Röviden – Használt Smart Forfour (W454) |
Mi ez? |
2004-2006 között gyártott, újonnan hatalmasat bukó, használtan annál érdekesebb kisautó a Mercedes-Benz és a Mitsubishi együttműködésében. |
Mennyibe kerül? |
900 000 forintnál kezdődnek az árak, 1-1,3 millió Ft között találni nagyon ígéreteseket. A behozatal nem nagy kasza, de kint bővebb a választék. |
Melyik motor jó bele? |
A benzinesek közül az 1,1-es sem rossz, de a négyhengeres 1,3 és 1,5 még vonzóbb. Aki a dízellel kockáztat, legalább a 95 lóerőssel tegye, azzal villámgyors a Forfour. |
Mi van helyette? |
Sűrű a mezőny, de csupa konvencionális kisautóból áll. A Colt a természetes alternatíva, erős a 2005 utáni Swift és a nőies Micra K12. Jó vétel az Opel Corsa C. |
Rendhagyó használtautó-bemutató következik, mert ez most a saját sztorink alapján íródott. Egymillió forint körül a feleségemnek vennénk autót, akinek van kiválasztottja: a Ford Focus II. De amíg az 1,2 milliós kettes Focust idevarázsolja a jótündér, Opel Corsa C-ben, 2008 előtti használt Ford Fiestában és egy sokkal kevésbé kézenfekvő autóban is gondolkodunk.
Egymillió forintot sokféle autóra elkölthetünk. Japán technikájával az újonnan nagyot bukó Smart Forfour mai árán izgalmas használt autó
Egymillió forintot sokféle autóra elkölthetünk. Japán technikájával az újonnan nagyot bukó Smart Forfour mai árán izgalmas használt autó
Fotó megosztása:
Semmi köze a farmotoros, turbós és hátul hajtó Smart fortwohoz. Csak az idén bemutatott Forfour-generáció rokona a törpeautónak, az új Renault Twingóval együtt
Semmi köze a farmotoros, turbós és hátul hajtó Smart fortwohoz. Csak az idén bemutatott Forfour-generáció rokona a törpeautónak, az új Renault Twingóval együtt
Fotó megosztása:
Legjobb volna egy szép II-es Focust találni, de ezek drágábbak az 1,2 milliós keretnél. Fogyasztásban jobbak a kisautók, de a Focus nagyon eltalált modell és fenntartása nem viszi a pénzt
Legjobb volna egy szép II-es Focust találni, de ezek drágábbak az 1,2 milliós keretnél. Fogyasztásban jobbak a kisautók, de a Focus nagyon eltalált modell és fenntartása nem viszi a pénzt
Fotó megosztása:
Itthon is van választék a Forfourból, egymillió Ft alatt kaphatók a legolcsóbbak. Alkatrészárai magasabbak, beszerzésük bonyolultabb, mint a népszerű kisautók esetében, ám bontásra sokkal kevésbé lopják a ritka Smartot
Itthon is van választék a Forfourból, egymillió Ft alatt kaphatók a legolcsóbbak. Alkatrészárai magasabbak, beszerzésük bonyolultabb, mint a népszerű kisautók esetében, ám bontásra sokkal kevésbé lopják a ritka Smartot
Fotó megosztása:
2700 eurót 860 000 forintért adnak, plusz az út és a behozatal. minimális regadója ellenére is kérdéses, hogy megéri-e külföldről behozni a Forfourt
2700 eurót 860 000 forintért adnak, plusz az út és a behozatal. minimális regadója ellenére is kérdéses, hogy megéri-e külföldről behozni a Forfourt
Fotó megosztása:
Nem kell a mocsár legmélyére merülni: sok tulaj kötődik a Forfourhoz, gyakran magánszemélyek hirdetik meg jó állapotú autóikat
Nem kell a mocsár legmélyére merülni: sok tulaj kötődik a Forfourhoz, gyakran magánszemélyek hirdetik meg jó állapotú autóikat
Fotó megosztása:
Testvérmodellje a 2004-2013-as Colt. A Mitsubishi szerint 60, a Smart szerint az autók 40 százaléka közös. Az alkatrészek értékében számítva a 60 tűnik hihetőbbnek
