A Renault Vel Satis egy évtizeddel ezelőtt, már minden olyan poént lelőtt, amire büszkék a mai autómárkák. Az automata, indulásnál gázadásra oldó rögzítőfék, memóriás ülések, beszélő fedélzeti számítógép, és motorosan záródó csomagtartó mind-mind elérhető volt 2003-ban is. Mára pedig ez a luxus már egymillió forint körül is elérhető. Csak legyen mivel etetni.
Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően szinte már kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.
Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.
Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.
Fotó megosztása:
Rágcsálószerű tekintet
Rágcsálószerű tekintet
Fotó megosztása:
A Vel Satis hosszú és magas
A Vel Satis hosszú és magas
Fotó megosztása:
Csomagtartójának kilincse maga a Renault embléma
Csomagtartójának kilincse maga a Renault embléma
Fotó megosztása:
Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.
Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.
Fotó megosztása:
Bálnaszilák az orron
Bálnaszilák az orron
Fotó megosztása:
Bálnaszilák az orron
Bálnaszilák az orron
Fotó megosztása:
Az első íveket szokás parkolás közben leradírozni, a fura forma miatt
Az első íveket szokás parkolás közben leradírozni, a fura forma miatt
Fotó megosztása:
Elegáns index, apró visszapillantó tükör
Elegáns index, apró visszapillantó tükör
Fotó megosztása:
3,5 literes, V6-os benzinmotor. Finom, de szomjas jószág.
3,5 literes, V6-os benzinmotor. Finom, de szomjas jószág.
Fotó megosztása:
Érdekesen nyíló csomagtartó
Érdekesen nyíló csomagtartó
Fotó megosztása:
Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét
Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét
Fotó megosztása:
Visszatérő motívum
Visszatérő motívum
Fotó megosztása:
Már tíz éve sem kellett benzinszagúvá válni egy tankolásnál
Már tíz éve sem kellett benzinszagúvá válni egy tankolásnál
Fotó megosztása:
Nagyra nyílik...
Nagyra nyílik...
Fotó megosztása:
...de mégsem gigászi a csomagtartó. Csak hatalmas.
...de mégsem gigászi a csomagtartó. Csak hatalmas.
Fotó megosztása:
Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések
Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések
Fotó megosztása:
Rekeszek, fiókok hada mindenfelé
Rekeszek, fiókok hada mindenfelé
Fotó megosztása:
Mind a négy ablak automata
Mind a négy ablak automata
Fotó megosztása:
Elektromos kézifék, amely megállásnál behúz, indulásnál old
Elektromos kézifék, amely megállásnál behúz, indulásnál old
Fotó megosztása:
Fiók az első ülés alatt is
Fiók az első ülés alatt is
Fotó megosztása:
Ezernyi villanymotor mozgatja a bőrfotelt
Ezernyi villanymotor mozgatja a bőrfotelt
Fotó megosztása:
Fotelek, nem ülések
Fotelek, nem ülések
Fotó megosztása:
Kulcs nem, csak kártya kell hozzá
Kulcs nem, csak kártya kell hozzá
Fotó megosztása:
Fabetét található a kormányban is
Fabetét található a kormányban is
Fotó megosztása:
A műszerfal nem túl merész, a hagyományos kiosztást követi
A műszerfal nem túl merész, a hagyományos kiosztást követi
Fotó megosztása:
A világ legkényelmesebb kulcsnélküli rendszere a Renault-é
A világ legkényelmesebb kulcsnélküli rendszere a Renault-é
Fotó megosztása:
Igen, beszélni is tud a Vel Satis
Igen, beszélni is tud a Vel Satis
Fotó megosztása:
Klímavezérlő osztály
Klímavezérlő osztály
Fotó megosztása:
Ötfokozatú, tanulékony automata váltó
Ötfokozatú, tanulékony automata váltó
Fotó megosztása:
Intarziás fabetét az utas előtt
Intarziás fabetét az utas előtt
Fotó megosztása:
Pohártartók ugranak elő a faborítás mögül
Pohártartók ugranak elő a faborítás mögül
Fotó megosztása:
Manapság is divatos, de a Renault már tíz éve is tudott ilyet
Manapság is divatos, de a Renault már tíz éve is tudott ilyet
Fotó megosztása:
Mai szemmel talán már elavult a monokrom LCD kijelző, de mindent tud,a mit kell
Mai szemmel talán már elavult a monokrom LCD kijelző, de mindent tud,a mit kell
Fotó megosztása:
Hátsó ajtó. Rekeszek itt is vannak.
