A Renault Vel Satis egy évtizeddel ezelőtt, már minden olyan poént lelőtt, amire büszkék a mai autómárkák. Az automata, indulásnál gázadásra oldó rögzítőfék, memóriás ülések, beszélő fedélzeti számítógép, és motorosan záródó csomagtartó mind-mind elérhető volt 2003-ban is. Mára pedig ez a luxus már egymillió forint körül is elérhető. Csak legyen mivel etetni.

Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően szinte már kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.

Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.

Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.

Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.

Tágas, kényelmes, erős, stílusos. Manapság pedig már olcsó is.

A Vel Satist – a név a „velocity” és a „satisfaction” szavakból áll össze – a Renault 2002 és 2009 között gyártotta, ez idő alatt durván 62 ezer darab készült a megosztó külsejű, de tagadhatatlanul tágas, és pazar berendezésű csúcsmodellből. Kétféle benzines, és háromféle dízelmotorral volt kapható, soros négyhengeres, illetve V6-os motorokkal.

Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét

Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét

Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét


Az autó tulajdonosa 2,5 éve használja ezt a példányt, akkor 8 évesen vette vidéken egy úrtól, aki nagyon vigyázott az autóra. Garázsban tartotta, ritkán járt vele, akkor volt az órában 101000 km. Hogy valaha visszatekerték-e, nem tudja, de vásárláskor 8 darab Vel Satist nézett végig személyesen, és kívül-belül toronymagasan ez a darab volt a legjobb állapotban – és egyébként korához képest ez is került a legtöbbe. Nem véletlenül.

Gondok, bajok

Vásárláskor minden elektromos és mechanikus kütyü működött benne, kivéve a fényszórómosót (azóta az

Adatlap

Használt autó: Renault Vel Satis 3,5 V6

Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.
Motor 3498 cm3, Benzin, V6
Teljesítmény 241 LE
Nyomaték 330 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,3 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 11,5 l / 100 km

is szépen működik). Egy bosszantó dolog történt, az első ajtók nyitását hol érzékelte, hol nem. Nyitáskor ilyenkor nem gyulladt ki a belső világítás, nem szólt – igen beszél is a Vel Satis -, ha égve maradt a fényszóró, de ennél sokkal rosszabb, hogy nem mindig nyílt ki a zár gombnyomásra. Aztán meg nem mindig záródott be. Így a két első ajtó zárját cserélni kellett, de szerencsére azóta ez is rendben van.

A tulajnak korábban volt egy 3 literes V6 Lagunája – igazi márkahű, magyar háziasszony :) -, az ette az olajat, nagyjából 2-3 ezer kilométerenként egy fél litert. Ez is kér néha, 4-5 ezrenként 2-3 decit. A szervizben mindkettőre azt mondták, nem kell vele foglalkozni.

A külső hőmérő újabban indulás után néha lemegy -20 fokig – igen, júniusban – , aztán beáll az igazi értékre, ez érthetetlen. Más, a tapasztalatok szerint francia autóknál jó eséllyel előforduló elektromos baj eddig nem jelentkezett.

A Vel Satis hosszú és magas

A Vel Satis hosszú és magas

A Vel Satis hosszú és magas. Utóbbi a menetstabilitásnak nem, de a kényelemnek nagyon jót tesz.

Pár alkatrészárat összeszedtünk, hogy nagyjából milyen összegekre számíthat a Renault Vel Satis tulajdonos, ha valamit cserélni kell:

 Első lengéscsillapító  23 700 Ft
 Fényszóró / db  9833 Ft
 Olajszűrő  1009 Ft
 Első fékbetét / féktárcsa  8990 / 15116 Ft
 Vízpumpa  15060 Ft
 Vezérlés készlet  51 890 Ft

Ugye, jók ezek az árak? Nézzen be Ön is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!

Komfort

A manuálisan is kapcsolható ötfokozatú automatikus váltó igazodik a vezetési stílushoz, ha jobban odalép neki az ember, jobban kihúzatja, utána, ha kevésbé, akkor szépen felváltogat hamar. Nagyon kellemes, szerethető dolog ez a figyelmesség. Az ablakokat kívülről gombnyomásra felhúzza, tolatáskor bekapcsolja a belső keringetést, a külső tükrök és az első ülés pozíciója a kártyára programozható, így amelyik kártyát használják, annak megfelelő pozíció áll be.

Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések

Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések

Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó, fűthető ülések

Az utastérben és az ajtókban, ülés alatt egy csomó tárolórekesz található. A kézifék elektromos kapcsolóját maximum vontatáskor kell használni, a motor leállításakor automatikusan behúzza, indítás után finom gázadáskor kiengedi. Az automatikus váltó még emelkedőn sem engedi visszagurulni az autót. Az esőérzékelő ablaktörlő és a sötétedésre bekapcsoló Xenon fényszórók az Initiale felszereltség részei.

A fabetétes kormány, a műszerfal és ajtók kellemes látványt nyújtanak az első fotelokból. Az első – fűthető – bőrüléseknek nemcsak a háttámla szögét, de a háttámla görbületét is lehet állítani az ülések oldalán található mikrokapcsolókkal. Nem is ülések ezek, hanem kényelmes bőrfotelek.

Fabetét található a kormányban is

Fabetét található a kormányban is

Fabetét található a kormányon, az ajtók díszítésében és a váltókaron is

Árak

Jelenleg nem sok használt Renault Vel Satis vár új gazdára, amelyek viszont igen, azok 850 ezer és 1,2 millió forint környéki összegért szerepel a hirdetésekben.

 Motor
A Renault nem bízta a véletlenre a csúcsmodell hajtásláncát, japán automatikus váltó és Nissan motor
került a Vel Satis motorházteteje alá. A 3,5-literes motor az amerikai „Ward’s Autoworld” magazin listája szerint 2002-től 2006-ig a legjobb 10 motor között foglalt helyet: 

A magazin szubjektív és objektív szempontokat is figyelembe vesz, úgy mint teljesítmény, nyomaték, zaj, vibráció, stb. Ugyanez a motor került – eltérően hangolt elektronikával – többek között a Nissan 350Z, Murano és Infiniti G35 modellekbe is. Vezetés közben érdemes odafigyelni a finom gázkezelésre, mert az autó hajlamos fürgébben indulni, mint ahogy azt szeretnénk, és a fék is érzékenyebb az átlagnál.

A fogyasztáson nincs mit szépíteni, városban, amikor néha dugókban is kell ácsorogni 13 liter körül fogyaszt, autópályán 9,5-10,5 között, a klíma nem oszt, nem szoroz. A vegyes fogyasztás így 11-12 liter körül alakul, de a 241 lóerőnek és a hatalmas, tágas kasztninak ez az ára.