Racionális, mindennapokra alkalmas ajánlatok gyűjtése helyett most az extrém találatok után túrtuk fel a Vezess.hu használt autó keresőjét. Képzeletben végtelen mennyiségű elkölthető pénzzel csak a villantási faktort, az egyediséget tartottuk szem előtt.

Nincs határ korban, árban, teljesítményben, köbcentiben, de érdekes mód a választás így sem könnyű. Főleg, ha csak egy darabot engedélyez a frissen dörzsölt teáskannából előbújt dzsinn. Ízlés és stílusérzék, ezek a döntő tényezők, és ezek sokszínűségét alapul véve igencsak cifra találatokat sikerült beválogatni.

Angol arisztokrata

Elsőként a veteránosokat szólítjuk meg egy Jaguar Mark V képeivel. A mindössze három évig 1948-51 között gyártott típus ma minden tekintetet magára vonz, ha a féltő tulaj esetleg utcára merészkedik vele. A soros hathengeres motorral felszerelt típusból több mint 10.000 darab készült, de nem kell aggódni, valószínűleg egy sem jön majd velünk szemben az utakon.

Katonai gének, robusztus megosztó külső ez a Hummer H1!

Ez a Jaguar már olcsóbb nem lesz, FIVA minősítéssel csak nőhet az ára

Ez a Jaguar már olcsóbb nem lesz, FIVA minősítéssel csak nőhet az ára

A képeken látható eladó darab a történelem gyönyörűen konzervált darabja, hiánytalan, újszerű állapotban várja leendő gondviselőjét. A rendkívül jó állapotról a FIVA minősítés tesz tanúbizonyságot. Ez nemzetközi, független igazolás az autó muzeális értékét illetően. A Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség, mint a FIVA nemzeti képviselete, 2001. óta jogosult FIVA minősítés elvégzésére. Ezzel a jogosultságával 2007. óta él és a mai napig közel 200 jármű kapott ilyen bizonyítványt.  

Amerikai tahó

Szerszámkészlet is jár az angol veteránhoz

Szerszámkészlet is jár az angol veteránhoz

Szerszámkészlet is jár az angol veteránhoz


Erős váltás, de a Hummer H1 szintén belefér az álomválogatásba. Pökhendi, feltűnő, törtető, és pont ez adja az eredeti, katonai célokra kifejlesztett gép zamatát. Ez még nem egy elkorcsosult krómhegy, ami csak a kivagyiság kifejezési eszköze. Komoly, vérbeli terepjáró, közvetlen gyökerekkel a hadviselés felé. Az M998 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV vagy Hum-Vee, ahogy a hadsereg hívta) már bőrüléssel, LCD kijelzővel érkezett a tulajdonosokhoz, viszont a fegyverek rögzítési pontjai, és a légi szállításhoz használt függesztési pontok még ott díszelegnek a H1-esen. 2,2 méter széles, 60 km/órával simán legyűr egy betonfalat, nem csoda, hogy Arnold Schwarzenegger lobbizta ki a civil változatot még Terminátor életszakaszában, 1992-ben.

A kiszemelt eladó típussal komoly bevetési egységet, és akár a hozzájuk tartozó motyót is elszállíthatjuk. A V8-as 6500 köbcentis dízelmotorral felszerelt monstrum ára, akárcsak betonfallal szembeni viselkedése, korántsem baráti, így használtat 15 milliót kérnek érte. Igaz, a szűk vevőkört ismerve ez valószínűleg alkuképes, és ilyen csodálattal vegyes rémületet, felháborodást egy jármű sem vált ki a többi közlekedőből.

Izomautó és filmsztár

Katonai gének, robusztus megosztó külső ez a Hummer H1!

Katonai gének, robusztus megosztó külső ez a Hummer H1!

Katonai gének, robusztus megosztó külső ez a Hummer H1!


Amerikánál maradunk, mert szinte az összes tengerentúlról érkező autó különlegességnek számít hazánkban. Viszont akad olyan, amire itthon, odaát egyaránt mély vággyal átitatott áhítattal tekintetenk a rajongók. Ilyen a Chevrolet Camaro SS. A legújabb izmos Chevy nagyszerűen ült fel a Ford Mustang keltette muscle car retróhullámra. Friss, modern, de megőrizte a klasszikus elődök stílusjegyeit, V8-asa szívhez szólóan rotyog és üvölt, leolvad tőle az udvariasság, ebben ülve mindenki vidéki tahóként kurjantva füstöl gumit. Mi is, próbáltuk, és elvarázsolt a Camaro. Az élmény így, használtan, teljes Transformers díszruhában 12 millió, ami a különlegességi faktort vizsgálva nem versenyképtelen ár, hasonlóan erős, jóval unalmasabb német sportgépek bő milliókkal többért kínálják magukat.

A sportautók német klasszikusa

Ha már német vasak, nos ezek között is akad figyelemre méltó darab a kínálatban. Méghozzá egy az igazi léghűtéses 911-esek közül. A keményvonalas Porsche hívők vágyálma ez a 964-as kódjelű generáció. Itt még nincs trükkösen utastérbe vezetett, jól megkomponált motorhang, mindent visszafogó, szabályzó elektronika. Van viszont 3,6 literes boxermotor, természetes ércességgel üvöltő hanggal, 250 lóerővel. Lehet, hogy a mai felpaprikázott kompaktok elérik ezt a szintet teljesítményben, de élményben sosem versenyezhetnek a farmotoros német ikonnal. Ez a Győrben található, teljesen felújított darab 8,5 millióért vihető haza. Ha abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennyit költsünk a vezetés élvezetére, érdemes elgondolkodni rajta, az új autók között ennyi pénzből maximum egy Toyota GT-86, vagy Mazda MX-5 jönne ki, kevesebb lóerővel, kevesebb történelmi múlttal.

A Porsche 911 (964) belseje még mai szemmel is megállja a helyét

A Porsche 911 (964) belseje még mai szemmel is megállja a helyét

A felsorolt példák esetén eltekintettünk a fenntartás okozta nyűgtől, az autók által elnyelt súlyos százezrektől, millióktól, ha már álom, legyen kövér alapon. A lista természetesen nem teljes körű, ha ön talál olyan autó keresőnkben, amitől meglágyul a szíve, és feltörné érte a családi malacperselyt, ne habozzon írja meg nekünk a hozzászólások között!