Hátsó ajtó. Rekeszek itt is vannak.
Fotó megosztása:
Hatalmas a tér a második sorban is
Hatalmas a tér a második sorban is
Fotó megosztása:
Nemcsak az első, hanem a hátsó ülés alá is került fiók
Nemcsak az első, hanem a hátsó ülés alá is került fiók
Fotó megosztása:
A hátsó utasok kedvükre szabályozhatják hová és mennyit kérnek a szellőzésből
A hátsó utasok kedvükre szabályozhatják hová és mennyit kérnek a szellőzésből
Fotó megosztása:
Hajtogatható fejtámla
Hajtogatható fejtámla
Fotó megosztása:
Nem a B-oszlopban, hanem az ülésben kapott helyet a biztonsági öv
Nem a B-oszlopban, hanem az ülésben kapott helyet a biztonsági öv
Fotó megosztása:
A motorháztetőt gázteleszkópok emelik a magasba
A motorháztetőt gázteleszkópok emelik a magasba
Fotó megosztása:
Mindössze ennyi látszik a V6-os blokkból
Mindössze ennyi látszik a V6-os blokkból
Fotó megosztása:
Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.
Tágas, kényelmes, erős, stílusos. Manapság pedig már olcsó is.
A Vel Satist – a név a „velocity” és a „satisfaction” szavakból áll össze – a Renault 2002 és 2009 között gyártotta, ez idő alatt durván 62 ezer darab készült a megosztó külsejű, de tagadhatatlanul tágas, és pazar berendezésű csúcsmodellből. Kétféle benzines, és háromféle dízelmotorral volt kapható, soros négyhengeres, illetve V6-os motorokkal.
Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét
Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét
Az autó tulajdonosa 2,5 éve használja ezt a példányt, akkor 8 évesen vette vidéken egy úrtól, aki nagyon vigyázott az autóra. Garázsban tartotta, ritkán járt vele, akkor volt az órában 101000 km. Hogy valaha visszatekerték-e, nem tudja, de vásárláskor 8 darab Vel Satist nézett végig személyesen, és kívül-belül toronymagasan ez a darab volt a legjobb állapotban – és egyébként korához képest ez is került a legtöbbe. Nem véletlenül.
Gondok, bajok
Vásárláskor minden elektromos és mechanikus kütyü működött benne, kivéve a fényszórómosót (azóta az
Adatlap
Használt autó: Renault Vel Satis 3,5 V6
Motor |
3498 cm3, Benzin, V6 |
Teljesítmény |
241 LE |
Nyomaték |
330 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,3 sec |
Végsebesség |
235 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
11,5 l / 100 km |
is szépen működik). Egy bosszantó dolog történt, az első ajtók nyitását hol érzékelte, hol nem. Nyitáskor ilyenkor nem gyulladt ki a belső világítás, nem szólt – igen beszél is a Vel Satis -, ha égve maradt a fényszóró, de ennél sokkal rosszabb, hogy nem mindig nyílt ki a zár gombnyomásra. Aztán meg nem mindig záródott be. Így a két első ajtó zárját cserélni kellett, de szerencsére azóta ez is rendben van.
