnánk városi rohangálásra. Amiket eddig néztem: 1993-as Carina E 1.6; 1992 Corolla 1.3; Golf III 1.4; 1994-1995 Corsa B 1.4. (Bár ez utóbbit annyira nem kultiválom.) Mivel nem vagyok hozzáértő, egy kis „útmutatást” szeretnék kérni, úgy általánosságban, hogy milyen típusok felé keresgéljek. A hosszabb hétvégi utak miatt gondoltam az 1.6-os motorra. Előre is köszönöm a segítséget! |
Kedves Krisz! Az 1992-1996 közötti Mitsubishi Lancerrel mindenképp bővíteném a mezőnyt, amely kombiként később is gyártásban volt. A Golf III-ban én nem bízom, sokkal inkább egy jó állapotú Golf II a széria végéről, de legalább az 1987-es modellfrissítés után, amit a csomagtérajtón középre helyezett emblémáról ismersz fel.
Vennék 1992 utáni ezres Nissan Micrát, ha már kisautót néztek, illetve gömbölyű Mitsubishi Coltot az említett évjáratból. A legkevesebb kiadás egy Swifttel fenyeget, de jó lehet az F Astra vagy a Skoda Felicia is. Utóbbi három autóról itt találsz cikket.
Ha hajlasz rá, jóval félmillió alatt kapni Hyundai Accentet, 200 ezer alatt az öregebb Ponyt, ami ennyi pénzért normális autó. A B Corsa nem rossz, de inkább egy F Astrát keresnék. A Toyotákról nem beszélnélek le én sem, viszont Nissan Sunny után is kutatnék. Ennyiért adnak kevésbé koros Kia Shumát és Sephiát is, de ezeknek a fogyasztása nem igazán alacsony. Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Nagypapám szeretne használt autót venni (80 éves, még vannak vágyai :)) 800 ezer és 1 milla között nézegetett 8-9 éves autókat. Suzuki Sedan, Hyundai eddig a befutók. Én ajánlottam a Dacia-t is, de hallani sem akar(nak) róla. Ebben szeretném a véleményét kérni, milyen típusban gondolkodjon. Falu-város távra, néha 30-40 km… Jól felszerelt legyen. Ennyi a vágy, köszönöm. |
Kedves Ildi! Gratulálok a szép korhoz a nagypapájának! A Swift Sedan nagyon megbízható és takarékos, egy Hyundai Accent 1.3 vagy 1.5 nem sokkal nívósabb, de legalább ritkább, érdekesebb autó. A Getz modernebb mindkettőnél, szerintem jobb is.
A Dacia kényelmesebb az említetteknél, tágasabb, jól bírja a földutakat és neve ellenére igen megbízható autó, ráadásul egymillió Ft környékén négy-öt és nem 8-9 éveseket kereshet, bár a Dacia felszereltsége erősen korlátozott. A Skoda Fabia 1.4 jó autó, abból vannak elegánsabb kivitelek is, ám összességében egy jól felszerelt Swift Sedan lenne a legjobb szerintem, de csak akkor, ha a Logant megnézte, kipróbálta és még mindig hallani sem akar róla. Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Családi autót keresünk. Kizárólag Honda jöhet szóba, már 3 példány teljesített nálunk hibátlanul korábban. Mi a véleménye a köv. típusokról:
8gen (2006- )Civic 1.8 ES 4 ajtós
8gen (2006- )Civic 1.8 Sport 5 ajtós
7gen (2005- )Accord 2.0i Sport
7gen (2005- )Accord 2.2CTDi Sport
Nagyon fontos szempontok:
– fogyasztás
– megbízhatóság
– értéktartás
– eladhatóság
Kíváncsian várom véleményét! Köszönettel: Gy. J.
Kedves János! Fogyasztásban messze az Accord dízel a legjobb 6-7 liter közötti étvágyával, a kétliteres benzines átlagosan 9 liter körül fogyaszt, nem városban. A Civic 1.8 városban kb. 9, egyébként 6-7 litert fogyaszt. A megbízhatóság alapján az Accordban jobban hiszek, mint a mostani Civicben, értékvesztésben a magasabb árú autó mindig hátrányban van az olcsóbb márkatárssal szemben.
