Olcsó, olcsóbb, legolcsóbb: bokamagasságban válogatva a hazai használtautó-kínálat nem valami biztató, de ennek a kategóriának van egy igen nagy előnye. Az adott ársávban csekély a különbség a még sokáig használható és a hamarosan bontóérett autók között, nem túl nagy felárért kifoghatunk épkézláb használt autókat.
Ebben a mélységben a használt autók közötti válogatás fő szempontja a vizsga érvényessége, minél több legyen rajta. Sokszor persze csak áttolják a műszaki vizsgán az autót 25-30 ezer forintért, a vélhetően magas korrupciós szint kedvez a tulajnak, aki nagyobb invesztíció nélkül akarja forgalomban tartani olcsó használt autóját, nem költve lakatolásra vagy a futóműre.
Használt autó – Mit adnak 200 ezer forintért?
1/24 200 ezer forintért kár volna sokat várni, de ezért a pénzért is akadnak használható autók. Nemcsak a Suzuki Swiftek között
200 ezer forintért kár volna sokat várni, de ezért a pénzért is akadnak használható autók. Nemcsak a Suzuki Swiftek között
Fotó megosztása:
2/24 Ezek nagyjából a legolcsóbb Mazdák az afrikai import előtt Bécs mellett. De nem érdemes külföldre menni ennyire olcsó autókért, az utazás elviszi a kocsi árának jelentős részét és ott vannak a honosítás költségei is
Ezek nagyjából a legolcsóbb Mazdák az afrikai import előtt Bécs mellett. De nem érdemes külföldre menni ennyire olcsó autókért, az utazás elviszi a kocsi árának jelentős részét és ott vannak a honosítás költségei is
Fotó megosztása:
3/24 Nem vennénk rendszám nélkül árult, külföldről behozott autót. A regisztrációja nem várt többletköltségekkel járhat, bármit is ígérjen a nepper. Csak rendszámos behozott használt autóval érdemes foglalkozni
Nem vennénk rendszám nélkül árult, külföldről behozott autót. A regisztrációja nem várt többletköltségekkel járhat, bármit is ígérjen a nepper. Csak rendszámos behozott használt autóval érdemes foglalkozni
Fotó megosztása:
5/24 Fontos tényező, hogy van-e bontott alkatrész a típushoz. Ebből a szempontból a nagy volumenben gyártott európai autók sokkal jobbak a japán és koreai modelleknél
Fontos tényező, hogy van-e bontott alkatrész a típushoz. Ebből a szempontból a nagy volumenben gyártott európai autók sokkal jobbak a japán és koreai modelleknél
Fotó megosztása:
6/24 Érvényes műszakival a Használtautó.hu keresőjében összesen 10 Pony keres gazdát, míg 300 000 forintig Escortból mintegy 150, Swiftből 230 darab vár vevőre ugyanott
Érvényes műszakival a Használtautó.hu keresőjében összesen 10 Pony keres gazdát, míg 300 000 forintig Escortból mintegy 150, Swiftből 230 darab vár vevőre ugyanott
Fotó megosztása:
7/24 Ezen az árszinten sokat számít négy rendes gumi is az autón
Ezen az árszinten sokat számít négy rendes gumi is az autón
Fotó megosztása:
9/24 Efféle fabetétnek álcázott műanyaggal csak a Ghia kivitelű Escortokat csufította el a Ford
Efféle fabetétnek álcázott műanyaggal csak a Ghia kivitelű Escortokat csufította el a Ford
Fotó megosztása:
10/24 Ha eddig nem porladt el a rozsdától, akkor a Hyundai Ponykban még van pár év. Alkatrészellátásuk megoldott, a bontott cuccok ritkasága a baj
Ha eddig nem porladt el a rozsdától, akkor a Hyundai Ponykban még van pár év. Alkatrészellátásuk megoldott, a bontott cuccok ritkasága a baj
Fotó megosztása:
11/24 Kevés az eladó Pony, de nagy arányban épkézláb autók várnak új gazdára 180-200 000 forint körül
