Röviden – Nissan Patrol |
Mi ez? |
Nissan Patrol alapokra épített követségi extűzoltóautó |
Mi tud? |
Jön, megy, szép piros, van rajta szivattyú, tömlő, sziréna |
Mibe kerül? |
Elképzelésünk sincs, jelen állapotában nyilván többe, mint amit adni tudnánk érte |
Kinek jó? |
Aki már gyerekkorában is tűzoltó akart lenni, az boldogan feszíthet benne. Illetve gyűjtőknek, befektetésnek is remek |
Abban biztosak lehetünk, hogy szerencsésebb dolog tűzoltóktól használt autót venni, mint vidéki, nemdohányzó hölgytulajdonostól. Ha pedig ez a tűzoltóautó történetesen egy európai főváros japán követségén volt szolgálatban, akkor pedig borítékolható, hogy a vevő megüti a főnyereményt. Így történt az alábbi Nissan Patrol esetében is.
Belgiumból érkezett ez a szépség, ahol a japán követségen használták
Belgiumból érkezett ez a szépség, ahol a japán követségen használták
Fotó megosztása:
Megkímélt, keveset futott
Megkímélt, keveset futott
Fotó megosztása:
Fő elemei hibátlanok, csak a kasztnit kellett kicsit megszépíteni
Fő elemei hibátlanok, csak a kasztnit kellett kicsit megszépíteni
Fotó megosztása:
Mindössze 5000 kilométert futott az elmúlt években
Mindössze 5000 kilométert futott az elmúlt években
Fotó megosztása:
Szerencsre sosem kellett dolgoznia
Szerencsre sosem kellett dolgoznia
Fotó megosztása:
Jobbkormányosként is kaphat magyar rendszámot
Jobbkormányosként is kaphat magyar rendszámot
Fotó megosztása:
A szőnyeg is hibátlan állapotú
A szőnyeg is hibátlan állapotú
Fotó megosztása:
Eredetei japán illatosító
Eredetei japán illatosító
Fotó megosztása:
Eredetei japán illatosító
Eredetei japán illatosító
Fotó megosztása:
Sok kilométer nem került az autóba
Sok kilométer nem került az autóba
Fotó megosztása:
Ha tudnánk mit jelent a felirat...
Ha tudnánk mit jelent a felirat...
Fotó megosztása:
Jól mutat a lassan oldtimerré öregedő tűzoltó a szalon előtt
Jól mutat a lassan oldtimerré öregedő tűzoltó a szalon előtt
Fotó megosztása:
4169 köbcentis, soros hathengeres benzinmotor morog benne
4169 köbcentis, soros hathengeres benzinmotor morog benne
Fotó megosztása:
Néhány feliratot is pótolni kellett
Néhány feliratot is pótolni kellett
Fotó megosztása:
Néhány feliratot is pótolni kellett
Néhány feliratot is pótolni kellett
Fotó megosztása:
Saját műszerei vannak a felépítménynek
Saját műszerei vannak a felépítménynek
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Csíramentes padló
Csíramentes padló
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Valami kis izé
Valami kis izé
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Csengőgomb
Csengőgomb
Fotó megosztása:
Korabeli tűzoltó készülék
Korabeli tűzoltó készülék
Fotó megosztása:
Korabeli tűzoltó készülék
Korabeli tűzoltó készülék
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Fotó megosztása:
Tükrök a motorháztető sarkain
Tükrök a motorháztető sarkain
Fotó megosztása:
A fényhíd is eredeti, de a vizsgán így nem ment volna át
A fényhíd is eredeti, de a vizsgán így nem ment volna át
Fotó megosztása:
Keresőlámpa
Keresőlámpa
Fotó megosztása:
Eredeti a gumiabroncs is
Eredeti a gumiabroncs is
Fotó megosztása:
Eredeti a gumiabroncs is
Eredeti a gumiabroncs is
Fotó megosztása:
Nissan felirat a műanyag betéten
Nissan felirat a műanyag betéten
Fotó megosztása:
Csúszásmentes fellépő a lökhárítón
Csúszásmentes fellépő a lökhárítón
Fotó megosztása:
A történet nem ma kezdődött, hanem nagyjából öt évvel ezelőtt, amikor a Nissan Centrum tulajdonosai lecsaptak erre a járgányra. Nem ügyfélnek, hanem maguknak szerezték meg a Belgiumban nyugdíjazott Nissan Patrol alapokra épített tűzoltóautót, amely viszonylag fiatal kora ellenére – 1992-es évjáratú – is jó befektetésnek látszott és még a szerviz előtt is jól mutat.
2012-ig minden komolyabb japán követség saját tűzoltóautót tartott fent. Nincs rá racionális magyarázat, a szabály az szabály, kellett a garázsba a protokollautók mellé egy piros traktor is. Hasonlóan furcsa dolog, hogy kéthavonta márkaszervizbe is elgurultak az autóval, ahol ellenőriztek rajta mindent, hátha a fűtött garázsban pihenésben elállítódott a futómű, vagy szétpörgött a motor. Persze minden látogatás bekerült az időközben tengernyi lappal kiegészített, mára vaskos kódexé hízott szervizkönyvbe is.
Mindössze 5000 kilométert futott az elmúlt években
Fő elemei hibátlanok, csak a kasztnit kellett kicsit megszépíteni
Sosem használták a tűzoltó felépítményt
Ami viszont sokkal kellemetlenebb, hogy a sok ki és beállás, szervizbe gurulás közben begyűjtött pár apró sérülést az autó, talán a jobbkormányos autó vezetése nem volt problémamentes egy jobboldali közlekedésű városban, talán a követség garázsa volt szűk, lényegtelen. Az viszont igen, hogy az autó minden sarkát megütötték, meghúzták, megkarcolták. Így a nagyjából 5000 kilométeres, elhanyagolható futásteljesítmény ellenére darabokra szedték az amúgy korróziómentes kasztnit, hogy mindent a null kilométeres, eredeti gyári állapotba hozzanak rajta.
Jobbkormányosként is kaphat magyar rendszámot
Eredetei japán illatosító
Sok kilométer nem került az autóba
A hatalmas, bő 4 literes – egészen pontosan 4169 köbcentis, 170 lóerős – benzines motorhoz, illetve a váltóhoz, terepváltóhoz, hidakhoz szerencsére nem kellett hozzányúlni, azoknak az égvilágon semmi bajuk nem lett az évek alatt, ugyanúgy, mint az eredeti abroncsoknak sem. Azért még egy hasonlóan jó állapotban megmaradt autóval is rengeteg tennivaló van, adatokat gyűjteni róla, plusz ami megfáradt rajta, azt felkutatni, beszerezni. Pár sérült japán nyelvű matricát aranyáron sikerült csak gyári újra cserélni, illetve az autó oldalán lévő szintén korabeli tűzoltó készülék beszerzése volt még fájdalmas kiadás. Cserébe az utastérben lévő illatosítók még azok, amiket benne hagytak.
Jól mutat a lassan oldtimerré öregedő tűzoltó a szalon előtt
Az ex japán tűzoltó ma már magyar rendszámos, vizsgás autó. persze a korabeli fényhíddal nem ment volna át a vizsgán, de a fotón rajta van, hisz így eredeti.
Ha olvasnál még Nissan tűzoltóról, akkor ezt az anyagot is érdemes megnézni. Pláne, hogy tűzoltó készülékekről is van benne szó, ami otthonra, autóba is jól jöhet.