Testvérmodellje a 2004-2013-as Colt. A Mitsubishi szerint 60, a Smart szerint az autók 40 százaléka közös. Az alkatrészek értékében számítva a 60 tűnik hihetőbbnek
Fotó megosztása:
Klasszikus: az untertürkheimi gyár tesztpályáján Mercedeseket szoktunk látni, de a Brabus csúcsmodellnek a W454 egyszerűbb kivitelével is kijárt itt a sajtófotó. A Forfour Hollandiában készült
Klasszikus: az untertürkheimi gyár tesztpályáján Mercedeseket szoktunk látni, de a Brabus csúcsmodellnek a W454 egyszerűbb kivitelével is kijárt itt a sajtófotó. A Forfour Hollandiában készült
Fotó megosztása:
Igazán jó az üléshelyzet, az autó nemcsak látványra stabil nemcsak a látványa, hanem a futóműve is. Cserébe a rugózás jó kemény
Igazán jó az üléshelyzet, az autó nemcsak látványra stabil nemcsak a látványa, hanem a futóműve is. Cserébe a rugózás jó kemény
Fotó megosztása:
3752 milliméteres az autó, mint a második generációs Yaris. 2500 milliméteres tengelytávjával tágas az utastér
3752 milliméteres az autó, mint a második generációs Yaris. 2500 milliméteres tengelytávjával tágas az utastér
Fotó megosztása:
Kevesekben merül fel, de nem azért ilyen ritka, mert csapnivaló autó. Újonnan irreálisan drága volt és az egyik legkeményebb kategóriában szállt versenybe a bejáratott Corsák, Puntók, Cliók, Polók ellenében
Kevesekben merül fel, de nem azért ilyen ritka, mert csapnivaló autó. Újonnan irreálisan drága volt és az egyik legkeményebb kategóriában szállt versenybe a bejáratott Corsák, Puntók, Cliók, Polók ellenében
Fotó megosztása:
Testvére, az előző Mitsubishi Colt egyterűsebb, magasabb felépítésű autó és abban is tologatható a hátsó üléspad a 2008-as modellfrissítésig. Akkor a súlycsökkentés és az olcsósítás jegyében kivették
Testvére, az előző Mitsubishi Colt egyterűsebb, magasabb felépítésű autó és abban is tologatható a hátsó üléspad a 2008-as modellfrissítésig. Akkor a súlycsökkentés és az olcsósítás jegyében kivették
Fotó megosztása:
Németországban érdemes körülnézni, csak aztán el ne csábuljunk valami egészen másra. 2500-3000 euró között megkapni a szebb Forfourokat
Németországban érdemes körülnézni, csak aztán el ne csábuljunk valami egészen másra. 2500-3000 euró között megkapni a szebb Forfourokat
Fotó megosztása:
Több ésszerűbb alternatíva létezik. Se nem ritka, se nem bohókás, de vagány és megbízható a Swift III
Több ésszerűbb alternatíva létezik. Se nem ritka, se nem bohókás, de vagány és megbízható a Swift III
Fotó megosztása:
Minden benzines motor a Mitsubishi terméke. Élénk és pörgős motorok, hosszú élettartamú láncos szelepvezérléssel
Minden benzines motor a Mitsubishi terméke. Élénk és pörgős motorok, hosszú élettartamú láncos szelepvezérléssel
Fotó megosztása:
Mókásra vették a hátsó lámpát. Az ablaktörlő kenés nélkül berágódik, amitől leéghet a villanymotor
Mókásra vették a hátsó lámpát. Az ablaktörlő kenés nélkül berágódik, amitől leéghet a villanymotor
Fotó megosztása:
Kemény a rugózás. A futómű állja a sarat, nem egy primadonna
Kemény a rugózás. A futómű állja a sarat, nem egy primadonna
Fotó megosztása:
Színes és konzervatívabb belső térrel is választható volt. Az üléshelyzet kényelmes, a kilincsekkel viszonylag sok autóban van gond
Színes és konzervatívabb belső térrel is választható volt. Az üléshelyzet kényelmes, a kilincsekkel viszonylag sok autóban van gond
Fotó megosztása:
Nem mindenkinek fekszenek a harsány színösszeállítások. A középső kartámasz megfordítható, pohártartó vagy könyöklő