Érzésem szerint a Civicen fog kevesebbet bukni az évek során és egy kompakt autóra mindig több embernek van pénze, mint egy drágábbra, ezért az újraeladás is a Civic mellett szól. A lépcsőhátú és az ötajtós közül én az utóbbiért adnék pénzt, sokoldalúbb, szerintem kívülről is vonzóbb autó, okos belső térrel. A szedánt akkor választanám, ha a brit gyártású ötajtóssal szemben tényleg Japánból érkezne, de én úgy tudom, hogy hozzánk is a törökországi gyárból importálták a lépcsőshátút. Üdvözlettel, Szörényi András
Szia András! Lassan autóvásárlás előtt állunk és mivel teljesen döntésképtelenek vagyunk, gondoltam írok egy levelet neked hátha megvilágítod az utat nekünk. A feleségem és én teljesen másképp állunk az autóhoz, ő racionálisan gondolkozik, míg én inkább a formákat, a vezetési élményt tartom elsődlegesnek. Felsorolom az igényeket, amik – mint Te is észre fogod venni- sokszor ütni fogják egymást. A keret 1,5-2 millió forint, biztonság fontos,valamint a kislányunk miatt a 4-5 ajtó kritérium és nem árt, ha a babakocsi mellé még befér egy-két csomag, és ha lehet ne költsem a fizetésem felét üzemanyagra. Az autót 80-20%-ba város/pályán használom, havonta kb. 1500 km erejéig.
Felmerült bennünk a dízel is. Nem zavar, ha valami idősebb autót tudnál ajánlani. Ami szívem nagy vágya az egy e39-es 530d Bmw, de félő hogy ezt nem tudnánk fent tartani így marad álom. Néztünk 156-os Alfákat (akár sw-t) is, de a törésteszt eléggé elrettentett minket tőle. Amennyiben van ötleted, kérlek, oszd meg velünk, mert jelenleg ott tartunk, hogy nincs autó ami megfelel a kritériumainknak pedig sorra hozzuk a kompromisszumokat. Válaszod előre is köszönöm. Üdvözlettel: Kovács Tamás |
Kedves Tamás! Jó embert kérdezel, mert az E39 nekem is nagy vágyam, de az 530d-t, főleg automata váltóval és ennyi évesen, nem kockáztatnám meg. Egy benzines 523i vagy 528i, benne autógázzal sokkal kevesebb kiadást tartogat és nem zabál olyan sokat, mint hiszik (8-14 liter kb.). Szerintem a 2002-től gyártott Nissan Primera formája elég izgalmas, legalábbis nem tucatautó, mégis megbízható, tágas és az 1,6 vagy 1,8 literes benzinessel (átlag 9 liter) nem eszi le a hajad.
A modern dízelek újonnan csudajók, használtan nem annyira, egy porlasztócsúcs-cserén hengerenként 100 ezer forintért nem szabad megbántódni. Az Alfa 156 meghálálja a törődést, de erősen igényli is, amit én nem díjazok egy alapvetően használati tárgyban. Szerintem praktikus és eredeti autó a megbízható Ford Fusion, de abból meg elég sok fut.
Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Nagy dilemmámban szeretném kérni a segítséged. Boldog tulajdonosa vagyok egy E30-as ’86-os 316BMW-nek amit kerek öt éve „nézegetek” a garázsban, mindig is sajnáltam eladni, még jobban sajnálnám azonban állásában tönkremenni látni.
Most jutottam el odáig, hogy mégis megválnék tőle. Ismerőseim lebeszélnének, mások bíztatnak, az igazság az, hogy nincs szükségem az autóra. Fogalmam sincs, mennyit érhet, nem szeretném elherdálni, viszont nagyon gyanús, hogy egyre többen érdeklődnek iránta! Tudnál nekem segíteni, hogy mi az a reális ár amivel én is és a leendő tulajdonos is jól jár? Amúgy az autónak semmi baja, egyszer hátulról belementek, ennyi kára volt. Kevés km, garázs, érvényes műszaki, semmi rozsda, lakk is rendben. Köszi a segítséged! Várom válaszod,szép napot! |
Kedves Babi! Egy igazán szép állapotú E30-as BMW-ért 380-450 ezer Ft közötti árat tartanék reálisnak, magas kora miatt szerintem nem adnak érte félmilliót vagy annál többet. Nagyon fontos, hogy rendszeresen járasd, hetente egyszer legalább menj vele mondjuk 20-30 kilométert, lehetőleg ne csak városban. Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Autót keresek, inkább, sőt főleg a városban használnám, a nagy csomagtartó nem annyira fontos. Mivel a gyerekeim már nagyok, így ritkán megyek 4 fővel. Ők csak arra tartanak igényt, hogy néha a suli felé reggel elvigyem őket. Dízelem meg sosem volt, ezért egy picit félek tőle, de nem tudományos alapon. Viszont a családban ez lenne az egyetlen autó, így azért az fontos hogy 4 felnőtt elférjen. 1,5 milla körül szeretnék venni valamit. Tudnál segíteni abban, hogy használt autóban mi a legjobb. Corolla, Astra, Octavia, Focus, F50, ezekben gondolkodtam, de tök hülye vagyok hozzá. Köszönöm, ha tudsz adni néhány ötletet! |
Kedves Gábor! Mivel nem mész sokat, a dízelekkel kár kockáztatni, marad a benzines vagy a literenként 160 Ft körüli üzemanyaggal kisebb költséggel üzemeltethető benzin-gázos autó. Az Astra, az Octavia és a Focus mellett szól, hogy nagyobb a választék, több esély van jót találni, mint a Corollából, viszont tovább is tart.
