Miután olvasóink megszavazták, hogy öreg BMW helyett valamilyen használt Ladát vegyen a szerkesztőség, a használtautó-piac mély iszapjában kotorva megtört a lendület. A vételár limitje 100-200 ezer forint, ebből kell olyan autót találni, amely csak fél lábbal van a bontóban.

Nekiálltunk 100 ezer forint körüli használt Ladákat nézni, szerkesztőségi totemállatnak. Mit tud egy benzin-gázos 2107, 99 ezer forintért?

Kéne bele az LPG, 410 forintos benzinnel a legalább 10 literes városi fogyasztás hamar elvenné a kedvünket az autótól

Kéne bele az LPG, 410 forintos benzinnel a legalább 10 literes városi fogyasztás hamar elvenné a kedvünket az autótól

Ladát keresve vörösre néztük a szemünket a használtautó-hirdetési oldalakon. Mivel Ukrajna felől felszippantották az állomány jó részét és rengeteg autónak a korrózió miatt el kellett engedni a kezét, a kínálat szűkös. Ráadásul mi inkább 100, mint 200 ezer forintból szeretnénk megúszni a dolgott és Samara sem jön szóba, mert hiába modernebb, kényelmesebb, takarékosabb autó, minket nem fog meg. Nem hátul hajt, nem jó benne sebességet váltani.

Parasztmerci, kevés vizsgával

Ezért is volt öröm ráakadni egy 1990-es 2107-re. Parasztmerci kéthavi vizsgával, hivatalos benzingáz üzemmel, a Ladákon gyakori vonóhoroggal. Most 99 000 forintos fix áron van fent a neten, de nemrég még 149 000 forintért nézegettük ugyanezt az autót.

a videó a hirdetés után indul

Alább a szerkesztőségi levelezés róla:

Tárgy: Álom Lada, 99 ezer Ft

Ezt ma meg kell nézni! Ha élőben is ilyen gyönyörű, irány Genf, Frankfurt és a Fény Városa! (Szörényi András)

Pont, mint a Zuk volt. Egy istenverte szar, ami soha nem fog menni, és mindenki gyűlölni fogja:-P (Földes Attila)

Gyönyörű, alig rohad. Majd húzlak benneteket Párizsba az elektromos Golffal. (Rácz Tamás)

Mindig ezek a negatív hullámok. (Kovács Miklós)

Az elektromos Golf engem is jobban érdekel. (Nagy Gergely)

Nagyjából 117 ilyen Ladát lehet venni az árából, de ha megpakoljuk a vezérautó csomagtartóját mindenféle földi jóval, a hátsó üléssort pedig dekoratív hoszteszlányokkal, akkor is 113:D (Erdős Norti)

Én nyáron leforgatnám a Pogány Madonnát, ha megvesszük! (Nagy Dénes)

Adom hozzá a füredi szállást és egy hordó kövidinkát! (Szörényi András)

Yeah. Ha a vásárlás mellett döntünk, akkor színt kell vallani. Hányan vállalnánk a jövőben a gyermek felnevelésének, és gondozásának költségeit? (Kovács Miklós)

Büszkén lennék az egyik mostohaapa:) (Erdős Norti)

Köszönöm, nekem már van öreg szarom, én inkább abba tolnám a tallérokat. (Földes Attila)

40 ronggyal beszállok a pelenkába, másodika után. (Szörényi András)

Már látom a cikkeket:-)  Kamu vizsga, 100 ezerért – balekkörkép
A rendőr megint megzsanettozott – a répa rossz oldaláról jelentjük
Kiestem a Ladám alján – hogyan élj túl egy esést 100-nál
Lada ingyen elvihető – ráfizettünk. (Földes Attila)

Ezt mind jól olvasnák és menne a Facebookon is! (Nagy Gergely)

A kocka Ladából a végén akár villanyautót is csinálhatunk, de ha csak feleennyi cikk kijön belőle, már az is jó. 99 ezerért annyira vonzó, hogy elmegyünk megnézni. Pest határában találkozunk az úrral, összetegeződünk. Egy hete vittem lejjebb az árát – mondja a hirdető.

Rozsda, rozsda és kartergáz

Rokonszenves ember, nemrég épült ház, rendezett porta. Apósa bízta meg autója eladásával, ezért szerepel a hirdetésben az első tulajdonostól kitétel. A kocsi éveket állt felbakolva, amíg gazdája Kazahsztánban dolgozott a földgázvezeték építésén. Szerencsére ő nem nyomorodott vagy halt meg a tengizi munkavállalásban.

Balra Gajdán úr, a szakember, én csak reménykedem. A rozsda megette, amíg a kezünk elér

Balra Gajdán úr, a szakember, én csak reménykedem. A rozsda megette, amíg a kezünk elér

Járó motorral vár bennünket a 2107, fülre szépen duruzsol. A motorháztető alatt először a rugótornyokat nézem meg, ránézésre nincsenek szétrohadva. Szomorúbb a helyzet a küszöbbel, amit az eladó el is mondott a telefonban. Nemcsak a külső és a belső küszöb rohadt szét, de az autó alja is, ameddig akna nélkül belátunk. Korrodáltak a csomagtér alatti lemezek is.