Nem mindenkinek fekszenek a harsány színösszeállítások. A középső kartámasz megfordítható, pohártartó vagy könyöklő
Fotó megosztása:
Aranyos ötlet a hajcsatot formázó mutató
Aranyos ötlet a hajcsatot formázó mutató
Fotó megosztása:
Szép az élet a sajtófotón. 15 centis úton tologatható ülésével és lehajtható első támlájával a Forfour remekül variálható
Szép az élet a sajtófotón. 15 centis úton tologatható ülésével és lehajtható első támlájával a Forfour remekül variálható
Fotó megosztása:
Mindkét irányból, az utastérből és a csomagtartó felől is csúsztatható az üléspad, ami igen praktikus
Mindkét irányból, az utastérből és a csomagtartó felől is csúsztatható az üléspad, ami igen praktikus
Fotó megosztása:
A Passion a legjobban felszerelt kivitel, de a Pulse is sokkal nagyvonalúbb, mint a korabeli kisautók alapváltozatai
A Passion a legjobban felszerelt kivitel, de a Pulse is sokkal nagyvonalúbb, mint a korabeli kisautók alapváltozatai
Fotó megosztása:
Akadozva jár a kézi váltó. A manuálisak ötgangosak, az automatizált kézi váltó, a SoftTouch hatgangos
Akadozva jár a kézi váltó. A manuálisak ötgangosak, az automatizált kézi váltó, a SoftTouch hatgangos
Fotó megosztása:
Feláras tétel volt a kalaptartó, ahogy az ötszemélyes kivitel is
Feláras tétel volt a kalaptartó, ahogy az ötszemélyes kivitel is
Fotó megosztása:
268 literről több lépésben bővíthető a csomagtér
268 literről több lépésben bővíthető a csomagtér
Fotó megosztása:
Ha ez sem elég, van megoldás
Ha ez sem elég, van megoldás
Fotó megosztása:
Összecsukható a hátsó ülés. A 910 litere csomagtérbe belefér egy kisebb mosógép is
Összecsukható a hátsó ülés. A 910 litere csomagtérbe belefér egy kisebb mosógép is
Fotó megosztása:
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 59 | Vezess Mindkét irányból, az utastérből és a csomagtartó felől is csúsztatható az üléspad, ami igen praktikus](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Mindkét irányból, az utastérből és a csomagtartó felől is csúsztatható az üléspad, ami igen praktikus
Budapestre keresünk kézi váltós autót, szigorú esztétikai és műszaki, használhatósági szempontok metsző halmazában. Elvárás a négycsillagos Euro NCAP-törésteszt és a városi távok miatt dízelt nem vennénk. Még részecskeszűrő és
kettős tömegű lendkerék nélkülit sem.
Forfour? Mi jó van benne?
Amíg itthon a lopott autók 7 (hét) százalékát képes megtalálni a rendőrség, nem szeretnénk a maradék 93-ba tartozni egy alkatrésznek szétbontott autót siratva. Emiatt sajnos az összes népszerű kiskocsi aggályos.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 60 | Vezess Itthon is van választék a Forfourból, egymillió Ft alatt kaphatók a legolcsóbbak. Alkatrészárai magasabbak, beszerzésük bonyolultabb, mint a népszerű kisautók esetében, ám bontásra sokkal kevésbé lopják a ritka Smartot](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Itthon is van választék a Forfourból, egymillió Ft alatt kaphatók a legolcsóbbak. Alkatrészárai magasabbak, beszerzésük bonyolultabb, mint a népszerű kisautók esetében, ám bontásra sokkal kevésbé lopják a ritka Smartot
Ha ezekkel a korlátokkal szeretnék racionális, de modern és egyedi kisautót, a szóba jövő típusokat szinte egy ujjamon meg tudom számolni. A fő jelölt a Smart Forfour. Tudom, hogy egy csomó alkatrészből, karosszériaelemből nincs utángyártott és gyári alkatrészei jóval drágábbak, mint a gyakoribb típusokhoz, de ez belefér.
