Röviden – Nissan Patrol
Mi ez? Nissan Patrol alapokra épített követségi extűzoltóautó
Mi tud? Jön, megy, szép piros, van rajta szivattyú, tömlő, sziréna
Mibe kerül? Elképzelésünk sincs, jelen állapotában nyilván többe, mint amit adni tudnánk érte
Kinek jó? Aki már gyerekkorában is tűzoltó akart lenni, az boldogan feszíthet benne. Illetve gyűjtőknek, befektetésnek is remek

Abban biztosak lehetünk, hogy szerencsésebb dolog tűzoltóktól használt autót venni, mint vidéki, nemdohányzó hölgytulajdonostól. Ha pedig ez a tűzoltóautó történetesen egy európai főváros japán követségén volt szolgálatban, akkor pedig borítékolható, hogy a vevő megüti a főnyereményt. Így történt az alábbi Nissan Patrol esetében is.

25 éves, dögös vörös japán 1

A történet nem ma kezdődött, hanem nagyjából öt évvel ezelőtt, amikor a Nissan Centrum tulajdonosai lecsaptak erre a járgányra. Nem ügyfélnek, hanem maguknak szerezték meg a Belgiumban nyugdíjazott Nissan Patrol alapokra épített tűzoltóautót, amely viszonylag fiatal kora ellenére – 1992-es évjáratú – is jó befektetésnek látszott és még a szerviz előtt is jól mutat.

2012-ig minden komolyabb japán követség saját tűzoltóautót tartott fent. Nincs rá racionális magyarázat, a szabály az szabály, kellett a garázsba a protokollautók mellé egy piros traktor is. Hasonlóan furcsa dolog, hogy kéthavonta márkaszervizbe is elgurultak az autóval, ahol ellenőriztek rajta mindent, hátha a fűtött garázsban pihenésben elállítódott a futómű, vagy szétpörgött a motor. Persze minden látogatás bekerült az időközben tengernyi lappal kiegészített, mára vaskos kódexé hízott szervizkönyvbe is.

Mindössze 5000 kilométert futott az elmúlt években

Mindössze 5000 kilométert futott az elmúlt években

Fő elemei hibátlanok, csak a kasztnit kellett kicsit megszépíteni

Fő elemei hibátlanok, csak a kasztnit kellett kicsit megszépíteni

Sosem használták a tűzoltó felépítményt

Sosem használták a tűzoltó felépítményt

Ami viszont sokkal kellemetlenebb, hogy a sok ki és beállás, szervizbe gurulás közben begyűjtött pár apró sérülést az autó, talán a jobbkormányos autó vezetése nem volt problémamentes egy jobboldali közlekedésű városban, talán a követség garázsa volt szűk, lényegtelen. Az viszont igen, hogy az autó minden sarkát megütötték, meghúzták, megkarcolták. Így a nagyjából 5000 kilométeres, elhanyagolható futásteljesítmény ellenére darabokra szedték az amúgy korróziómentes kasztnit, hogy mindent a null kilométeres, eredeti gyári állapotba hozzanak rajta.

Jobbkormányosként is kaphat magyar rendszámot

Jobbkormányosként is kaphat magyar rendszámot

Eredetei japán illatosító

Eredetei japán illatosító

Sok kilométer nem került az autóba

Sok kilométer nem került az autóba

A hatalmas, bő 4 literes – egészen pontosan 4169 köbcentis, 170 lóerős – benzines motorhoz, illetve a váltóhoz, terepváltóhoz, hidakhoz szerencsére nem kellett hozzányúlni, azoknak az égvilágon semmi bajuk nem lett az évek alatt, ugyanúgy, mint az eredeti abroncsoknak sem. Azért még egy hasonlóan jó állapotban megmaradt autóval is rengeteg tennivaló van, adatokat gyűjteni róla, plusz ami megfáradt rajta, azt felkutatni, beszerezni. Pár sérült japán nyelvű matricát aranyáron sikerült csak gyári újra cserélni, illetve az autó oldalán lévő szintén korabeli tűzoltó készülék beszerzése volt még fájdalmas kiadás. Cserébe az utastérben lévő illatosítók még azok, amiket benne hagytak.

Jól mutat a lassan oldtimerré öregedő tűzoltó a szalon előtt

Jól mutat a lassan oldtimerré öregedő tűzoltó a szalon előtt

Az ex japán tűzoltó ma már magyar rendszámos, vizsgás autó. persze a korabeli fényhíddal nem ment volna át a vizsgán, de a fotón rajta van, hisz így eredeti.

Ha olvasnál még Nissan tűzoltóról, akkor ezt az anyagot is érdemes megnézni. Pláne, hogy tűzoltó készülékekről is van benne szó, ami otthonra, autóba is jól jöhet.