Racionális, mindennapokra alkalmas ajánlatok gyűjtése helyett most az extrém találatok után túrtuk fel a Vezess.hu használt autó keresőjét. Képzeletben végtelen mennyiségű elkölthető pénzzel csak a villantási faktort, az egyediséget tartottuk szem előtt.
Nincs határ korban, árban, teljesítményben, köbcentiben, de érdekes mód a választás így sem könnyű. Főleg, ha csak egy darabot engedélyez a frissen dörzsölt teáskannából előbújt dzsinn. Ízlés és stílusérzék, ezek a döntő tényezők, és ezek sokszínűségét alapul véve igencsak cifra találatokat sikerült beválogatni.
Angol arisztokrata
Elsőként a veteránosokat szólítjuk meg egy Jaguar Mark V képeivel. A mindössze három évig 1948-51 között gyártott típus ma minden tekintetet magára vonz, ha a féltő tulaj esetleg utcára merészkedik vele. A soros hathengeres motorral felszerelt típusból több mint 10.000 darab készült, de nem kell aggódni, valószínűleg egy sem jön majd velünk szemben az utakon.
Amerikai tahó
Erős váltás, de a Hummer H1 szintén belefér az álomválogatásba. Pökhendi, feltűnő, törtető, és pont ez adja az eredeti, katonai célokra kifejlesztett gép zamatát. Ez még nem egy elkorcsosult krómhegy, ami csak a kivagyiság kifejezési eszköze. Komoly, vérbeli terepjáró, közvetlen gyökerekkel a hadviselés felé. Az M998 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV vagy Hum-Vee, ahogy a hadsereg hívta) már bőrüléssel, LCD kijelzővel érkezett a tulajdonosokhoz, viszont a fegyverek rögzítési pontjai, és a légi szállításhoz használt függesztési pontok még ott díszelegnek a H1-esen. 2,2 méter széles, 60 km/órával simán legyűr egy betonfalat, nem csoda, hogy Arnold Schwarzenegger lobbizta ki a civil változatot még Terminátor életszakaszában, 1992-ben.
A kiszemelt eladó típussal komoly bevetési egységet, és akár a hozzájuk tartozó motyót is elszállíthatjuk. A V8-as 6500 köbcentis dízelmotorral felszerelt monstrum ára, akárcsak betonfallal szembeni viselkedése, korántsem baráti, így használtat 15 milliót kérnek érte. Igaz, a szűk vevőkört ismerve ez valószínűleg alkuképes, és ilyen csodálattal vegyes rémületet, felháborodást egy jármű sem vált ki a többi közlekedőből.
Izomautó és filmsztár
Amerikánál maradunk, mert szinte az összes tengerentúlról érkező autó különlegességnek számít hazánkban. Viszont akad olyan, amire itthon, odaát egyaránt mély vággyal átitatott áhítattal tekintetenk a rajongók. Ilyen a Chevrolet Camaro SS. A legújabb izmos Chevy nagyszerűen ült fel a Ford Mustang keltette muscle car retróhullámra. Friss, modern, de megőrizte a klasszikus elődök stílusjegyeit, V8-asa szívhez szólóan rotyog és üvölt, leolvad tőle az udvariasság, ebben ülve mindenki vidéki tahóként kurjantva füstöl gumit. Mi is, próbáltuk, és elvarázsolt a Camaro. Az élmény így, használtan, teljes Transformers díszruhában 12 millió, ami a különlegességi faktort vizsgálva nem versenyképtelen ár, hasonlóan erős, jóval unalmasabb német sportgépek bő milliókkal többért kínálják magukat.
A sportautók német klasszikusa
Ha már német vasak, nos ezek között is akad figyelemre méltó darab a kínálatban. Méghozzá egy az igazi léghűtéses 911-esek közül. A keményvonalas Porsche hívők vágyálma ez a 964-as kódjelű generáció. Itt még nincs trükkösen utastérbe vezetett, jól megkomponált motorhang, mindent visszafogó, szabályzó elektronika. Van viszont 3,6 literes boxermotor, természetes ércességgel üvöltő hanggal, 250 lóerővel. Lehet, hogy a mai felpaprikázott kompaktok elérik ezt a szintet teljesítményben, de élményben sosem versenyezhetnek a farmotoros német ikonnal. Ez a Győrben található, teljesen felújított darab 8,5 millióért vihető haza. Ha abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennyit költsünk a vezetés élvezetére, érdemes elgondolkodni rajta, az új autók között ennyi pénzből maximum egy Toyota GT-86, vagy Mazda MX-5 jönne ki, kevesebb lóerővel, kevesebb történelmi múlttal.