Kevés az eladó Pony, de nagy arányban épkézláb autók várnak új gazdára 180-200 000 forint körül
Fotó megosztása:
13/24 Ritka a fordulatszámmérős változat. Számos országban Excel néven futott ez a Pony-generáció
Ritka a fordulatszámmérős változat. Számos országban Excel néven futott ez a Pony-generáció
Fotó megosztása:
14/24 Az Egyesült Államokban és Ausztráliában is kapható volt, igen nyomott áron
Az Egyesült Államokban és Ausztráliában is kapható volt, igen nyomott áron
Fotó megosztása:
15/24 Rendes csomagtere csak a Sedannak van, ezek felszereltsége is jobb, mint a GA szinten erősen lecsupaszított ferdehátúé
Rendes csomagtere csak a Sedannak van, ezek felszereltsége is jobb, mint a GA szinten erősen lecsupaszított ferdehátúé
Fotó megosztása:
17/24 Irányáron 225 ezer forintért hirdették nemrég ezt a Swiftet a fővárosi Kőbányai úton. Nincs nagy árkülönbség a megkímélt és a lerúgott autók között
Irányáron 225 ezer forintért hirdették nemrég ezt a Swiftet a fővárosi Kőbányai úton. Nincs nagy árkülönbség a megkímélt és a lerúgott autók között
Fotó megosztása:
18/24 Minimális törődés elég a benzines szívómotoroknak- Amíg le nem zúzzuk, a Swift II-vel nincs baj
Minimális törődés elég a benzines szívómotoroknak- Amíg le nem zúzzuk, a Swift II-vel nincs baj
Fotó megosztása:
19/24 Ki ne ismerné belülről a Mi Autónkat. Jobb ragaszkodni a légzsákos modellekhez
Ki ne ismerné belülről a Mi Autónkat. Jobb ragaszkodni a légzsákos modellekhez
Fotó megosztása:
21/24 Kisebb malőr, amilyen a beázás, a Swifttel is megesik, de lerobbanni nem szokása
Kisebb malőr, amilyen a beázás, a Swifttel is megesik, de lerobbanni nem szokása
Fotó megosztása:
22/24 Városi forgalomba jó megoldás a kocka Panda. A legolcsóbb autók között nagy előnye, hogy szerethető, vidám kiskocsi
Városi forgalomba jó megoldás a kocka Panda. A legolcsóbb autók között nagy előnye, hogy szerethető, vidám kiskocsi
Fotó megosztása:
23/24 Egyszerű és ötletes a belső tér
Egyszerű és ötletes a belső tér
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ezek nagyjából a legolcsóbb Mazdák az afrikai import előtt Bécs mellett. De nem érdemes külföldre menni ennyire olcsó autókért, az utazás elviszi a kocsi árának jelentős részét és ott vannak a honosítás költségei is
Sokan próbálják megspórolni az ebben a kategóriában valóban szánalmas vagyonszerzési illetéket a használt autó megvásárlásakor és csak az üzembentartót íratják át, tulajdonosváltást elkerülik. Sok autót ezért árulnak üzembentartóival is kitétellel, mások azonban csak rendes adásvételivel adják el a kocsit.
Forrás: Aktualitások.hu
Egy Swift 1,3 esetében a vagyonszerzési illeték 22 500 Ft, szerintünk ezt érdemes befizetni a tiszta tulajdonviszonyok érdekében, de megértjük, ha egy 150 ezres A Omega 3,0i-re valaki nem kíván befizetni 84 500 Ft vagyonszerzési illetéket, ha már az adózott jövedelméből vette.
Ford Escort
Röviden – használt Ford Escort, 1990-1999
Mi ez?
1990 és 1999 között gyártott kompakt autó, 3-4-5 ajtós és kombi illetve kabrió kivitelben. Modellfrissítés 1992-ben és 1995-ben, idővel a lépcsőshátú Orion is átvette az Escort nevet.
Mennyibe kerül?
100-150 ezer forinttól felfelé kaphatóak az Escortok, az 1992 utániakra érdemes koncentrálni.
Melyik motor jó bele?
Benzinesből leginkább az 1,3-as és az 1,6-os, dízelből inkább a szívódízel, mint a TD.
Mi van helyette?