Utángyártott alkatrészek árai |
Ford Fiesta 1,3i, 2006 |
Smart Forfour 1,1i, 2006 |
Bal első fényszóró |
17 000 Ft |
21 500 Ft |
Hátsó lámpa (komplett) |
11 500 Ft |
34 000 Ft (gyári) |
Első féktárcsa |
12 000 Ft/db (Textar) |
13 000 Ft/db (Textar) |
Kuplungszett |
98 000 Ft (Sachs) |
117 000 Ft (Sachs) |
Első fékbetét |
9500 Ft (Delphi) |
8000 Ft (Delphi) |
Külső féltengelycsukló Első kerékagycsapágy |
13 500 Ft 13 500 Ft (SKF) |
15 000 Ft 49 000 Ft (SKF) |
Forrás: Saját gyűjtés autóalkatrész-webáruházakból, összehasonlítható márkáktól.
Kerekített összegek
Gondos gazdák gépe
Mert maga a típus a mi igényeinknek kiválóan megfelel és a Forfour olyan, mint egy Subaru, Saab vagy Alfa Romeo. Akinek van, az többnyire szereti és rendesen gondozza az autót, a hirdetéseket látva a kocsikat nem rosszarcú nepperek árulják.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 61 | Vezess Nem kell a mocsár legmélyére merülni: sok tulaj kötődik a Forfourhoz, gyakran magánszemélyek hirdetik meg jó állapotú autóikat](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Nem kell a mocsár legmélyére merülni: sok tulaj kötődik a Forfourhoz, gyakran magánszemélyek hirdetik meg jó állapotú autóikat
Ebben az autóban az üléspad 15 centis tologatásával nagyon bőséges hátsó lábtér alakítható ki. Nekünk ez fontos, mert feleségem és én is magasak vagyunk, a nyújtott lábas gyermekülés szintén sok helyet foglal. A hátsó üléspad nagy előnye, hogy összecsukható, amivel a csomagtér 268-ról 910 literesre növelhető. Egy mosógépnek is hely marad az autóban, ha nem akad kölcsönkérhető egyterű vagy kombi.
W454: félig Mercedes-Benz
A Smart részben a Mercedes-Benz terméke, van tisztességes mercis kódja is: W454. Ott a biztonság a vállalati kultúra része, legalábbis ezzel biztatom magam, mert az autó Euro NCAP-töréstesztje csak második nekifutásra lett épphogy négycsillagos, 26 ponttal. A kasztnija szilárd, a légzsákok meg az övfeszítők jól működtek, alapáron járt az oldallégzsák.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 62 | Vezess Klasszikus: az untertürkheimi gyár tesztpályáján Mercedeseket szoktunk látni, de a Brabus csúcsmodellnek a W454 egyszerűbb kivitelével is kijárt itt a sajtófotó. A Forfour Hollandiában készült](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Klasszikus: az untertürkheimi gyár tesztpályáján Mercedeseket szoktunk látni, de a Brabus csúcsmodellnek a W454 egyszerűbb kivitelével is kijárt itt a sajtófotó. A Forfour Hollandiában készült
Aktív biztonságban a Forfour átlagon felüli a maga mezőnyében. Viszonylag széles és alacsony autó, kedvező súlyponttal. Futóműve kényelmetlenül rázós, de nagyon stabil. A hátul is tárcsás fékrendszer, pláne a menetstabilizáló elektronika olyan többlet, amely az egymilliós kisautók zöméből hiányzik.
Karosszéria
Kívül műanyag panelek borítják az autót, de váza igen szilárd acél. A designcélokat szolgáló, biztonságérzetet keltő fényezett váz rikító és diszkrétebb színkombinációkat is kiadhat a karosszériaelemekkel. A piacon egyszínű fekete modellek is akadnak.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 63 | Vezess Mókásra vették a hátsó lámpát. Az ablaktörlő kenés nélkül berágódik, amitől leéghet a villanymotor](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Mókásra vették a hátsó lámpát. Az ablaktörlő kenés nélkül berágódik, amitől leéghet a villanymotor
Kétféle napfénytető van az autóhoz, de nem mindegyik nyitható. Erre figyeljen, akit megfog a tolótető. A kasztnin sokszor az ablaktörlőmotorral van gond, bár meghibásodása megelőzhető lenne a berágódó, nehezen mozgó rudazat kenésével.