Olcsó és ésszerű használt autók

200 ezer Ft körül a Swift a legjobb autó, de van más is, amit érdemes megnézni

200 ezer Ft körül a Swift a legjobb autó, de van más is, amit érdemes megnézni

200 ezer Ft körül a Swift a legjobb autó, de van más is, amit érdemes megnézni


Aki 200-250 ezer forintig néz autót, de velünk ellentétben egy minél józanabb, csekély költséggel fenntartható autóra vágyik, az leginkább is Suzuki Swiftet vegyen! Kicsit többért, 250-300 ezer forinttól kapható a Swift előnyeit kínáló, de masszívabb karosszériájú Wagon R+ (amely légzsákkal, Opel Agilaként négyből három csillagot kapott a törésteszten).

A Suzukin kívül alternatíva minden európai kis vagy kompakt autó, amely tömegével készült, ezért van hozzá olcsó és bontott alkatrész.

Ezen felül a szelekció alapja a rozsdavédelem és az autó kora legyen, mert a futásteljesítmény leginkább az autó korával limitálható.

Jónak jók az öreg japán autók, de ezekről is lerohad a kasztni

Jónak jók az öreg japán autók, de ezekről is lerohad a kasztni

Jónak jók az öreg japán autók, de ezekről is lerohad a kasztni


Telitalálat lehet a Citroën Xsara, mert negyedmilliós kerettel 6-8 évvel fiatalabbakat találni belőle, mint F Astrából, amely szintén értelmes megoldás. Aki Astrát néz, az ugyanezzel a lendülettel kereshet első szériás Vectrát is, amelynek rozsdavédelme pont ilyen silány, viszont az 1,6-os motorral fogyasztása, alkatrészára és mechanikájának megbízhatósága is hasonlóan jó

Negyedmillió forinton belül maradva a farmotoros korszak utáni Škodák közül a Felicia jön szóba. Ha nagy csomagtér kell, akkor ezek kombiján kívül a Ford Escort Turnier is megéri a kutatást, amelyből az 1995-ös modellfrissítés utáni autók a legjobbak, de a rémes vezetőüléstől az autó már az 1992-es átdolgozással megszabadult, amikor az ovális hűtőnyílásra váltott.

Endoszkópos vizsgálat nincs, a motor kopottságát a kartergázból próbáljuk megsaccolni. Kihúzom az olajnívópálcát: minden lelkesedésem dacára látom, hogy pöfékel rendesen, még az olajbetöltő nyílás alól is tolja ki a kartergázt.

Biztatóan működik

Beszállunk, az autónak rögtön akad egy rejtett tartaléka: ötfokozatúra cserélték benne a váltót. Az övért kotorva vízbe nyúlok, úgy látszik, előző nap esett errefelé vagy lemosták a kocsit. Először az eladó vezet, aztán cserélünk. A váltó recsegés nélkül, szépen veszi a fokozatokat, gázadásra nem fullad be a motor, korrekten húz.
 

Ladát többnyire vidéken találni, sok a fővárosi szerkesztőségtől távol meghirdetett autó. Szerencsénk volt, ez a 2107 Pest határában vár vevőre

Ladát többnyire vidéken találni, sok a fővárosi szerkesztőségtől távol meghirdetett autó. Szerencsénk volt, ez a 2107 Pest határában vár vevőre

Egyedül a búgó differenciálmű aggaszt, de egy olajcsere nem a világ és a mechanikához is hozzá tudunk nyúlni, ha cserélni kell. Az autó azon a szinten fékez és kanyarodik, amit egy 24 éves Ladától elvárhatunk. Az első féktárcsáknak alig van válla, érződik a kockán, hogy sokáig jó dolga volt, csak pár éve fordult rosszabbra a sora. A próbaút után az autó még mindig ígéretes.

Még megnézünk párat

Nagy szerencse, hogy hárman mentünk, mert én ott helyben leelőlegezném. Gajdán Miklós viszont felméri, hogy ekkora rozsdás fémtömeget csak úgy lehet egészséges lemezre cserélni, ha egy karosszériás műhelyben a megfelelő pontokon rögzítik a kasztnit. Otthon ehhez nincs hinterland, így viszont elmegy a bódé, ha kivágjuk belőle az egész alját a két ajtóoszlop között.

Gyakorlatilag az autó alját újjá kellene építeni, ami Erdős Norti és Kovács Miklós szűkebb pátriájában, tiszadobi árszinten is akkora kiadás, hogy egyelőre nem csaptunk egymás tenyerébe. Megnézünk még pár autót, de nagyon egyben kell lennie annak a Ladának, amely kiüti nyeregből az ötgangos, hivatalos gázüzemű 2107-est, csupán 99 000 forintért.