A tulajnak korábban volt egy 3 literes V6 Lagunája – igazi márkahű, magyar háziasszony :) -, az ette az olajat, nagyjából 2-3 ezer kilométerenként egy fél litert. Ez is kér néha, 4-5 ezrenként 2-3 decit. A szervizben mindkettőre azt mondták, nem kell vele foglalkozni.
A külső hőmérő újabban indulás után néha lemegy -20 fokig – igen, júniusban – , aztán beáll az igazi értékre, ez érthetetlen. Más, a tapasztalatok szerint francia autóknál jó eséllyel előforduló elektromos baj eddig nem jelentkezett.
A Vel Satis hosszú és magas
A Vel Satis hosszú és magas. Utóbbi a menetstabilitásnak nem, de a kényelemnek nagyon jót tesz.
Pár alkatrészárat összeszedtünk, hogy nagyjából milyen összegekre számíthat a Renault Vel Satis tulajdonos, ha valamit cserélni kell:
Első lengéscsillapító |
23 700 Ft |
Fényszóró / db |
9833 Ft |
Olajszűrő |
1009 Ft |
Első fékbetét / féktárcsa |
8990 / 15116 Ft |
Vízpumpa |
15060 Ft |
Vezérlés készlet |
51 890 Ft |
Ugye, jók ezek az árak? Nézzen be Ön is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!
Komfort
A manuálisan is kapcsolható ötfokozatú automatikus váltó igazodik a vezetési stílushoz, ha jobban odalép neki az ember, jobban kihúzatja, utána, ha kevésbé, akkor szépen felváltogat hamar. Nagyon kellemes, szerethető dolog ez a figyelmesség. Az ablakokat kívülről gombnyomásra felhúzza, tolatáskor bekapcsolja a belső keringetést, a külső tükrök és az első ülés pozíciója a kártyára programozható, így amelyik kártyát használják, annak megfelelő pozíció áll be.
Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések
Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó, fűthető ülések
Az utastérben és az ajtókban, ülés alatt egy csomó tárolórekesz található. A kézifék elektromos kapcsolóját maximum vontatáskor kell használni, a motor leállításakor automatikusan behúzza, indítás után finom gázadáskor kiengedi. Az automatikus váltó még emelkedőn sem engedi visszagurulni az autót. Az esőérzékelő ablaktörlő és a sötétedésre bekapcsoló Xenon fényszórók az Initiale felszereltség részei.
A fabetétes kormány, a műszerfal és ajtók kellemes látványt nyújtanak az első fotelokból. Az első – fűthető – bőrüléseknek nemcsak a háttámla szögét, de a háttámla görbületét is lehet állítani az ülések oldalán található mikrokapcsolókkal. Nem is ülések ezek, hanem kényelmes bőrfotelek.
Fabetét található a kormányban is
Fabetét található a kormányon, az ajtók díszítésében és a váltókaron is
Motor
A Renault nem bízta a véletlenre a csúcsmodell hajtásláncát, japán automatikus váltó és Nissan motor
került a Vel Satis motorházteteje alá. A 3,5-literes motor az amerikai „Ward’s Autoworld” magazin listája szerint 2002-től 2006-ig a legjobb 10 motor között foglalt helyet:
A magazin szubjektív és objektív szempontokat is figyelembe vesz, úgy mint teljesítmény, nyomaték, zaj, vibráció, stb. Ugyanez a motor került – eltérően hangolt elektronikával – többek között a Nissan 350Z, Murano és Infiniti G35 modellekbe is. Vezetés közben érdemes odafigyelni a finom gázkezelésre, mert az autó hajlamos fürgébben indulni, mint ahogy azt szeretnénk, és a fék is érzékenyebb az átlagnál.
A fogyasztáson nincs mit szépíteni, városban, amikor néha dugókban is kell ácsorogni 13 liter körül fogyaszt, autópályán 9,5-10,5 között, a klíma nem oszt, nem szoroz. A vegyes fogyasztás így 11-12 liter körül alakul, de a 241 lóerőnek és a hatalmas, tágas kasztninak ez az ára.