Ezért a pénzért F Astra és Golf III csak rosszabb állapotban akad. Az A Vectra komoly ellenfél és a Felicia Combi
Új autóként Magyarországon nagyon sok elkelt a Focus elődjéből, amely árához mérten jó autó. A delfinorrú, 1995 utáni modelleknek sincs ára, főként a benzines kombik nyújtanak nagyon magas használati értéket az értük elkért 200-300 ezer forint fejében.
Ezen az árszinten sokat számít négy rendes gumi is az autón
Alapvetően elkerülnénk az 1992 előtti használt Ford Escortokat, mert rémesen kényelmetlen az első ülésük. Az akkori átdolgozással jelentek meg a Ford Escortban a 16 szelepes, 1,6 és 1,8 literes benzines motorok, amelyből 220 lóerős, összkerekes versenyautó-alap is készült, az RS Cosworth.
Ez a széria már nem korrodál annyira, mint elődei, az ablaktörlő tengely körüli barnulással együtt lehet élni. A technika strapabíró, amennyiben elkerüljük az érzékenyebb turbódízelt. Ebben a korban persze bármivel baj lehet egy használt Ford Escortban, például a zárakkal, a gyújtáskapcsolóval, a szervoszivattyúval, ha van az autóban kormányrásegítés. Hibaforrás a generátor és az önindító is.
Efféle fabetétnek álcázott műanyaggal csak a Ghia kivitelű Escortokat csufította el a Ford
Cserébe az alkatrészárak alacsonyak és a nagyobb vegyes bontókban is találni hozzá alkatrészt. Mi a kecskeméti Veszelszki Autóbontóban kerestünk hozzá pótalkatrészeket és a legtöbb tétel elérhető volt.
Az egyes motorváltozatok átlagfogyasztása, l/100 km
A kocka Swiftet követő generáció 1988 és 2003 között készült, 1992-től Esztergomban. 1996-ban és 2001-ben volt modellfrissítés, az elsőnél erősebb lett a karosszéria.
Mennyibe kerül?
Széles a választék 120 és 280 ezer forint között.
Melyik motor jó bele?
Nagyon jó az 1,3 literes négyhengeres, de az ezres háromhengeres is megfelel.
Mi van helyette?
Hasonló áron és hasonló megbízhatósággal semmit nem adnak.
Csak az keressen másik autótípust, aki a Swifttel semmiképp nem tud megbarátkozni. Ebben az árkategóriában az észérvek mind a Swift II mellett szólnak. Az Esztergomban 1992-2003 között gyártott kisautó megbízható, kis törődést igénylő technikát nyújt nyomott alkatrészárakkal.
Rendes csomagtere csak a Sedannak van, ezek felszereltsége is jobb, mint a GA szinten erősen lecsupaszított ferdehátúé
Nagy előnye a széles választék, benne nyugdíjas tulajdonosok megkímélt autóival falvak és kisvárosok garázsaiban. 200 ezer forintból friss vizsgás autók is kaphatók, ebbe az ársávba beleférnek az 1996-os modellfrissítés utáni verziók is.
Dízelmotor nem volt kapható. Fogyasztásban az egyliteres még jobb, mint az 1,3-as benzines, városba a menetteljesítményei is megfelelőek. Aki zömmel autópályán és országúton mozog, ahol előzéshez kell a tartalék, a fürge ezerhármast válassza. 68 lóerejével a Swift 1,3 igazán jól megy.
Irányáron 225 ezer forintért hirdették nemrég ezt a Swiftet a fővárosi Kőbányai úton. Nincs nagy árkülönbség a megkímélt és a lerúgott autók között
Az autó biztonsága kétséges, de ez a korabeli autók zöméről elmondható. A Swiftnél az 1990-es évek második felének ugrásszerű javulása maradt ki, mivel nem váltotta le új fejlesztésű utód.
A kilyukadó hűtőt nem szabd elhanyagolni, mert hűtőközeg nélkül ez a motor is megfőhet. Kis kapacitásuk miatt az akku is viszonylag hamar megadhatja magát. Olajcsere 10 vagy 15 ezrenként esedékes évjárattól függően, a futómű kortól függetlenül strapabíró, a gömbfejek és a szilentek jól bírják a kiképzést.