A Corolla 1.4 városban kb. 9, az 1,6-os 10 litert fogyaszt élénken haladva, mindkettő nagyon jó motor a maga nemében. G Astrából nem érdemes 1,6 literest venni, mert nagyobb eséllyel eszi az olajat, mint az 1,4-es, amely temperamentumos és takarékos is. Aki csalódik egy márkában, utána könnyen vesz Toyotát, mert az ugye nem hagyja ott, de a kényelme, térkínálata nem emeli a többiek fölé, csak a hajtáslánc. A Corolla azonos áron rosszabb állapotú, mert jobb az értéktartása.
Most, hogy összekuszáltam a szálakat, ha a Te pénzedet a saját autómra költeném, akkor 1,6-os Focust vennék vagy 1,4 literes Octaviát, 1,6 literes Skodát a fogyasztása miatt semmiképp. Fontos, hogy a 2002-es évjárattól 2005-ig kapható Focust keresd, ezt az első fényszóróbura alá költöztetett indexről ismered fel, a korábbié a lökhárítóban van.
A G Astra akkor jó, ha a gazdaságosság mindenekelőtt: ez is megbízható, jól megy az 1.4 és keveset fogyaszt, a Fordénál nagyobb a csomagtere, de az Octavia összességében komfortosabb, a Focus pedig jobb autó. Az F50-et nem tudtam azonosítani. Te nem írtad, de egy Daewoo/Chevrolet Lacetti 1.4 vagy Dacia Logan 1.4 nagyon kevés kilométerrel, adott esetben garanciával is kijön 1,5 millió forintból, mindenképp megfontolandók.
Astra, Lacetti, Octavia tesztet itt találsz . Használtként Astra G és Focus I cikk a linken. A törésnyomokról itt írunk Ez pedig egy használtteszt a Corolláról . Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Családos és PAKOLÓS emberként, szeretnék egy egyterűt venni 1.5 millióig, de max 1.7. Leginkább a Zafira tetszik, de nem zárkózom el egyik márkától sem. A lényeg, hogy megbízható legyen. Évi max. 15 000 km-rel, és 8 l körüli fogyasztással számolva. Persze a szervizköltséget a minimálisra csökkentve. A francia autóktól tartok főleg a dízelektől. Melyik típust, motort tudná ajánlani? Magánszemélytől biztosabb vásárolni, ugye? Köszönöm segítségét. Üdvözlettel, Tamás |
Kedves Tamás!
Szerintem érdemes volna megnézni a Partnert és a Berlingót, mert ezek alapjában véve haszonjárművek, tehát sokat kibírnak, de elég kényelmesek családi autóként és a megjelölt összegből 3-4 éveset is kap.
A modern dízeleket, ki tudja, mennyi kilométerrel, én sem venném meg használtan, de a kamrás szívódízel, az 1,9D kevesebb hibalehetőséget tartogat, hosszú életű, takarékos motor, de közel nem olyan erős, mint a 2.0 HDI. Az 1.4 75 LE sokkal gyengébb, mint a 110 lóerős 1.6, de csak fél literrel takarékosabb: 8 illetve 8,5 liter körüli az átlaguk.