Belső tér
Arról ismerszik meg a rutinos Forfour-utas, hogy rendesen bevágja az ajtót, mert ha nincs lehúzva egy ablak sem, kár finomkodni. A külső és a belső kilincsek meghibásodása típushiba, többnyire a zárhoz vezető rudazat akad ki vagy megy tönkre.
Igen jó a felszereltség, de nem alapáron. Röhej egy eleve méregdrága autóban felárat kérni a kalaptartóért, de tényleg így indult az értékesítés. Utólag beszerezhető, de nézzük meg alaposan, mert nagyon tud hiányozni. Az összes Forfourban van légkondicionáló, sokszor automatikus. Általános a CD-s rádió és a kevéssé árérzékeny első tulajdonosok többnyire sok extrát rendeltek.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 64 | Vezess Színes és konzervatívabb belső térrel is választható volt. Az üléshelyzet kényelmes, a kilincsekkel viszonylag sok autóban van gond](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Színes és konzervatívabb belső térrel is választható volt. Az üléshelyzet kényelmes, a kilincsekkel viszonylag sok autóban van gond
Belül ne lepődjünk meg a zörgéseken. A prémiumtermékként árazott Forfour minőségérzetre nem jobb az átlagos kisautóknál, de a hajcsat formájú mutatókkal, a textilkárpitos műszerfallal vidámabb hely, mint egy puha műszerfalas, felnőttesebb Fabia.
Az utastér a nagyrészt kulturált, gondos tulajok után ritkán lepusztult, de az ülés szivacsa ritkán mállásnak indul. A spórolás miatt középre helyezett ablakemelő elég idegesítő, viszont az átfordítható, egyszerre kartámasz és pohártartós kartámla ötletes darab.
Motorok: két dízel, négy benzines
Három- és négyhengeres motorokkal készült az autó. Az összes motor láncos vezérlésű, egyedül a 177 lóerős Brabusban van 100 000 kilométerenként cserélendő vezérműszíj. A lánc is nyúlhat, kophat, nem biztos, hogy kitart a bontóig, de ha cserélni kell, a komplett szett lánccal, feszítőkkel-vezetőkkel 40 ezer forintos tétel internetről rendelve.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 65 | Vezess Kevesekben merül fel, de nem azért ilyen ritka, mert csapnivaló autó. Újonnan irreálisan drága volt és az egyik legkeményebb kategóriában szállt versenybe a bejáratott Corsák, Puntók, Cliók, Polók ellenében](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Kevesekben merül fel, de nem azért ilyen ritka, mert csapnivaló autó. Újonnan irreálisan drága volt és az egyik legkeményebb kategóriában szállt versenybe a bejáratott Corsák, Puntók, Cliók, Polók ellenében
A két dízel a Mercedes A-osztály kétliteres négyhengereséből készült egy henger elhagyásával, tehát 1,5 literes és háromhengeres. Az erősebbikkel (210 Nm) nagyon száguld a kiskocsi, a
másik 160 Nm-rel elég enervált, de szintén takarékos.
Anno tartóstesztünkön 3,9 és 6,5 liter közötti átlaggal jártunk a dízellel. A kis dízelmotorok részecskeszűrő nélkül is teljesítik az Euro 4-es normát, ami megkönnyebbülés a hamuval telítődő DPF cseréjétől tartó, de dízelre vágyó vásárlóknak.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 66 | Vezess Szép az élet a sajtófotón. 15 centis úton tologatható ülésével és lehajtható első támlájával a Forfour remekül variálható](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Szép az élet a sajtófotón. 15 centis úton tologatható ülésével és lehajtható első támlájával a Forfour remekül variálható
A benzines motorokat a Mitsubishi adta be a közösbe, áldjuk érte a bizniszt letárgyalókat. A két 1,1 literes háromhengeres közül a 64 lóerőst sajnos nem vezettük. Az erősebbik 75 lóerős, enyhén remeg, mint a soros hármasok és kellően temperamentumosan viszi az autót.