Nem vennénk rendszám nélkül árult, külföldről behozott autót. A regisztrációja nem várt többletköltségekkel járhat, bármit is ígérjen a nepper. Csak rendszámos behozott használt autóval érdemes foglalkozni
A kettes Swift legnagyobb baja a rozsdásodás. „Ebben a korban már nincs aljuk” – mondta erről egyszer egy ismerősöm, aki használtautó-felvásárló egy Daciával is foglalkozó márkakereskedésben. A küszöb és az alváz rohadása az aggasztó.
A puha kasztni miatt a töréseket alapos deformáció kíséri, a nehezen helyreállítható karosszéria segít leleplezni a nagyobb balesetek nyomait. A gyenge karosszéria-merevség miatt járdára állva nem csukódik rendesen az ajtó. Ezen az árszinten ezek bagatell dolgok, ha a kocsi működik. És a Swift működik.
A használt Suzuki Swiftről több önálló cikkünk is van. Ebben egy automata váltóst mutatunk be, itt a menőbb okostelefonok áráért megvehető kézi váltós egyliterest.
1989-től 1994-ig gyártott modell 3-4-5 ajtós karosszériával, 1,3 és 1,5 literes benzines szívómotorokkal.
Mennyibe kerül?
Több-kevesebb vizsgával 100-270 ezer forintba.
Melyik motor jó bele?
Összesen kétféle volt, mindkettő szívó benzines. Az a jobb, amit kevésbé rozsdás kasztni vesz körül.
Mi van helyette?
Agg 323-as Mazda, Ford Escort és Orion, leginkább Suzuki Swift Sedan.
Többnyire már bontóban porladnak a rendszerváltás után behozott Hyundai Ponyk, de a máig életben tartott példányokkal érdemes lehet foglalkozni. Normális méretű, családi használatra is befogható típus, az egy generációval korábbi Mitsubishikből átvett, hengerenként háromszelepes motorokkal. Az utcán látott példányok a korabeli japánoknál kevésbé rohadnak. Mivel 20-25 éves autókról van szó, alaposan nézzük át a karosszériát, főleg az első ülések alatti részt.
Ha eddig nem porladt el a rozsdától, akkor a Hyundai Ponykban még van pár év. Alkatrészellátásuk megoldott, a bontott cuccok ritkasága a baj
Mind az 1,3, mind az 1,5 literes 7,5 liter/100 km körüli átlagfogyasztással duruzsol, a
Spritmonitor átlaga 7,8 liter százon. A hajtáslánccal ritkán van baj, ha igen, akkor inkább a váltóra, mint a motorra van panasz.
Bontóban a szelepvezérlés himbatengelyét keresték hozzá illetve a porlasztókat. Ha az automata szívatós verziókban a dúsítás tönkremegy, azt komplett karburátorcserével lehet orvosolni.
Kevés az eladó Pony, de nagy arányban épkézláb autók várnak új gazdára 180-200 000 forint körül
Nem drága tétel, inkább azért gond, mert egyre jobban kikopik az autó a bontókból. A cikk kapcsán megkérdezett bontóban évek óta nem foglalkoznak vele, mert annyira gyér az állomány, a megadott irányárak arra a kedvező esetre vonatkoznak, ha van hozzá valami. A szükséges kopóalkatrészekkel jobb a helyzet. A típus szakértőjétől arról értesültünk, hogy a nagy autóalkatrész-forgalmazóknál elérhetők hozzá a napi használatban tartáshoz szükséges tételek.
A videón az 1975 és 1990 közötti előd látható, amely még hátul hajtott
Bontott alkatrészek körülbelüli árai
Motorházfedél – 5000 Ft
Oldalajtó – 5000 Ft
Benzines motor – 30-50 000 Ft
Kézi sebességváltó – 15 000 Ft
Szelepvezérlés himbatengelye – 5000 Ft Ebben a cikkben a legolcsóbb szívódízelekről írunk. Buktatók, fogyasztás, árak. Ha érdekel a téma, kattints a képre!