Hasonló autó másfélmillióért az Opel Combo , szintén orbitális csomagtérrel, de variálhatóságot és 5+2 ülést nem nyújt, szemben Zafirával. A Zafira A kimondottan ajánlott autó, de nem az egyedüli üdvözítő megoldás. Kevésbé ismert a Kia Carens, amely nem egy csinos darab, de korrekt autó. Autót személy szerint csak magánszemélytől vennék, illetve márkakereskedésből. Murvás-faházas telepről azért nem, mert nem bízom benne, hogy ügyesebb vagyok a neppereknél. Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! 30 éve vezetek, de eddig csak Trabantjaim voltak. Most végre lecserélhetem az 1,1-es Trabimat, de más márkákban járatlan vagyok. 1,5 millióig szeretnék egy használt kocsit venni. Főleg városban használnám, csak néha megyek hosszabb útra. Fontos a megbízhatóság, hogy ne hagyjon cserben, és ne legyen drága a fenntartása, mert nyugdíjas vagyok. Ne legyen túl nagy, hogy parkolni tudjak vele, de belül elég tágas ahhoz, hogy elférjenek benne az unokáim (2 gyerekülés, és középen a legnagyobb gyerek, ülés nélkül.) Eddig két márkával barátkoztam, a Skodával és az Opellel, de ha mást ajánl, azt is köszönöm. Kérem adjon tanácsot! Üdvözli: Szabó Istvánné |
Kedves Szabó Istvánné! Nagyon nagy ugrás lesz előre, bármilyen autót is választ. Az 1,4 literes, 75 lóerős Dacia Logant ajánlom, mind a fenntartási költségei, mind a tágassága, belső szélessége, kényelme, a parkolást megkönnyítő jó áttekinthetősége miatt igen praktikus és megbízható típus.
Az F Astra illetve az Asztra Classic I vagy a későbbi Astra G/Astra Classic II is megfelel mindezen elvárásoknak, de a Nissan Almerát is vegye figyelembe a mérlegeléskor.
Gyakran ajánlom a Skoda Fabiát, de ebben az esetben nem, mert szerintem bajosan fér el két gyermekülés plusz egy személlyel hátul. Az Octaviával pedig nehéz megállni, mert annyira magas a fara és elég hosszú is.
Nagy a választék a strapabíró és tágas Daewoo/Chevrolet Lacettiből, itt azonban figyelni kell rá, hogy az 1,4-es benzines motort vegye (a forgalmiból tudja azonosítani), mert a többi torkosabb. Összességében vagy Logan, vagy Lacetti a javaslatom. Előbbi a költségek és a méret terén van előnyben, utóbbi vonzóbb, szerethetőbb autó, amit nagyon megérdemel a trabantos évek után. Üdvözlettel, Szörényi András
Kedves András! Régi Peugeot 405-öm szeretném lecserélni, és találtam egy képeken szimpatikusnak mondható, és pénztárcámnak is megfelelő autót. Ez egy Skoda Octavia Combi 1,9-es, gyári tuninggal, és így 117 lóerős. Automata váltós, és már régóta gondolkozom, hogy azt szeretnék, de annyi mindent mondanak az automata váltóval kapcsolatban, hogy egy kicsit tartok tőle. Meddig bírja, ha elromlik, akkor óriási javítási költségek, illetve a fogyasztás. 2001-es évjárat, és óra szerint 168ezer km van benne. Szeretném a véleményed kikérni, hogy mire számíthatok ezzel kapcsolatban, illetve mik a típushibái, amire figyelnem kellene. Köszönöm |
Kedves Károly!
Ezt a modellt nem sikerült azonosítanom a megadottak alapján, tudomásom szerint nincs gyári tuningos motor az Octaviához, sem dízel, sem benzines. Az Octavia Combi mint típus jó választás, megbízható, ésszerű költséggel fenntartható autó. Az óra szerinti állás abból a szempontból jó, hogy nem 100 ezer alatt mutat, de vezetett, lehetőleg szervizszámlákkal is megtámogatott szervizkönyv nélkül nincs sok jelentősége, egy dízel sokkal többet is futhatott. Az 1,9-es hengerűrtartalom alapján dízelről lehet szó, az a motor tartós és nagyon keveset fogyaszt, ha már nem benzin-gázos autó, akkor az 1.9 TDI jó lehet.
Az automata valóban növeli a rizikót, mert kevesen értenek hozzá és a váltójavítás, akár kézi, akár automata, nem olcsó mulatság, de rendszeres olajcserével és kíméletes használattal nem kell rettegni az automatától. Meg lehet kockáztatni, de mivel ez egy tuningolt verzió, én inkább keresnék egy chipelés nélküli kézi váltóst, abból is van választék vagy megvenném a gyári 110 lóerős TDI-t.
Üdvözlettel, Szörényi András