Ideálisnak tűnik az 1,3-as, 95 lóerős négyhengeres, de igazán az 1,5-ös szívómotor a vonzó, amely a sokkal nagyobb Lancerben is emlékezetesen élénk és robbanékony volt. Vegyesen alig van köztük fogyasztáskülönbség, ld. a táblázatot. Aki utánanéz a Spritmonitoron a Colt értékeinek, hasonlóan kis ugrásokról olvashat.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 67 | Vezess Minden benzines motor a Mitsubishi terméke. Élénk és pörgős motorok, hosszú élettartamú láncos szelepvezérléssel](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Minden benzines motor a Mitsubishi terméke. Élénk és pörgős motorok, hosszú élettartamú láncos szelepvezérléssel
A zokszó nélkül dolgozó benzines motoroknál a fojtószeleppel adódhat probléma, ami tisztítással vagy cserével orvosolható. De akinek van Forfourja, az többnyire teljes megelégedéssel használja. A dízeleknek sincs kirívó hibájuk, de csak az vegyen CDI-t, aki a százezrekért cserélendő injektorok, turbófeltöltő vagy a nagynyomású szivattyú esetleges javíttatása után jó sokáig használja az autót, hogy az öt liter körüli fogyasztáson visszajöjjön ez a kiadás. Motortól függetlenül meg kell nézni a klímahűtőt, hogy jobb alsó sarkánál (szemből a bal alsó) ne legyen olajos.
Fogyasztás
Benzines motorok
|
l/100 km |
|
|
1,1 VVT 12V: 64 LE, 92 Nm/2500 15,3 mp, 158 km/óra |
6,18 |
1,5 Brabus: 177 LE, 230 Nm 6,9 mp, 221 km/ó |
8,06 |
1,1 VVT 12V: 75 LE, 100 Nm/3500 13,4 mp, 165 km/ó |
6,17 |
Dízelmotorok |
l/100 km |
1,3 VVT 16V: 95 LE, 125 Nm/4000 10,8 mp, 180 km/ó |
6,66 |
1,5 CDI: 68 LE, 160 Nm/1600 13,9 mp, 160 km/ó
|
5,17 |
1,5 VVT 16V: 109 LE, 145 Nm 9,8 mp, 190 km/ó |
6,86 |
1,5 CDI: 95 LE, 210 Nm/1800 10,5 mp, 180 km/ó |
5,48 |
*l/100 km. Kövéren szedve az ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de
Árak: egymillióból van rá esély
Új korában a Forfour 1-1,5 millió forinttal volt drágább a kategóriatársaknál. Itthon ma pont ebben az ársávban kapható az autók zöme, bár akadnak hirdetések a 900-950 ezres tartományban is.
Behozatal: Nápolyból a legolcsóbb
A legolcsóbb kocsikat Olaszországban találni, főleg délen. Adócsaló neppereknek kedvez, hogy innen számla nélkül jöhet a portéka. Mivel nem keresni akarunk rajta, hanem járni vele, az autók jobb állapota miatt északabbra kell Forfourt néznünk.
![Használt autó: befürdés vagy titkos tipp? 68 | Vezess 2700 eurót 860 000 forintért adnak, plusz az út és a behozatal. minimális regadója ellenére is kérdéses, hogy megéri-e külföldről behozni a Forfourt](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
2700 eurót 860 000 forintért adnak, plusz az út és a behozatal. minimális regadója ellenére is kérdéses, hogy megéri-e külföldről behozni a Forfourt
Ausztriában nincs sok belőle, a gyártás helyszíne,
Hollandia nem olcsó és messze is van, így főként a németországi kínálatot böngészem. 2000 euró alatt nincs épkézláb autó, ami szóba jönne, az inkább a 2500-3000 eurós sávban van. A megszokhatatlan, 314 forintos középárfolyammal az út meg a forgalomba helyezés költségei megkérdőjelezik a magánimport értelmét.
Mennyi a regadó?
Nem az állami terheken múlik, mert az összes motor Euro 4-es. Az 1493 köbcentis dízelek regisztrációs díja 49 000-73 000 Ft a cikk írásakor. Mivel az 1,1-esek is 1124 köbcentisek, hengerűrtartalmuk kicsivel túllóg a legkedvezőbb adósávon. Kortól függően az 1,1 és 1,3 literes benzinesek regisztrációs díja nagyjából 54-73 000 Ft, az ezerötösé 71 000-95 000 Ft. Az 1,3-as és az 1,5 literes motor közötti regadókülönbség nem tétel, vegyes fogyasztásuk között is alig van eltérés. Aki igazán izmos kisautóra vágyik, minimális felárral járhat az erősebbikkel.